دستمزد کارگران دوباره ۵۷ درصد بالا می‌رود؟/ آهنی‌ها: چه بخواهیم و چه نخواهیم، افزایش دستمزد اثر تورمی دارد

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار می‌گوید: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، افزایش حقوق‌ها که اتفاق می‌افتد، آثار آن را در تورم می‌بینیم.

دستمزد کارگران دوباره ۵۷ درصد بالا می‌رود؟/ آهنی‌ها: چه بخواهیم و چه نخواهیم، افزایش دستمزد اثر تورمی دارد

اصغر آهنی‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش دوباره حقوق تا حد ۵۷ درصد وجود دارد؟ عنوان می‌کند: پارسال یک بحث بود و امسال هم یک بحث دیگر.

آهنی‌ها در واکنش به برخی اظهارات درباره تاثیر دستمزد ۵۷ درصدی روی تورم، تصریح می‌کند: ما دو دسته تورم داریم؛ یک تورمی که در اثر نقدینگی ایجاد می‌شود و یکی هم تورمی است که بر هزینه واحدها اعمال می‌شود.

وی متذکر می‌شود: وقتی هزینه واحدهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند، به طور طبیعی قیمت‌ها هم با افزایش روبه‌رو می‌شود. ما با یک نوع کار روبه‌رو نیستیم. در برخی از شغل‌ها مثل نفت و گاز و پتروشیمی، امکان دارد سهم دستمزد ناچیز باشد و هر چقدر افزایش هزینه وجود داشته باشد، دستمزد روی قیمت نهایی اثرگذار نباشد. اما در مشاغل دیگر، سهم دستمزد در قیمت نهایی بالاست.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار یادآور می‌شود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، این موضوع وجود دارد؛ یعنی وقتی افزایش حقوق‌ها اتفاق می‌افتد، آثار آن را در تورم می‌بینیم.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    کارگر و کارمند کیلوی چند برید تو کارهای
    تبهکاری

  • ناشناس
    5

    افزایش دستمزد کارگران به لحاظ عرفی در بهترین حالت نمی تواند بیش از ۵٪ با حقوق کارمندان دولت تفاوت افزایشی داشته باشد پس لطفاً در عالم هپروت سیر نکنید! نمی شود حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی ۲۰٪ اضافه شود و دستمزد کارگران بیش از ۲۵٪!!! حقوق کارمندان و دستمزد کارگران باید به هم نزدیک باشد هر چند قانون متفاوتی داشته باشند.

    نظرات شما -
    • 0

      جالبه برای سال آینده کرایه تاکسی و...تا70درصد مجوز افزایش قیمت گرفته قطعات خودرو هم بین 35-70 ولی یه نفرشون نگفت اینها تورم میاره

    • کارگران
      0

      تو که میگی حقوق کارگر و کارمند باید یکی باشه معلومه کارمندی ساعت 9 میری سرکار دائم جیم میشی پاس اداری میگیری و مرخصی استعلاجی میری سالی 30 روز، از اون ور پنجشنبه هاتم که تعطیله
      سر دولت کلاه میزاری! اضافه کاری و پاداش هزار تا عنوان الکی و ساختگی پول مفت بهتون میدن!
      همش تقصیر این حکومته که کارمند دولت رو پروو کرده!
      من که کارگر بخش خصوصی ام تعطیلات رسمی میرم سرکار دیر ورود بزنم از حقوقم کم میشه از صبح ساعت 8 میرم تا 5 عصر یک نفرم کار 6 نفر رو انجام میدم و هنوز عیدی نگرفتم مثل تو پاداش اضافه کاری هم ندارم مرخصی فقط یک روز در ماه دارم!
      حقوقم 5 میلیون هست اونم با تخصص حسابداری!
      حالا فهمیدی چرا حقوق من باید از تو که کارمند هستی بیشتر باشه؟؟

  • ناشناس
    0

    هنوز دستمزد اضافه نکرده قیمتها سربه فلک کشیده سالی یکبار ناچیز اضافه می کنید اما هرروز قیمتها زیاد میشه کارگر کار می کنه تولید می کنه زحمت می کشه

    نظرات شما -
    • 0

      اینها همشون صاحب کارخانه و شرکت هستند هر کالایی سالانه 4-5 بار دست کم مجوز افرایش قیمت میگیره ولی به حقوق کارگر که میرسه میگن تورم میاره!

  • ناشناس
    0

    تا حالا مگه چقدر حقوق کارگر رو بالا بردید همیشه حقوق ناچیز بالا رفت ولی تورم به حد اعلا رسید
    چرا وقتی میخواین از جیب ملت بزنین تورم رو بهونه میکنید چرا زمانی که بنزین رو سه برابر میکردین به آثار تورمی فکر نکردید دلار رو سه برابر کردین به آثار تورم فکر نکردین فقط حقوق کارمند و کارگر چشمتون رو گرفته انشاللله چشمتون در آد

  • ناشناس
    0

    خیلی بیجا میکنی که یه مشت اراجیف به اسم اقتصاد به خورد مردم میدی
    همه جای دنیا حقوق کارگر دقیقا معادل سبد معیشت کامل(نه سبد حداقلی) محاسبه و پرداخت میشه اثر تورمی هم در بدترین شرایط فقط 4درصد داره نه 300-400 درصد!!!
    اون جرواجر اقتصادیتون مردمو به خاک سیاه نشونده و اختلاسهاتون نه حقوق یک سوم خط فقر کارگر

  • یوسف
    0

    وقتی نوبت به کارگر می رسد تورم ایجاد می شود قیمت دلار و خودرو و مسکن که بالا برود و جیب سرمایه دار پر شود تورم ایجاد نمی شود اصلا قیمتها را برگردانید به دو سال قبل حقوق هم به اندازه همان سال پرداخت کنید بمیرید که ما را کشتید بی مصرفها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها