دلایل گرفتگی لوله فاضلاب با ریشه درختان

ریشه درختان رایج ترین علت گرفتگی خطوط فاضلاب در حیاط هستند. این مشکل به خصوص در خانه های قدیمی که باغچه و درخت بیشتری دارند، رایج تر می باشد.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب با ریشه درختان

البته در شهرهای شمالی به دلیل نوع پوشش گیاهی و رطوبت هوا و نوع سیستم های لوله کشی این مشکل بیشتر به چشم می خورد که توصیه ما تماس با یکی از شرکت های لوله بازکنی جهت رفع گرفتگی لوله می باشد.

چگونه انسداد خطوط فاضلاب ناشی از ریشه درختان را از بین ببریم؟

در بعضی مناطق خیابانها پر از درخت های زیبا و دوست داشتنی هستند. کاشتن درختان و وجود گیاهان برای محیط زیست امری طبیعی و ضروری است. اگر برنامه ریزی درستی برای کاشتن درختان جدید داشته باشید و همچنین سیستم لوله کشی منزل را به طور منظم به لحاظ تعمیر و نگهداری بررسی کنید، لوله ها و درختان می توانند بدون مشکل در کنار هم وجود داشته باشند.

مکان سیستم لوله کشی طبیعتاً در زیر زمین است. ریشه درختان هم که در زیرزمین خانه دارند طبیعتاً می تواند یکی از علت های مهم انسداد خطوط فاضلاب باشند با نفوذ ریشه های درخت در درون لوله های پی وی سی، فلزی و .. شاهد علائم و نشانه های مشخصی از انسداد خطوط فاضلاب خواهید بود

واضح هست که در ریشه درختان پس از نفوذ به خطوط فاضلاب از رشد باز نمی مانند و قطعا به رشد خود ادامه می دهند. در این صورت سیستم لوله کشی آسیب خواهد دید. ممکن است اگر بدون کمک گرفتن از لوله کش متخصص و ماهر در این زمینه دست به تعمیرات لوله ها بزنید شاید برایتان بسیار پرهزینه به اتمام برسد.

چرا لوله ها با ریشه درختان مسدود می شوند؟

علت اصلی انسداد خطوط فاضلاب توسط ریشه درختان این است که ریشه درختان در زمین مدفون شده اند و به طور طبیعی در طبیعت وجود دارند. ریشه درختان با مواد مغذی و آب رشد می کنند، به همین دلیل جذب سیستم لوله کشی که مرطوب است می شوند و آب مورد نیاز خود را از آن جا تامین می کنند.  این اتفاق در ماه های گرم‌تر که فصل رشد ریشه درختان است بیشتر اتفاق می افتد.

7

ورود ریشه درخت از ترک های کوچک

وجود شکستگی ها و شکاف های کوچک در لوله های فاضلاب باعث می شود که ریشه های ریز مو مانند به دلیل رطوبت موجود در آن شکاف ها به داخل لوله ها نفوذ کنند. وقتی که این ریشه های کوچک وارد لوله ها می شوند، کم کم تبدیل به توده های بزرگ شده و خطوط فاضلاب را مسدود می کنند و بدین ترتیب به سیستم لوله کشی آسیب می زنند. ممکن است این اتفاق در چند نقطه ورودی رخ دهد. اگر سیستم لوله کشی قدیمی باشد و جنس لوله ها نیز قدیمی باشد، ترک های کوچک در آن ها موجب می شود که از چندین قسمت ریشه ها به داخل لوله ها نفوذ کنند و در این صورت انسداد شدیدی رخ خواهد داد. برای رفع این مشکل شماره لوله بازکنی اشرفی اصفهانی را به خاطر داشته باشید.

ریشه های خارجی درخت

زمانی که ریشه ها بزرگتر هستند، ممکن است به لوله های زیرزمینی نفوذ کنند و جذب آب گرمی که در سیستم لوله کشی شما جریان دارد، شوند. احتمال دارد ریشه ای که سعی در ورود به لوله های شما دارد، وقتی نقطه ورود پیدا نکند، خود را به دور لوله ها بپیچد و این خود موجب محدود شدن خطوط لوله ها می شود و بنابراین انسداد رخ خواهد داد.

گرفتگی های رفع نشده

همیشه تاکید می کنیم که بهتر است اگر انسدادی در لوله ها رخ داد، سریعاً برای رفع آن اقدام کنید. در غیر این صورت یک انسداد کوچک ممکن است تبدیل به یک گرفتگی شدید شود. وقتی ریشه در خطوط فاضلاب نفوذ پیدا کرد و رشد نمود، زباله هایی از قبیل تفاله چای، روغن ها و چربی ها، پسماند مواد غذایی، اشیا و اجسام خارجی  دستمال کاغذی و مرطوب و ... که به لوله ها راه پیدا می کنند در ریشه گیر کرده و باعث انسداد کامل و شدید لوله می شوند.

هرچه انسداد خطوط فاضلاب بیشتر باشد، نیاز به خدمات شرکت های متخصص و حرفه ای در این زمینه بیشتر حس می شود. بهتر است در اسرع وقت برای رفع مشکلاتی از این قبیل از لوله باز کن های حرفه ای و متخصص استفاده نمایید.

لازم است توجه داشته باشید که باید از خطوط فاضلاب خود محافظت کنید. بهترین کار این است که از ورود مواد غذایی به لوله های خود جلوگیری نمایید. نگذارید موادی که لازم است در سطل زباله ریخته شود به درون لوله ها راه پیدا کنند. دستمال مرطوب، پوشک بچه و مواردی از این قبیل نباید وارد لوله‌های فاضلاب شود. آن ها را در سطل زباله بیندازید بدین ترتیب می توانید در هزینه پاکسازی خطوط فاضلاب صرفه‌جویی کنید.

8

6 علامتی که نشان می‌دهد خطوط فاضلاب شما دچار انسداد شده است.

زمانی که جریان آب در لوله ها با مشکل مواجه می شود، علامت هایی ظاهر می شود. ۶ علامت اصلی وجود دارد که نشان می دهند خطوط فاضلاب و سیستم لوله کشی شما دچار مشکل شده است:

  • تخلیه کند آب از سینک ظرفشویی
  •  شنیدن صدای قل قل آب از فاضلاب
  •  سیفون های نامنظم توالت
  • قسمت های مرطوب در حیاط خانه
  •  بوی بد و نامطبوع فاضلاب
  •  کاهش ناگهانی فشار آب در لوله ها

زمانی که یکی از علائم بالا را مشاهده کردید، می توانید با شرکت های لوله بازکنی بهمن تماس بگیرید تا در رفع گرفتگی لوله ها به شما کمک کنند.

راه حل های رفع گرفتگی خطوط فاضلاب

بهتر است گول روش های خانگی و محلول های لوله بازکن را برای رفع انسداد لوله ها نخورید. معمولا این محلول ها در فروشگاه ها به فروش می رسند و به عنوان موادی که انسداد لوله های شما را رفع می کنند، شناخته شده اند. روش های خانگی مانند سرکه و جوش شیرین، ممکن است فقط چربی های سطحی لوله های شما را از بین ببرند اما هیچ وقت نمی توانند به طور ریشه ای و مفصل انسداد لوله های شما را رفع کنند.

برای اینکه پاکسازی خطوط فاضلاب مسدود شده به طور ریشه ای و کامل حل شود،  لازم است افراد برای این کار سال ها آموزش دیده باشند و تجربه لازم را در این زمینه کسب کرده باشند. حتی در برخی موارد مشاهده شده است که ریشه درخت به داخل چاه فاضلاب رامه پیدا کرده و ناگزیر به استفاده از خدمات تخلیه چاه هستید.

چگونه می توان خطوط فاضلاب مسدود شده با ریشه درخت را پاک کرد؟

لوله بازکن های حرفه ای و متخصص ما قادر به شناسایی و ارزیابی تمام علائم انسداد لوله ها هستند. مجموعه لوله بازکنی بهمن مجهز به آخرین فناوری در زمینه لوله بازکنی می باشد. لوله باز کن های این مجموعه آموزش دیده و کاملا مجرب هستند. آن ها می توانند با استفاده از دوربین‌های مخصوص محل دقیق انسداد را تشخیص دهند و سپس برای رفع آن روش مناسبی انتخاب کنند.

معمولا لوله باز کن های ما از دستگاه های پر فشار آب برای مقابله با انسداد لوله با ریشه درختان استفاده می کنند. هنگامی که از دستگاه های مخصوص استفاده می شود ریشه ها، خاک، ماسه و زباله ها همگی به یکباره از درون لوله پاک می شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها