قیمت مصالح ساختمانی امروز/ قیمت مصالح برچه اساسی تعیین می‌شود؟

اگر بخواهیم قیمت مصالح ساختمانی را مورد بررسی قرار دهیم، باید پارامترهای گوناگونی را در نظر داشته باشیم. زیرا انواع مصالح ساختمانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که قیمت آن‌ها براساس این ویژگی‌ها تعیین می‌شود. اما مسلما در تمام آن‌ها کیفیت مواد سازنده می‌تواند در کیفیت نهایی محصول تاثیر گذار باشد.

قیمت مصالح ساختمانی امروز/ قیمت مصالح برچه اساسی تعیین می‌شود؟

یکی از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت مصالح ساختمانی، مقاومت آن‌ها در برابر عوامل گوناگون از جمله شرایط آب و هوایی است. این محصولات به دلیل نقش محافظتی که دارند، باید در برابر مواد اسیدی، مواد قلیایی، گازها و هوازدگی مقاوم باشند. علاوه بر این درجه‌ی سختی مصالح یا مقاومت آن‌ها در برابر انواع ضربات و نیروهای وارد شده باید به اندازه‌ای باشد که در زمان مواجهه با این موارد به راحتی آسیب نبینند.  اما در سال‌های اخیر به دلیل تورم و افزایش قیمت دلار و دیگر عوامل، شاهد تغییر صعوی و چشمگیر قیمت انواع مصالح بوده‌ایم . نوسانات بازار در این صنعت بسیار زیاد است و شما هر روز با قیمت جدیدی از انواع محصولات ساختمانی رو به رو خواهید شد.  اما در برخی موارد نیز شاهد رکود و یا کاهش قیمت مصالح خواهیم بود. به عنوان مثال قیمت مصالح در فصل زمستان کمتر از تابستان است زیرا در زمستان به دلیل بارش‌های ناگهانی، کار ساخت و ساز مشکل خواهد شد و قیمت مصالح در این فص ثابت و یا کاهش می‌یابد. سیوان لند در ادامه قصد دارد قیمت دو نوع از مصالح  را مورد بررسی قرار دهد.

بررسی انواع و قیمت بلوک سیمانی

شاید یکی از دلایل افزایش قیمت در بلوک‌های سیمانی این بوده که سازمان نظام مهندسی تمام ساختمان‌ها را ملزم به خرید مصالح ساختمانی استاندارد کرده. البته این مورد جنبه‌ی مثبت خود را نیز دارد و سبب می‌شود که بلوک‌های سیمانی به صورت استاندارد و عایق تولید شوند. بلوک‌های سیمانی انواع گوناگونی دارند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و این ویژگی‌ها تعیین کننده‌ی قیمت هرکدام از آن‌ها خواهد بود. اغلب بلوک‌های سیمانی به صورت استاندارد تولید می‌شوند و دارای یک رنج قیمتی ثابت هستند. البته بلوک‌های لیپر به دلیل مواد اولیه‌ی گران قیمتی که دارد، شامل پوکه صنعتی پرلیت ( هشتمین ماده‌ی عایق دنیا )، الیاف پروپیلن و دو نوع از با کیفیت ترین پوکه‌های معدنی از جمله پوکه پومیس و اسکوریا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. علاوه بر این موارد، بلوک‌‌های سیمانی با ایتفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و پرس‌های چند ده تنی تولید می‌شوند که این‌ها می‌تواند در تعیین قیمت بلوک سیمانی تاثیر گذار باشد. یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن کیفیت بلوک‌های سیمانی را افزایش می‌دهند، کیورینگ یا عمل آوری آن‌ها است که می‌تواند بسیاری از خواص فیزیکی این مصالح را بهبود بخشد و کیفیت بالا یعنی قیمت بیشتر. البته شما باید براساس نوع نیاز خود به این محصولات، نوع مناسبی را انتخاب کنید تا بهره وری لازم را برای شما داشته باشند. در ادامه به کاربرد انواع بلوک‌های سیمانی خواهیم پرداخت.

کاربرد انواع بلوک‌های سیمانی

قیمت مصالح ساختمانی امروز

 

نوع بلوک سیمانی

کاربرد آن در ساختمان سازی

بلوک سیمانی لیپر با عرض 7 سانتی متر

مناسب برای تیغه‌های داخلی و دیوار سرویس بهداشتی

بلوک سیمانی لیپر با عرض 10 سانتی متر

اغلب برای تیغه‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بلوک سیمانی لیپر با عرض 15 سانتی متر

مناسب برای دیوار بین واحدها، دیوار جانبی، دیوار نما، دیوارهای چاله اسانسور و راه پله‌ها.

بلوک سیمانی لیپر سه جداره با عرض 10 سانتی متر

مناسب برای تیغه‌های داخلی و خارجی بین واحدهای مجزا در هر طبقه و دیوار چاله آسانسور و راه پله‌های ساختمان.

بلوک سیمانی لیپر سه جداره با عرض 14سانتی متر

این بلوک سیمانی معمولا برای اجرای دیوارهای بین واحدها و دیوارهای جانبی و دیوار نما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

البته در برخی موارد با اضافه کردن افزودنی‌هایی به بلوک‌های سیمانی، محصولاتی تولید می‌کنند که کارایی بیشتر و در نهایت قیمت بیشتری خواهد داشت. چند نمونه از این افزودنی‌ها عبارتند از:

  • مواد زود گیرنده جهت افزایش مقاومت بتن و تسریع زمان گیرش بتنی که قرار است با آن بلوک‌ها را تولید کنند.
  • مواد حباب ساز یکی از افزودنی‌هایی است که سبب مقاوم شدن بلوک در برابر سرما و آب می‌شود.
  • مواد کف ساز جهت تولید گاز مورد نیاز برای تولید بتن اسفنجی و سبک.
  • افزودنی‌های روان کننده جهت کنترل گیرش بتن و کاهش دهنده‌ی رطوبت بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گران ترین و ارازان ترین آجرها را بشناسید

https://sivanland.com/

قبل از اینکه بگوییم قیمت کدام نوع آجر  بیشتر است، بهتر است بدانید که چه عواملی می‌تواند این نرخ را تعیین کند؟ به طور کلی عواملی که می‌تواند در قیمت آجر تاثیر گذار باشد عبارتند از:

 

  • نوع خاکی که آجر از آن ساخته می‌شود
  • نحوه‌ی ساخت آجر و تجهیزات به کار رفته در مراحل ساخت
  • نحوه‌ی بسته بندی این محصول
  • رنگ آجر
  • نوع مواد اولیه‌ی به کار رفته در آن

هرکدام از این موارد می‌تواند به تنهایی قیمت یک آجر را تغییر دهد.

ارزان ترین آجر نما

کلمه‌ی ارزان بودن صرفا به معنای بی کیفیت بودن محصول نیست بلکه با توجه به ویژگی‌های آجر سنجیده می‌شود. به عنوان نمونه نوع خاکی که برای تولید این آجر ها به کار می‌رود، خاک رس می‌باشد که قیمت کمی دارد و همین سب می‌شود تا قیمت نهایی آجر کاهش یابد. با توجه به افزایش قیمت آجر در سال‌های اخیر، برخی از افراد از نوع ارزان آن برای اجرای نما استفاده می‌کنند که بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

آجر  پلاک

این آجرها از ارزان‌ترین نوع آجرهای نما به شمار می‌رود که یکی از قدیمی ترین و رایج ترین آجرهای نما می‌باشد و به نام آجر سه سانتی نیز شناخته می‌شوند. این آجرها دارای تنوع بالایی در ابعاد، رنگ و طرح‌های خود می‌باشد.  این آجرها نیز با خاک رس تولید می‌شوند که همین توانسته قیمت آن را کاهش دهد.

گران ترین آجر نما

افزایش قیمت این آجرها نیز به دلایل گوناگونی می‌باشد. یکی از این دلایل نوع پخت آن و استفاده از خاک مرغوب در تولید این آجرها می‌باشد. همین موضوع سبب می‌شود تا کیفیت آجر نما بالا رود و در قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی داشته باشد. رنگ آجر نیز یکی دیگر از عوامل گران تر بودن آجر است. به طور کلی رنگ آجر، به دلیل خاک و نحوه‌ی پخت آن‌ها است. اما برای تولید آجرهای رنگی به آن مواد افزودنی اضاف می‌کنند که سبب می‌شود تا قیمت آجر تولید شده از سایر آجرهای نما بیشتر شود.

آجر نسوز

جالب است بدانید که گران قیمت ترین نوع آجر، آجر نسوز می‌باشد که یکی از مصالح مدرن به شمار می‌رود. این محصولات تنوع رنگی، طرحی و ابعادی بالایی دارند و افراد با سلیقه‌های گوناگون می‌توانند از این آجرها در نمای ساختمان خود استفاده کنند. علاوه بر این، ویژگی‌های منحصر به فرد آجر نسوز نما سبب شده تا تقاضا برای خرید این محصول افزایش یابد. یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت این آجرها، نوع خاک آن آجرهای نسوز می‌باشد.  این مصالح از نوعی خاک به نام نسوز تولید می‌شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار دارد. تنوع رنگ نیز در این آجرها زیاد است اما رنگ مشکی آن قیمت بالاتری دارد.

اما کیفیت این محصولات در رتبه‌ی اول قرار دارد. یعنی در زمان خرید ابتدا کیفیت محصول را چک کنید و سپس اقدام به خرید کنید. اما اگر می‌خواهید خیال خود را از بابت کیفیت مصالحی که میخرید راحت کنید، ما به شما سیوان لند را معرفی می‌کنیم. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را همانند دیجی کالا و ترب به شما ارائه می‌دهد و دست شما برای انتخاب باز است. کیفیت محصولات در سیوان لند توسط مشتریانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند تایید شده و شما می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. برای مشاهده‌ی محصولات و قیمت آن‌ها به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://sivanland.com/

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها