افغانستان از اولین خودروی اسپرت ساخت داخل رونمایی کرد/ ویدئو

یکی از شرکت های خودروسازی داخلی در افغانستان روز گذشته(چهارشنبه) از اولین خودروی اسپرت خود که توسط یک مهندس افغانی طی پنج سال ساخت و مونتاژ شده، رونمایی کرد.

افغانستان از اولین خودروی اسپرت ساخت داخل رونمایی کرد/ ویدئو

به نقل از الجزیره، این مهندس افغانی که نامش محمد رضا محمدی است، بر روند ساخت این خودرو نظارت داشته است.او در این باره گفت: کارگران در طول مدت ساخت خودرو حقوق دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه روند ساخت این خودرو حدود پنجاه هزار دلار هزینه داشته ابراز امیدواری کرد که تعداد بیشتری از این خودرو تولید شود.

رهبران طالبان در مراسم رونمایی از این خودرو که در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد، شرکت کردند و تصاویر و کلیپ هایی از این مراسم را منتشر کردند و خواستار تلاش های بیشتر به منظور ارتقای سطح نوآوری و صنعت در این کشور شدند.

طرح این خودرو گفته افزود که قصد دارد این خودروی افغانی را در نمایشگاه اتومبیل ژنو که قطر در نوامبر آینده میزبان آن است، به نمایش بگذارد.

نداء محمد ندیم وزیر آموزش عالی طالبان گفت:«این خودرو در مرکز نوآوری وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای حمایت از جوانان مبتکر طراحی شده است». او همچنین گفت که «پروژه های دیگری در دست ساخت است».

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در واکنش به انتشار ویدئوی ای در این زمینه که اقدام به بازنشر آن در توییتر کرده، نوشته است: «خودرویی که مهندس محمدرضا محمدی طراحی کرده دیدیم و در مراسمی که تلویزیون ملی در باغ بابار برگزار کرد، شرکت کردیم».

وی افزود: «از اداره آموزش فنی و حرفه ای که زیر چتر آن به نخبگان کشور خدمات ارزنده ای ارائه شده، تشکر می کنم».

مقامات طالبان افغانستان درباره جزئیات بیشتر این خودرو و یا مدت ساخت و طراحی آن مطلبی منتشر نکرده اند.

حجم ویدیو: 5.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 | دانلود ویدیو
منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محسن
    0

    پراید ما هم الان 6000 دلار قیمت داره خب

  • ناشناس
    2

    اصل موتورش است که مال تویوتای ژاپن است. هرچند در ایران همین اش را هم نتوانسته اند بسازند.

  • ناشناس
    2

    همین که تونسته یه همچین ماشینی رو طراحی و سر و هم کنه باید بهش افتخار کرد.حتی اگر صد درصد قطعاتش خارجی باشه

  • راستگو
    2

    حتما رایس حرامزاده طالبان درست کرده باکش تمانش طالیان از گوها نمی توانن بخورن غارنشین های بی ناموس توافغانستان گوکردن هی ریدم تواسلامتان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها