کدام سایت‌ها برای خرید بیمه معتبر هستند؟

در دنیای امروزه که بیشتر خدمات و فروشگاه‌ها آنلاین شده‌اند، چندسالی است که در راستای صرفه‌جویی در زمان، سهولت در خرید و تجربه خریدی لذت‌بخش خدمات خرید و تمدید بیمه نیز آنلاین شده است.

کدام سایت‌ها برای خرید بیمه معتبر هستند؟

کسب‌وکارهای زیادی برای فراهم کردن شرایط مناسب خرید آنلاین بیمه راه‌اندازی شده که عموما این کسب‌وکارها از طریق سایت و اپلیکیشن واسطی بین شرکت‌های بیمه (بیمه‌گزار) و متقاضیان خرید بیمه هستند.

نحوه عملکرد عموم این سایت‌ها بر این اساس است که در یک بستر آنلاین تمام خدماتی که در گذشته توسط نمایندگی بیمه ارائه میشد را به صورت کاملا آنلاین به مخاطبین ارائه کنند. تفاوت بزرگ و مهم سایت‌های فروش بیمه با نمایندگی‌ها و شعب فیزیکی در ارائه امکان مقایسه است.

برای مثال شما برای خرید بیمه شخص ثالث با مراجعه به سایت‌ها آنلاین می‌توانید خدمات انواع شرکت‌های بیمه را باهم مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. این امکانی است که در خرید غیرحضوری سخت‌تر و کم‌تر قابل دسترس است.

اما در این بین به کدام سایت فروش آنلاین بیمه می‌توان اعتماد کرد؟ کدام سایت برای خرید ضروری و حیاتی همچون بیمه معتبر است؟ این اعتبارسنجی سایت‌های فروش آنلاین بیمه دغدغه بسیاری از متقاضیان بیمه است.

اعتبارسنجی سایت‌های فروش آنلاین بیمه

کسب اطلاع و اطمینان از اعتبار یک سایت در خرید آنلاین بیمه بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورت خرید از سایت نامعتبر نه‌تنها بیمه‌نامه قابل پیگیری نخواهد بود بلکه هزینه و سوابق بیمه‌نامه شما نیز در خطر است. اما راه‌های زیادی برای بررسی اعتبار سایت‌های فروش آنلاین بیمه وجود دارد.

بررسی مجوز رسمی سایت از بیمه مرکزی

تمام سایت‌های فروش آنلاین بیمه معتبر، معمولا از سازمان بیمه مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده و این مجوز را در سایت خود قرار داده‌اند. برای مثال در سایت بیمه‌بازار مجوز رسمی فعالیت از بیمه مرکزی در بخش پایین از صفحه اصلی سایت برای مشاهده عموم مخاطبین قرار گرفته است.

استعلام مستقیم از سامانه سنهاب

سامانه سنهاب، سامانه استعلام آنلاین بیمه مرکزی است. دسترسی به این سامانه صرفا برای سایت‌های فروش آنلاین بیمه‌ای که زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، امکان‌پذیر است. پس اگر در هر سایت فروش آنلاین بیمه مثل صفحه استعلام بیمه‌بازار توانستید با صرفا وارد کردن شماره پلاک خودرو تمام اطلاعات و سوابق خود را دریافت کنید، آن سایت معتبر است و زیر نظر بیمه‌مرکزی فعالیت دارد.

فغعفغع

بررسی شرکت‌های بیمه همکار

امکان خرید آنلاین بیمه و سایت‌های فروش آنلاین بیمه به تازگی فراگیر شده‌اند اما شرکت‌های بیمه بزرگ و شناخته ‌شده ای مثل بیمه ایران، بیمه دانا و... سال‌های سال است که در کنار مردم هستند و اعتبار آن‌ها بر کسی پوشیده نیست. حضور چنین شرکت‌های بیمه‌ای در سایت‌های فروش آنلاین بیمه خود دلیل دیگری برای معتبر بودن آن سایت است.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید همانند تصویر سایت‌های فروش آنلاین بیمه معتبر مثل بیمه‌بازار همکاری خود با شرکت‌های بیمه به عنوان سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و شناخته شده را برای جلب اطمینان و اعتماد مخاطبین خود در صفحه اول قرار می‌دهند. بدیهیست که هر چه تعداد شرکت‌های بیمه همکار در یک سایت فروش آنلاین بیمه بیشتر باشد، اعتبار آن سایت بالاتر است.

برای مثال بیمه‌بازار ارائه‌کننده خدمات بیش از 30 شرکت بیمه است. این همکاری به این معناست که بیمه‌بازار نه‌ تنها برای مخاطبین بلکه از نظر شرکت‌های تجاری بیمه نیز معتبر و قابل اعتماد است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها