4 سنگ طبیعی مناسب راه پله | بهترین سنگ برای پله چیست؟

ممکن است در حال برنامه­ریزی برای تغییر طراحی پله­ های جلوی آپارتمان خود باشید یا اینکه ممکن است در پی ساخت یک پله­ های شیک برای خانه یا ویلای نوساز خود باشید.

4 سنگ طبیعی مناسب راه پله | بهترین سنگ برای پله چیست؟

هر کاری که قصد انجام آن را دارید، باید مطمئن شوید که از بهترین متریال موجود برای راه پله ­های خود استفاده می­کنید. انتخاب بهترین سنگ راه پله که هم با کیفیت، دوام و استحکام مناسب باشد و هم ظاهری دلپذیر و شیک را برای بنای شما به ارمغان بیاورد، شاید کار دشواری باشد.

با این حال، هنگامی که عواملی را برای انتخاب سنگ بدنه راه پله در نظر می گیرید، راه پله­ هایی که در آنها سنگ طبیعی به کار رفته باشد، بی­همتا هستند و می­توانند پیوندی دوست داشتنی بین عوامل طبیعی محیط و معماری درخشان امروزی به وجود بیاورند. علاوه بر زیبایی و استحکام، به دلیل کاربری­های متفاوت انواع سنگ طبیعی برای راه پله، یک گزینه مناسب برای انتخاب بهترین سنگ راه پله هستند. در این مقاله می­توانید با انواع سنگ­های طبیعی و ویژگی­های آنها آشنا شوید. این مقاله کار شما را برای انتخاب سنگ برای راه پله­ ها آسان خواهد کرد. همچنین پیشنهاداتی برای مراقبت از پله های سنگی به شما ارائه می­دهد. با ما همراه باشید.

بهترین سنگ راه پله

در زیر می­توانید با بهترین سنگ­های طبیعی برای پله­ ها آشنا شوید که معماری ساختمان و محل زندگی شما را از بقیه ساختمان­ها متمایز خواهد کرد.

قفغقفغقفغ

ماسه سنگ

یک گزینه فوق­العاده برای راه پله ماسه سنگ است. می­توانید این سنگ را بهترین سنگ برای راه پله بدانید. به لطف دانه­بندی ارگانیک، رگه و بافت خاکی رنگ ماسه سنگی کف، احساس می­کنید که انگار در ساحل دریا راه می­روید! ماسه سنگ به طور طبیعی متخلخل است. قبل از استفاده به عنوان سنگ بدنه راه پله، باید به اندازه کافی آب­بندی شود. پس از آب­بندی، می­تواند برای مدت طولانی در برابر گرما، آب و باد مقاومت کند.

سنگ گرانیت

سگ گرانیت یک سنگ بسیار سازگار است که می­تواند برای کف ساختمان و راه پله­ ها از آن استفاده کرد. این سنگ برای پله­ ها در بسیاری از خانه­های مدرن مورد استفاده قرار می­گیرد. سنگ گرانیت یکی از سخت‌ترین سنگ‌های طبیعی است و به دلیل دوام و ماندگاری، برای راه‌پله‌ها بهترین متریال موجود بازار است. زیبایی، دوام و استحکام آن بی نظیر است و شما سنگی سخت­تر از گرانیت پیدا نخواهید کرد. خصوصا اینکه بخواهید برای ساختمان اداری پرتردد استفاده کنید. حتما با ویژگی­های ذکر شده نتیجه را حدس می­زنید.

سنگ مرمر

محبوب­ترین راه پله ­ها از سنگ طبیعی مرمر است. این سنگ طبیعی حس خلاقانه­ای به فضای شما می بخشد. سنگ مرمر یک انتخاب شیک و زیبا برای سنگ بدنه راه پله است. چرا که با رنگ‌های مختلف از جمله سبز، سفید، مشکی و قرمز در دنیا عرضه می­شود. در مورد دوام و سختی، سنگ مرمر اغلب با گرانیت مقایسه می­شود. البته این سنگ طبیعی در محیط­هایی که آب در آنجا جاری می­شود می­تواند بسیار لغزنده باشد.

سنگ بازالت

بازالت، سنگی تیره رنگ و ریزدانه است که با برش دادن آن به اندازه و شکل لازم می­توان از آن به عنوان پله ­ها استفاده کرد. سنگ بازالت یک سنگ آتشفشانی است که از مواد مذاب داخل زمین ساخته شده و صددرصد طبیعی است. می­توان گفت که این سنگ شبیه­ترین سنگ به طبیعت است که اگر به عنوان سنگ بدنه راه پله استفاده شود ساختمان شما را فوق­العاده خوش­منظر و باشکوه خواهد کرد. یکی از معضلات استفاده از سنگ در پله­ های ساختمان­ها، افزایش وزن بنا است که سنگ بازالت از این نظر نسبت به سنگ­های دیگر سبک­تر است. از مشکلات دیگر سنگ­هایی که برای راه پله استفاده می­شود، لق شدن یا جدا شدن آن است. سنگ بازالت نسبت به سایر سنگ­ها دارای چسبندگی بالا به مواد و مصالح ساختمانی است. همچنین این سنگ به دلیل شباهتش به بتن اکسپوز یا همان بتن نمایان، یکی از محبوب­ترین سنگ­ها نزد معماران است.

فغعفغعفغع

مزایای استفاده از انواع سنگ طبیعی برای راه پله

استفاده از سنگ طبیعی برای راه پله، علاوه بر دوام و اطمینان خاطر از کیفیت متریال به کار رفته در یکی از حساس­ترین محل­های یک ساختمان، زیبایی خاصی به محیط شما می­بخشد. انگار که ساختمان شما بخشی از دل طبیعت است. همچنین یکی از ویژگی­های استفاده از سنگ­های طبیعی در راه پله­ ها این است که در بسیاری از نقاط دیگر ساختمان نیز قابل استفاده است تا ظاهری همگون و زیبا را ایجاد کند. همچنین سنگ­های طبیعی از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردارند که شما را یک عمر از تعویض کف پله ­ها بی نیاز خواهند کرد. همچنین باید گفت که سازگاری سنگ طبیعی با محیط زیست، از لحاظ انتشار سموم و مواد خطرناک یا آتش­سوزی باعث می­شود که در انتخاب­شان شک نکنید.

چه سنگی برای راه پله بخریم؟

برای انتخاب بهترین سنگ راه پله احتمالا با گشتن بیهوده در بازار گیج خواهید شد. ما سعی کردیم در این راهنما شما را با ویژگی­های سنگ­های طبیعی برای پله ­ها آشنا کنیم. فراموش نکنید که راه پله­های سنگ طبیعی فضای ساختمان و محل زندگی شما را با ظاهری محکم، بادوام و از نظر زیبایی­شناسی دلپذیر می­کند. شما انواع سنگ طبیعی از قبیل سنگ بازالت، سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ آندزیت و دیوریت و غیره برای پله را می­توانید از ایران بازالت تهیه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها