بزرگ ترین بنای جهان در عصر باستان

تخمین زده‌اند که مقبره فرعون خوفو در حدود ۲۵۶۰ سال قبل از میلاد تکمیل شد و برای بیش از ۴۰۰۰ سال بزرگترین بنای جهان باقی ماند.

بزرگ ترین بنای جهان در عصر باستان

بلندترین هرمی که تاکنون ساخته شده، هرم خوفو است که در جیزه مصر واقع شده است. این بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو در منطقه ممفیس است. مکان‌های گورستان باستانی واقع در این منطقه شامل برخی از معروف‌ترین بناهای جهان باستان مانند اهرام جیزه و سقاره است.

اگرچه در ابتدا ارتفاع این هرم ۱۴۶.۷ متر (۴۸۱ فوت) بود، فرسایش و خرابکاری نوک ساختمان غول پیکر را کاهش داده و ارتفاع آن را به ۱۳۷.۵ متر (۴۵۱ فوت) کاهش داده است. این تنها اندازه خود هرم نیست که جذاب است بلکه ساخت آن نیز در اسرار و افسانه‌ها پوشیده شده است.

هرم از چندین بخش تشکیل شده است:

اتاق زیرزمینی

اتاق ملکه

یک گالری بزرگ

پیش‌اتاق

اتاق پادشاه، واقع در مرکز هرم

بالای اتاق پادشاه - جایی که فرعون مومیایی‌شده در آن قرار دارد پنج فضای دیگر وجود دارد. این پنج منطقه برای کاهش وزن سقف ساخته شده و از احتمال ریزش آن جلوگیری می‌کنند. مجموعه سلطنتی با پنج قایق تکمیل شد تا روح فرعون باستانی را به زندگی پس از مرگ منتقل کند؛ جایی که خدایان اعمال زندگی او را بررسی می‌کردند.

از بین دو قایق عظیمی که در این مجموعه پیدا شده است، قایق غول پیکر شش فوتی خوفو بازسازی شده است و می‌توان آن را در موزه بزرگ مصر دید. ساخت این هرم با شکوه ۲۷ سال طول کشید و دقتی را به نمایش گذاشت که حتی با تکنولوژی مدرن نیز انجام آن دشوار است.

این کار به تکنیک‌های پیشرفته و کار دستی تعداد زیادی از کارگران دائمی و پرسنل پشتیبانی نیاز داشت - مانند پزشکان، نانواها و کشیشان که به نیازهای سازندگان در محل رسیدگی می‌کردند. این احتمال وجود دارد که مصریان از سیستمی از سورتمه‌ها، غلتک‌ها و اهرم‌ها برای ساختن اهرام خود استفاده می‌کردند اما ساخت این سازه‌های غول پیکر همچنان یک راز مدرن است.

تخمین زده‌اند که مقبره فرعون خوفو در حدود ۲۵۶۰ سال قبل از میلاد تکمیل شد و برای بیش از ۴۰۰۰ سال بزرگترین بنای جهان باقی ماند.

منبع: فرادید
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها