بررسی مزایا و کاربرد دستگاه پرکن مایعات

در حال حاضر استفاده از دستگاه پرکن مایعات به دلیل شیوه‌‌‌‌‌های مدرن بسته بندی محصولات، در کارگاه و کارخانه‌‌‌‌‌های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بررسی مزایا و کاربرد دستگاه پرکن مایعات

انواع دستگاه پرکن مایعات با سیستم های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و در مدل و ابعاد متنوع تولید و به بازار ماشین آلات بسته بندی عرضه می‌شود. در این مطلب با رادان ماشین فعال در تولید و عرضه ماشین آلات بسته بندی همراه شوید تا با مزایا و کاربردهای این دستگاه در خطوط تولیدی صنایع مختلف بیشتر آشنا شویم. در ابتدا به مزایای دستگاه و در ادامه کاربرد آن را مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه شوید.

 

مهمترین مزایای دستگاه پرکن مایعات

به کمک این دستگاه‌‌‌‌ها می‌ توان انواع مایعات را به درون ظروف با متریال‌‌‌‌‌های مختلف تزریق کرد؛ به طوری که ظروف به صورت کاملاً یکنواخت و با حساسیت بالا پر شود. اما مزایای دستگاه پرکن مایعات به این ویژگی‌‌‌‌ها محدود نمی شود. به طور کلی مهمترین مزایای دستگاه پرکن شامل موارد زیر می شود:

 

  • حساسیت و دقت در پر کردن ظروف

روش‌‌‌‌‌های دستی برای پر کردن ظروف از مایعات مختلف معایب بسیار زیادی از جمله اتلاف وقت و هزینه و همچنین هدر رفت بخشی از مایعات را در طی فرآیند بسته بندی به همراه دارد. اما امروزه استفاده از انواع دستگاه پرکن مایعات نیمه اتومات و تمام اتومات به دلیل دقت بالای بسته بندی، عملکرد و بازدهی خطوط تولید را به مراتب افزایش داده است.

 

  • حذف دخالت اپراتور

روش‌‌‌‌‌های دستی و دخالت اپراتور در پر کردن ظرف مایعات هیچ وقت بدون خطا نیست. همچنین مسائل بهداشتی نیز در این روش ممکن است به طور کامل رعایت نشود اما استفاده از دستگاه‌‌‌‌‌های اتوماتیک پرکن مایعات به صورت کاملا مکانیزه ظروف مختلف را از مایعات پر‌‌‌ می‌ کند و از این طریق نقش چشمگیری در افزایش درآمد شرکت‌‌‌‌‌های تولیدی دارد.

 

  • صرفه جویی در زمان

امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات بروز نقش مهمی در ذخیره زمان به نفع توسعه کسب و کارهای مختلف ایفا‌‌‌ می‌ کند. شیوه‌‌‌‌‌های دستی فرایند پر کردن مایعات بسیار وقت گیر است اما در حال حاضر با استفاده از نازل‌‌‌‌‌های متنوع در دستگاه‌‌‌‌‌های پر کن‌‌‌ می‌ توان تعداد زیادی از ظروف را در کوتاه ترین زمان ممکن از مایعات مختلف پر کرد.

 

  • جلب رضایت خریداران

پر کردن مکانیزه ظروف با استفاده از دستگاه پرکن مایعات باعث‌‌‌ می‌ شود تمام ظروف حجم و وزن یکسانی داشته باشند. این ویژگی نقش مهمی در جلب رضایت و تامین اطمینان مشتریان دارد. شاید پر کردن یک بسته با چند میلی گرم اضافه چندان به چشم نیاید اما این میزان در حجم بالا بسیار چشمگیر است و علاوه بر سلب اعتماد مشتریان، خسارت‌‌‌‌‌های زیادی را به خطوط تولیدی و کسب و کارهای مختلف‌‌‌ می‌ زند.

 

غع

 

کاربرد دستگاه پرکن مایعات چیست؟

اصلی‌ترین کاربرد دستگاه پرکن همانطور که از نامش پیداست برای پر کردن ظروف با حجم‌‌‌‌‌های مختلف از انواع مایعات، مواد آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و غیره است. دستگاه پرکن بر اساس نوع سیستم و تجهیزات به کار رفته در سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طبقه بندی‌‌‌ می‌ شود. برخی از دستگاه‌‌‌‌‌های پر کن مایعات مجهز به آیتم‌‌‌‌‌های تکمیلی دیگری از جمله دستگاه‌‌‌‌‌های درب بند نیز هستند که نقش مهمی در افزایش سرعت تولید محصول نهایی دارد.

کاربرد رایج دستگاه پرکن برای پر کردن مایعات و گاز در صنایع مختلف است و طیف وسیعی از محصولات مانند غذای حیوانات، مواد نیمه مایع مانند ژل، مواد بهداشتی و ... را می‌توان با آن‌ها بسته بندی کرد. پر کردن ظروف از نوشیدنی‌‌‌‌‌های گازدار در خطوط تولیدی فرآیند پیچیده‌ای دارد اما امروزه به لطف تکنولوژی در انواع دستگاه پرکن، این فرآیند شکل جدید و آسانی به خود گرفته است.

کاربرد دستگاه مایعات بر اساس غلظت مواد

کاربرد دستگاه پرکن مایعات متاثر از نوع سیال و شرایط خاص آن است. بنابراین دستگاهی که برای پر کردن مایعات غلیظ استفاده‌‌‌ می‌ شود ساختاری متفاوت از دستگاه پر کن مایعات رقیق دارد. کاربرد دستگاه پرکن را می‌توان بر اساس غلظت مایعات نیز مورد بررسی قرار داد:

  • مایعات غلیظ

استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ در صنایع مختلف بسیار زیاد است. این دستگاه برای مایعات با گرانروی بالا کاربرد دارد. از این مدل دستگاه‌‌‌‌ها برای بسته بندی روغن و گریس، بسته بندی رنگ‌‌‌‌‌های پلاستیکی و پلیمری، انواع شربت‌‌‌‌ها و عصاره‌‌‌‌‌های غلیظ در صنایع غذایی و بسته بندی مواد دارویی استفاده‌‌‌ می‌ شود.

  • مایعات رقیق

کاربرد دستگاه پرکن مایعات به صنایع مختلف امکان پر کردن ظروف برای مایعات رقیق با خاصیت روانی و حرکت را تحت سیستم‌‌‌‌‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک‌‌‌ می‌ دهد. برای بسته بندی انواع عصاره میوه، مواد نفتی، شربت‌‌‌‌‌های رقیق، مواد دارویی از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده‌‌‌ می‌ شود.

 

  • مایعات صنعتی

استفاده از دستگاه پرکن مایعات در حوزه مشتقات نفتی نیز نقش مهمی در کیفیت و سرعت فرایند بسته بندی مواد دارد. بسته بندی انواع مایعات صنعتی مانند گریس با گرانروی بالا یا بنزین که خاصیت گرانروی پایینی دارد با استفاده از تکنولوژی دستگاه پرکن مایعات صنعتی امکان پذیر است.

 

قفغفقغفغ

 

راهنمای خرید دستگاه پرکن مایعات

بعد از شناخت مزایا و کاربرد دستگاه های پرکن حتماً‌‌‌ می‌ خواهید بدانید چه معیارهایی را هنگام انتخاب و خرید دستگاه پر کن مایعات باید مد نظر قرار دهید.

  • میزان ویسکوزیته

مسلما اولین فاکتوری که در هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات باید به آن توجه داشته باشید نوع محصول و میزان ویسکوزیته آن است. ویسکوزیته همان خاصیت گرانروی یک سیال است که میزان مقاومت مایع را نسبت به حالت جاری یا روان شدن مشخص‌‌‌ می‌ کند.

 

  • حالت ماده (مایع، گاز و...)

معیار دیگری برای خرید دستگاه پرکن مایعات، در نظر گرفتن انواع حالات مایع است. از جمله مایعات گازدار، مایعات چسبناک و غلیظ، مایعات کف کننده، مایعات خورنده و اسیدی، مایعات رقیق، مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا، مایعات حاوی ذرات جامد و...

 

  • نازل‌‌‌‌‌های دستگاه

یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب و خرید دستگاه پرکن مایعات تعداد و نوع نازلها است. این ویژگی باید متناسب با نوع مایع و ظرفیت تولید در دستگاه تعبیه شود. در شرکت رادان ماشین ارائه دهنده انواع ماشین آلات بسته بندی تعداد و نوع نازل‌‌‌‌ها در دستگاه‌‌‌‌‌های پرکن مایعات قابل سفارش است.

 

  • سیستم دستگاه پرکن

برای هر کدام از حالات مایعات، دستگاه خاصی استفاده‌‌‌ می‌ شود. به عنوان مثال برای پر کردن ظروف از مایعات غلیظ سیستم پمپی یا سیلندر پیستونی مناسب است. مایعات رقیق نیز با توجه به ویژگی خاصیت گرانروی بر اساس وزن خود مایع به روش ثقلی و با استفاده از دستگاه پرکن مایعات ثقلی قابل انجام است. در دستگاه‌‌‌‌‌های پرکن پمپی یا جاذبه‌ای برای کنترل حجم مایعات تزریق شده از تایمر استفاده‌‌‌ می‌ شود.

خرید انواع دستگاه بسته بندی از رادان ماشین

دستگاه پر کن مایعات جز ماشین آلات مهم و بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله تولید مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، دارویی، غذایی و... است. این دستگاه بر اساس غلظت مایعات و نوع تجهیزات مدل های مختلفی دارد. بهترین دستگاه پر کن باید بتواند مواد را به بهترین شکل، به صرفه ترین شیوه و در کوتاه ترین زمان ممکن بسته بندی کند. اگر برای خطوط تولیدی کارگاه یا کارخانه خود نیاز به مشاوره خرید دستگاه پرکن دارید با با مشاورین زبده رادان ماشین فعال در زمینه تولید و عرضه تخصصی ماشین آلات بسته بندی در ارتباط باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها