نامه کارگران برای «لغو مصوبه دستمزد» به رئیسی ارسال شد

نامه درخواست لغو مصوبه دستمزد کارگران به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

نامه کارگران برای «لغو مصوبه دستمزد» به رئیسی ارسال شد

با درخواست جمعی از کارگران به دلیل ناعادلانه بودن میزان افزایش دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲، فرآیند امضای الکترونیکِ طومار از ۲۹ اسفند تا روز گذشته ۲۲ فروردین برقرار بود.

 

تا آخرین لحظات، ۱۸۳۷۳ نفر این طومار الکترونیکی را امضا کرده‌اند و بالاخره این درخواست به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است.

هنوز پاسخ رسمی از نهاد ریاست جمهوری به این درخواست جمعی کارگران نیامده است اما سخنگوی اقتصادی دولت درباره احتمال تغییر دستمزد کارگران، گفت: تصمیم‌گیری در مورد حداقل دستمزد، یک مذاکره سه جانبه بین کارفرمایان، کارگران و دولت است.

به گفته او، روال قانونی تعیین دستمزد برای سال ۱۴۰۲ طی شده و فعلا تصمیم جدیدی برای تغییر دستمزدها نداریم، مگر این سه شریک اجتماعی تصمیم جدیدی را اتخاذ کنند.

هزاران کارگر و فعالان کارگری خواستار ابطال مصوبه مزدی و برقراری مجدد جلسات شورایعالی کار برای چانه زنی براساس قانون هستند اما مشخص نیست پاسخ رسمی به درخواست جمعی کارگران چه خواهد بود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    افزایش دستمزد کارگران حداقل بگیر در سال ۱۴۰۲ نبایستی از میانگین ۱۲ ماهه نرخ رشد تورم کالاها و خدمات در سال ۱۴۰۱ کمتر باشد!

  • پاسخ معلومه امکانش نیست، چقدر کارگران ساده هستند دولت به عمد تورم رو ایجاد میکنه تا از دل تورم مالیات پنهان رو از جیب کارگران برداشت کنه و قسمتی از بودجه رو تامین کنه ،اون وقت کارگران انتظار دارند دولت حقوقها اندازه تورم افزایش بده
    0

    پاسخ دولت معلومه امکانش نیست و دلیلش رو هم افزایش نقدینگی اعلام میکنه، چقدر کارگران ومردم ساده هستند غافل از اینکه دولت به عمد تورم رو ایجاد میکنه تا از دل تورم مالیات پنهان رو برداشت کنه و قسمت عمده کسری بودجه اش رو تامین کنه، والکی هم ژست مبارزه با تورم هم میگیره ، اون وقت کارگران انتظار دارند دولت حقوقها رو به اندازه تورم افزایش بده، وای که تو چه کشور گل و بلبلی زندگی میکنیم!

  • ایمان
    0

    مسئولین جمهوری عربی واگذارتون به دو دست بریده قمر بنی هاشم

  • ناشناس
    1

    هیچی .مطمئن باشید.

  • ناشناس
    0

    ای کاش در خواست میشد پول ملی تقویت شود چهل سال است افزایش است وهمه ناراضی

  • ناشناس
    0

    از مامورین خوش رقص به آمر شکایت کرده اند!!!!!

  • ناشناس
    0

    اخه به حقوق که میرسه تورم زا میشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها