مطالعات امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان

طرح امکان سنجی و توجیهی حوزه شهری و ساختمان، اطلاعات بسیار کاربردی در زمینه شهرسازی و هزینه‌ها و سرمایه مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالعات امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان
مطالعات طرح امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان
در واقع مطالعات مربوط به طرح امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان، تمام ریز جزئیات مربوط به پروژه‌های ساخت و ساز و همچنین بازآفرینی شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد. با در دست داشتن طرح توجیهی شهرداری ، می‌توانید برای دریافت مجوز‌های لازم اقدام نمایید. در حقیقت تمامی موسسات مربوطه با تکیه بر اطلاعات موجود در این طرح، اقدام به اعطای مجوز خواهند کرد. همچنین دریافت وام از بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری نیز با استفاده از این طرح توجیهی بسیار آسان خواهد بود. به این نکته توجه نمایید که طرح مربوط به امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان سازی، تمام مشکلات و چالش‌های مسیر را برای شما شناسایی و راه مقابله با آنها را به شما گوشزد می‌کند.

Untitled

طرح توجیهی در حوزه شهری و ساختمان

شناخت موقعیت مکانی پروژه در طرح توجیهی حوزه شهری و ساختمان

از جمله با ارزش‌ترین اقداماتی که در طرح توجیهی شهرداری انجام می‌شود، مطالعه بر روی موقعیت مکانی پروژه و بررسی زیر ساخت‌های آن منطقه است. به این نکته توجه کنید که بررسی این مورد جهت انجام برآورد مالی پروژه بسیار ضروری می‌باشد. به عنوان مثال اگر منطقه‌ای که در آن قصد ساخت ساختمان را دارید دارای دسترسی به آب و گاز باشد، از هزینه‌های کلی پروژه کاسته می‌شود. همچنین وضعیت رودخانه‌ها و کوه‌ها نیز می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد. در برخی از پروژه‌ها می‌بایست عمل از بین بردن کوه را نیز انجام داد که این موضوع نیز دارای هزینه‌هایی است. 
در حقیقت در طرح امکان سنجی شهرسازی، پروژه مورد نظر از لحاظ فنی و اقتصادی به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. منظور از مطالعات فنی، نحوه‌ی ساخت ساختمان و تجهیزات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه واقع در محدوده شهرداری است. در واقع فردی که به نگارش طرح توجیهی شهرسازی می‌پردازد، می‌بایست اطلاعات مهندسی و اقتصادی دقیقی را دارا باشد. 
 
بررسی خدمات رفاهی منطقه مورد نظر
در حقیقت ساختمانی که به صورت مسکونی ساخته می‌شود، می‌بایست دسترسی خوبی به امکانات تفریحی و رفاهی داشته باشد. وجود فضای سبز، فروشگاه مدرسه و بسیاری دیگر در اطراف ساختمان بسیار ضروری است. به همین دلیل در طرح امکان سنجی شهرسازی به امکانات رفاهی و تفریحی منطقه مورد نظر، توجهی ویژه می‌شود. همچنین در این زمینه تحقیقات دقیقی در مورد پروژه‌های رقیب می‌شود. وجود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در اطراف ساختمان، موجب افزایش قیمت نهایی ساختمان خواهد شد. به این نکته توجه نمایید که هزینه نگارش طرح امکان سنجی شهرداری با توجه به حجم کار و میزان سرمایه پروژه تعیین می‌شود. برای آگاهی از قیمت این طرح امکان سنجی، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و اطلاعات پروژه خود را در اختیار آنان قرار دهید.

1

مهندسین مشاور هفت شهر آریا

برآورد هزینه‌ها در طرح توجیهی حوزه صنعت شهرسازی و ساختمان 

برآورد دقیق هزینه های پروژه از مهمترین وظایفی است که در طرح امکان سنجی حوزه شهرسازی و ساختمان، انجام می‌شود. با آگاهی از میزان هزینه‌ها می‌توان برای سرمایه در دسترس نیز برنامه ریزی کرد و برای هر بخش بودجه ای جداگانه در نظر گرفت. بسیاری از افراد قبل از شروع پروژه واقع در محدوده شهرداری و بعد از مطلع شدن از هزینه‌های آن، به این نکته پی بردند که سرمایه لازم برای به انجام رساندن طرح را در اختیار ندارند. به همین دلیل از ادامه پروژه منصرف می‌شوند. این موضوع موجب جلوگیری از ضرر مالی خواهد شد.
 
مطالعه بازار در طرح امکان سنجی حوزه صنعت ساختمان و شهرداری
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، در طرح امکان سنجی حوزه ساختمان، مطالعات دقیقی در زمینه وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا در آن حوزه اقتصادی انجام می‌شود. در حقیقت تحقیقات بازار در تمامی پروژه‌های ساختمانی باید انجام شود. به این نکته دقت نمایید که تمام پروژه‌های ساختمانی با هدف کسب سود اقتصادی راه‌اندازی می‌شوند. با استفاده از نتایج تحقیقات بازار، می‌توان از سود فروش یا به اجازه رسیدن آپارتمان‌ها آگاه شد. در حقیقت، میزان سرمایه در گردش و  میزان سرمایه ثابت پروژه نیز در طرح امکان سنجی، به صورت دقیق محاسبه می‌شود.
 
بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه مورد نظر واقع در محدوده شهرداری
افرادی که به نگارش طرح امکان سنجی حوزه صنعت ساختمان مشغول هستند، با کسب اطلاعات در زمینه زیرساخت‌ها و سرمایه مورد نیاز شهرداری می‌توانند نقاط ضعف و قدرت پروژه را شناسایی نمایند. به عنوان مثال: سود حاصل از فروش آپارتمان‌هایی که در موقعیت مکانی مناسبی قرار دارند، بسیار بالا می‌باشد. در حقیقت وجود امکانات رفاهی، فرهنگی و تفریحی در اطراف ساختمان‌های در حال ساخت، به عنوان یک نکته مثبت شناخته می‌شود. مهندسان مشاور هفت شهر آریا، که مهندسین مشاور معماری و شهرسازی هستند، با بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه، شما را برای کسب سود بیشتر راهنمایی خواهند کرد.

2

شرکت مهندسی هفت شهر آریا

بررسی سیاست‌های قیمت گذاری آپارتمان‌ها در طرح امکان سنجی شهرداری

در واقع قیمت و ارزش تمام ساختمان‌ها توسط شهرداری ارزیاب دادگستری کشور تعیین می‌شود. این افراد می‌بایست در زمینه توجیه نمودن پروژه راه سازی و شهرسازی نیز تخصص داشته باشند. همچنین افرادی که طرح توجیهی مربوط به ساختمان سازی را تدارک می‌بینند نیز با نحوه قیمت گذاری آپارتمان‌ها آشنایی دارند. آگاهی از قیمت فروش ساختمان‌ها موجب جذب حداکثری سرمایه گذاران خواهد شد.
 
ارائه برنامه ریزی دقیق
یکی از خدماتی که طرح توجیهی شهرسازی ، در اختیار شما قرار می‌دهد، ارائه برنامه زمانی مشخص برای پروژه است. با توجه وضعیت اقتصادی کشور و وجود تورم بسیار، پایبندی به برنامه زمانی مشخص شده، موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. به این نکته توجه نمایید که در طول هر سال بیش از 20 درصد به هزینه های ساخت و ساز اضافه می‌شود. به همین دلیل استفاده از اطلاعات موجود در طرح توجیهی ارائه شده توسط شرکت هفت شهر آریا، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. مهندسان مشاور هفت شهر آریا با تکیه بر سالها تجربه در زمینه امور شهرسازی، آماده ارائه خدمات ارزشمند به شما عزیزان هستند. با استفاده از تجربه این مهندسان مشاور، می‌توانید به سود بیشتری دست پیدا کنید.

3

دریافت طرح امکان سنجی حوزه شهری و ساختمان

 دریافت طرح امکان سنجی شهرداری

برای دریافت طرح امکان سنجی شهرداری، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ثبت شده در وب‌سایت، با ما در ارتباط باشید. شرکت مشاوره‌ای مهندسی هفت شهر آریا در دهه 80 تاسیس شده است. قابل ذکر است، افراد مشغول بکار در این شرکت، کمک فراوانی به موفقیت پروژه‌های مختلف کرده‌اند. با مراجعه به صفحه اول وب‌سایت، می‌توانید نمونه کارهای شرکت را مورد بررسی قرار دهید. 
در این مقاله سعی شد به صورت مفصل به مزایای استفاده از طرح توجیهی پروژه پرداخته شود. 
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها