این خودرو ۲۰ میلیون تومان گران شد/ جدیدترین قیمت تیبا و پژو

با وجود کاهش بیش از ۲ هزار تومانی قیمت دلار در هفته گذشته، اما بازار خودرو در برخی خودروها ترجیح داد صعودی باشد تا نزولی. اگرچه کاهش قیمت را در یک‌سری از خودروها مشاهده کردیم.

این خودرو ۲۰ میلیون تومان گران شد/ جدیدترین قیمت تیبا و پژو

به نظر می‌رسد زور قیمت دلار آن‌چنان به بازار خودرو نرسیده است. با این حال، کارشناسان عنوان می‌کنند عامل مهمی همچون نرخ تورم بالای ۴۵ درصد در بازارها از جمله بازار خودرو در حال نقش‌آفرینی است.

به باور کارشناسان، نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است. این در حالی است که اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد.

گزارس‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت پراید طی یک هفته گذشته به ۲۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو یک هفته قبل ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

از سوی دیگر، پراید۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ رشد در حدود ۵ میلیون تومان را دز هفته گذشته تجربه کرده و در بازار ۲۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

بنا به این گزارش، در بازار خودرو تیبا هاچ‌بک بدون تغییر قیمت، ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوقدار SX بنزینی با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۲۹۵ میلیون به فروش رفت. تیبا ۲ معمولی هم افتی یک میلیونی را ثبت کرد و ۲۹۹ میلیون تومان دست به دست شد.

ساینا S دنده ای‌ نیز با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به حدود ۳۱۵ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کوییک R با کاهش ۲ میلیون تومانی در بازار، ۳۱۴ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. اما شاهین هم افتی ۴ میلیون تومانی داشت و در بازار ۵۲۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

آن‌طور که در روند بازار مشاهده می‌شود، پژو ۲۰۷ دنده‌ای در هفته گذشته افزایشی ۲۰ میلیون تومانی را ثبت کرد و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو۲۰۶ تیپ ۵ در هفته گذشته بدون تغییر قیمت به ترتیب به قیمت ۴۷۰ و ۴۹۰ میلیون به فروش رفتند.

سمند EF۷ نیز در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۴۷۰ میلیون تومان رسید. در کنار آن، تارا دنده‌ای با رشد ۱۰ میلیون‌تومانی، با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان معامله شد.

اما دنا پلاس توربواتومات در هفته گذشته ریزش ۱۴ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و به ۷۱۰ میلیون تومان رسید. دنا معمولی هم با کاهش ۲ میلیون تونانی در بازار ۵۸۵ میلیون تومان معامله شد. رانا پانوراماپلاس هم ۵۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • 🐜
    0

    گورپدرومادر هرچی گران فروشه درهمه موارد

  • ناشناس
    0

    چرا بایدقیمت خودروها اینقدر گران شود که هرکسی توان خریدن نداشته باشه،،،،حداقل دلار کمی کاهش پیداکرد،بجای اینکه شاهدکاهش بیشتر قیمت خودرو در بازارباشیم ،چقدر دیگر گرانی خودرو و شاهد افزایش آن بایدباشیم،،،
    مسئولین باید برخوردکنندباآنهایکه باعث گرانی بیشتر در بازارمیشوند

  • ناشناس
    0

    دولت محترم رسیدگی کنیدبه گرانی خودرو مردم از کجابیارن با کدام حقوقی که باقی بماند ،خودروی پارس سال که قیمت 300 میلیون تومان داشت چرا ظرف چند روز به 500 میلیون افزایشی شود.
    دلار کمی کاهش پیداکرد،،و ملت عزیز ایران منتظر کاهش قیمت خودرو دربازار است،،،نه افزایش قیمت

  • ناشناس
    0

    خودروسازان قیمت خودروهای داخلی را کاهش دهندچخبراست این همه گرانی خودرو که قیمت یک پژو به ۶۰۰میلیون تومان برسد..دولت برخورد کنندباآنهایکه باعث گرانی بیشتر در بازارمیشوندوقیمت خودروهای داخلی را کاهشی کنید.به امیدخدا

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      دولت خودش باعث وبانی گرانی است ساده نباش

  • ناشناس
    0

    دولت

  • 0

    دولت خودش باعث گرافیست خودرو ۲۰۰ملیون مکشن بالا بعد با اعتراض مردم روبرو میشن ۵۰تومان ارزان می‌شود ومردم خنگ میگن ارزان شد ومیخرن

  • ناشناس
    0

    مردم خرید نکنن حتما باید ماشین داشته باشن اونم این آشغالهای ایرانی امنیت نداره خودرو ایرانی باید کلک خودرو سازی را تا حلا بلد بودین واقعا مردم بی عقلی داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها