چرا ترموود گزینه خوبی برای نماسازی ساختمان است؟

ترموود آیتمی جذاب است که می‌توان از آن برای نماسازی انواع ساختمان استفاده کرد. این آیتم به لطف ویژگی‌هایی که دارد، توانسته است به رقیبی برای سنگ، سرامیک و سیمان تبدیل شود. البته شما می‌توانید برای داشتن نمایی منحصر به فرد، این آیتم را با آیتم‌های نماسازی دیگر مانند سنگ و سرامیک ترکیب کنید.

چرا ترموود گزینه خوبی برای نماسازی ساختمان است؟

ترموود؛ آیتمی با جلوه‌ای خاص در نماسازی ساختمان

ترموود آیتمی جذاب است که می‌توان از آن برای نماسازی انواع ساختمان استفاده کرد. این آیتم به لطف ویژگی‌هایی که دارد، توانسته است به رقیبی برای سنگ، سرامیک و سیمان تبدیل شود. البته شما می‌توانید برای داشتن نمایی منحصر به فرد، این آیتم را با آیتم‌های نماسازی دیگر مانند سنگ و سرامیک ترکیب کنید. اما چه دلایلی وجود دارند که باعث شده‌اند تا ترموود به اولین گزینه برای نماسازی ساختمان تبدیل شود؟ برای پاسخ به این سوال، در این مطلب با ما همراه باشید.

ترموود؛ از فنلاند تا ایران

ترموود اولین بار در کشور فنلاند استفاده شد. در واقع، ترموود نوع چوب است که طی فرایندی حرارت می‌بیند و مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند. به دلیل ویژگی‌هایی مانند عایق بودن در برابر سرما و گرما، ترموود در کشور فنلاند استفاده شد. بعدا، تاجران مختلفی این آیتم را به اروپا و سپس خاورمیانه آوردند. در چند سال گذشته، استفاده از ترموود چندان مطرح نبود؛ اما در حال حاضر، این آیتم به اولین اولویت معمارها برای ساخت نمایی جذاب برای ویلاها، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های تجاری تبدیل شده است.

نکته جالبی که درباره ترموود وجود دارد این است که می‌توانید از این آیتم علاوه بر دکوراسیون خارجی و نماسازی، در دیزاین‌های داخلی هم استفاده کنید. ترموود توانایی استفاده به عنوان سقف کاذب، کف‌پوش و دیوارپوش را دارد و می‌تواند نمایی عالی و جذاب را فضای مورد نظر شما ایجاد کند.

چرا ترموود گزینه‌ای جذاب برای نماسازی ساختمان است؟

دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده‌اند تا ترموود به یکی از بهترین آیتم‌ها برای نماسازی ساختمان تبدیل شود. از جمله این دلایل می‌توان به عدم انقباض و انبساط زیاد در تغییرات دما، طول عمر بالا، ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد و امکان ترکیب با آیتم‌های نماسازی دیگر اشاره کرد.

ترموود دارای طول عمر بسیار بالایی است

یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب ترموود جهت نماسازی ساختمان، طول عمر بالای آن است. در حال حاضر، نماهای سیمانی که بعد از چند سال تغییر رنگ می‌داند، دیگر استفاده نمی‌شوند. همچنین نمای سنگی در بسیاری از مواقع می‌تواند وزن ساختمان را بیش از حد سنگین کند که مشکلات ایمنی دارد. نمای سرامیکی هم در تغییرات آب‌وهوایی ممکن است شل شود و بیفتد. به همین خاطر، باید آن را به ساختمان پیچ کرد.

یک چوب برای تبدیل شدن به ترموود، برای مدت نسبتا طولانی در یک کوره استاندارد با دمایی مشخص قرار می‌گیرد. این باعث می‌شود تا چوب دیگر متخلخل نباشد و مقاومت بیشتری پیدا کند. در نتیجه، زمانی که این چوب به ترموود تبدیل می‌شود، می‌تواند برای نماسازی ساختمان به راحتی استفاده شود. چرا که در تغییرات آب‌وهوایی نمی‌شکند، تغییر حالت نمی‌دهد و نیازی به ترمیم دوره‌ای آن نیست. اما باقی آیتم‌های دکوراسیون هر چند سال یک بار باید بررسی و ترمیم شوند.

 

2

 

ترموود باعث کنترل وزن سازه می‌شود

برخی از سازه‌های روی زمین‌هایی بنا می‌شوند که کمی سست هستند و وزن ساختمان نباید از حدی بیشتر شود. در نتیجه، برای این ساختمان‌ها نمی‌توان از سنگ و سرامیک برای نماسازی استفاده کرد. ترموود به عنوان گزینه‌ای جذاب برای نماسازی می‌تواند در کنار ایجاد نمایی خاص در ساختمان، باعث کنترل وزن آن هم بشود. همین موضوع به دلیل تبدیل شده است تا افراد زیادی در حال حاضر قصد خرید ترموود را برای استفاده به عنوان نمای ساختمان داشته باشند.

ایجاد نمایی خاص؛ مهم‌ترین دلیل برای استفاده از ترموود برای نماسازی

به جرئت می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل برای خرید چوب ترموود جهت نماسازی ساختمان، ایجاد نمایی خاص است. در حال حاضر، خانه‌های زیادی با نمای سنگی و سرامیکی ساخته می‌شوند. همین باعث شده است تا بسیاری از آن‌ها نمایی شبیه به هم داشته باشند. اما اگر می‌خواهید خانه‌ای داشته باشید که جلوه‌ای منحصر به فرد داشته باشد و هر نگاهی را به خود جذب کند، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموود بروید.

به دلیل طراحی خاصی که ترموود دارد، می‌تواند برای انواع نماهای مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده شود. همچنین در صورت تمایل، شما می‌توانید ترموود را با آیتم‌های دیگر دکوراسیون تلفیق کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید روی نمای ساختمان دو خط با چند لایه ترموود داشته باشید. در عین حال می‌توانید از نمای سنگ نسبتا تیره برای ترکیب با آن استفاده کنید که این جلوه‌ای منحصر به فرد را برای نما ایجاد می‌کند.

ترموود با تغییرات آب‌وهوایی دفرمه نمی‌شود

برخی از آیتم‌های نماسازی در تغییرات آب‌وهوایی دفرمه می‌شوند و نمی‌توانند جلوه مناسبی را برای ساختمان ایجاد کنند. اگر می‌خواهید با چنین مشکلی در نمای ساختمان مواجه نشوید، ترموود بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ترموود در کوره طی فرایند خاصی ساخته می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا تغییرات آب‌وهوایی و کاهش یا افزایش دما نتوانند باعث دفرمه شدن آن شوند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی ترموودهای بی‌کیفیت در تغییرات دما دچار انقباض و انبساط می‌شوند. اما حتی همین آیتم‌ها هم به هیچ عنوان دفرمه نخواهند شد. به همین خاطر، اگر می‌خواهید در تمام فصول سال نمای ساختمان شما جذاب و بدون نقص باشد، ترموود را توصیه می‌کنیم.

ترموود قابلیت ست شدن با دکوراسیون داخلی را هم دارد

بسیاری از معمارها به دنبال این هستند تا نماسازی را به گونه‌ای انجام دهند که بتوان آن را با دکوراسیون داخلی و مشاعات ساختمان ست کرد. در حال حاضر بسیاری از خانه‌ها این کار را با نمای سنگی انجام می‌دهند که شایع و البته کمی قدیمی شده است.

 

3

جدیدترین گزینه برای ست کردن نما و داخل ساختمان، ترموود است. علاوه بر اینکه می‌توان از ترموود برای نماسازی ساختمان استفاده کرد، این چوب قابلیت استفاده را برای فضای داخلی هم دارد و می‌توانید به راحتی آن را با نمای خارجی ست کنید.

ترموود اورجینال وارداتی را از پارس آرای کوهستان بخواهید

به دلیل افزایش محبوبیت ترموود برای نماسازی و فضای داخلی، مجموعه‌های مختلفی اقدام به تولید و عرضه این چوب کرده‌اند. اگر به دنبال خرید ترموود اصلی و وارداتی هستید، ما به شما پارس آرای کوهستان را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه انواع ترموود اورجینال را با پایین‌ترین قیمت بازار ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها