معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین سیاست‌های اصل هشتم قانون اساسی را در دستور کار قرار دهد

مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین سیاست‌های اصل هشتم قانون اساسی را در دستور کار قرار دهد

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به نامه دبیر ستاد به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست‌های اصل هشتم قانون اساسی، احیای این اصل را برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر مردم با مردم، مردم با مسئولان و مسئولان با مردم لازم و ضروری دانست.

حجت‌ الاسلام مسعود تاتلاری گفت: اصل هشتم قانون اساسی مقرر نموده که شرایط و حدود و کیفیت‌ امر به معروف و نهی از منکر را قانون‌ معین‌ می‌‌کند لیکن هیچ اقدام موثری برای اجرای این اصل و تدوین قانون جامع فریضتین واجب و حدود و شرایط آن تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: این در حالی است که قانون اساسی به عنوان قانون مادر جایگاه ویژه‌ای را برای امر به‌ معروف‌ و نهی‌ ازمنکر قائل شده و از آن به‌عنوان وظیفه‌ای همگانی‌ و متقابل‌ بر عهده‌ مردم‌ نسبت‌ به‌ یکدیگر، دولت‌ نسبت‌ به‌ مردم‌ و مردم‌ نسبت‌ به‌ دولت‌ یاد کرده است.

به گفته معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها به بخش کوچک و خاصی از ابعاد گسترده این فریضه مهم به‌عنوان مهمترین رکن اجتماعی اسلام و یکی از ابزارهای نظارت، اصلاح و تامین امنیت اجتماعی پرداخته است.

حجت‌الاسلام تاتلاری همچنین از نامه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین ارتباط خبر داد و گفت: در این نامه با اشاره به اینکه فریضتین واجب در سطح کلان تضمین کننده بقای جامعه اسلامی است خلاء ناشی از فقدان سیاست های کلی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک سند حقوقی بالادستی و الزام آور از عوامل عدم تحقق اهداف و بایسته‌های اصل هشتم قانون اساسی عنوان شده است.

وی افزود: دکتر هاشمی‌گلپایگانی دبیر ستاد همچنین از آیت الله آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته است که فرآیند تصویب سیاست‌های ابلاغی اصل هشتم قانون اساسی طی شده و سند «سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر» تدوین و تصویب شود.

به گفته حجت‌الاسلام تاتلاری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمادگی خود را برای همکاری‌های کارشناسی مورد نیاز در زمینه تدوین سیاست‌های یاد شده با تکیه بر تجربه ستادی و میدانی اعلام کرده است.

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های ابلاغی اصل هشتم قانون اساسی و تدوین سند «سیاست‌های کلی امر به معروف و نهی از منکر» هر چه سریعتر در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بدون تصویب این سیاست‌ها استفاده از ظرفیت‌های برنامه توسعه در حوزه فرهنگ برای گفتمان‌سازی و گسترش فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر امکان پذیر نیست و ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز بیش از گذشته توسعه و تقویت همه جانبه سازوکارهای ایجابی را در حوزه فرهنگ مورد تاکید قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام تاتلاری خاطر نشان کرد: واقعا خلاء و نقیصه است که بعد از گذشت 40 سال از تصویب قانون اساسی و تصریح آن به قانون‌گذاری ذیل اصل هشتم، هنوز این مسئله مهم با غفلت قانونگذاران مغفول مانده است.

عباس احمد وزیری

پایان پیام

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از نظر شما منکر فقط زلف دختران است. ولی بزرگترین منکر ها در این کشور وجود دارد و شما جرات اعتراض به ان را ندارید. فقر فساد ،بی عدالتی. استبداد. از بین رفتن جمهوری . پامال کردن حق انتخاب ازادانه مردم. نظارت استصوابی. مجلس بی خاصیت و غیر مردمی. خرج کردن پول مردم در کشورهای دیگر بدون رضایت مردم. دشمنی الکی و بدون نظر مردم با کشورهای غربی و اسراییل و ... هزاران منکر دیگر هم وجود دارند. چرا اعتراض نمی کنید؟؟؟؟؟ شما جایی به زعم خودتان اعتراض می کنید که برایتان هزینه ای نداشته باشد و جرات درافتادان با صاحبان زر و زو.ر و قدرت را ندارید و....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها