همه چیز درباره کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

اگر به کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن فکر می کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که با استفاده از این کسب و کار تولیدی می توانید حاشیه سود بسیار بالا را به همراه تنوع محصول به کار بگیرید تا سودآوری بسیار مناسب را تجربه کنید.

همه چیز درباره کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

میوه جات خشک شده در کشورمان ایران از دیرباز در داخل و خارج از کشور مصرف شده و جایگاه بسیار مناسبی دارد. از جمله این میوه جات به انگور خشک شده یا همان کشمش و مویز می توان اشاره کرد که از قدیمی ترین نوع میوه جات خشک شده در جهان است. با وجود مواد اولیه با قیمت بسیار مناسب در کشورمان می توان سودآوری بسیار مناسب را در این حوزه تجربه کرد که در ادامه به گوشه‌هایی از آن خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کن میوه و سبزی بر حسب ظرفیت به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند. از پر استفاده ترین دستگاه های خشک کن می توان به خشک کن کابینی اشاره کرد. همچنین میوه و سبزیجات در تناژ های بالا توسط دستگاه های خشک کن تونلی خشک می شوند.

با توجه به تنوع دستگاه های خشک کن میتوان با سرمایه های مختلف شروع به راه اندازی کسب و کارهای مختلف نمود. خشک کردن محصولات مختلفی نظیر میوه ها، سبزیجات، گوشت، کشک و ... از نمونه محصولات برای کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن محسوب می شوند.

لاتدلاتلات

چشم انداز شغل تولید میوه خشک در ایران

اگر بخواهیم به شغل تولید میوه خشک در ایران بپردازیم باید چشم اندازهای پیش رو را نیز در نظر بگیریم چرا که روز به روز روز این محصول، جا افتاده تر می شود و مصرف آن در داخل کشور رو به فزونی دارد. از طرفی مصرف جهانی این نوع محصول در شکل های دیگر در حجم بسیار بالا و تقاضای فراوان وجود دارد و میتوان چشم انداز بسیار درخشانی را برای صادرات این محصولات در نظر گرفت.

در نظر داشته باشید که اگر بخواهید در بخش صادرات این محصول حضور داشته و سود بسیار بالای این حوزه را تجربه کنید، باید به نکات مهمی دقت کنید که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی شغل میوه خشک کنی

همانطور که در بالا گفته شد کسب و کار تولید میوه خشک روش ها و راه های مختلف دارد و به بازار آن بستگی دارد. از جمله تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی شغل میوه خشک کنی می توان به دستگاه های اشاره کرد که پایه همه روش های تولید است و اگر به روش های خاص مانند میوه خشک شکری، گوگردی و یا حبه ای فکر کنید باید فقط چند دستگاه اضافه کنید.

از جمله تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کسب و کار میوه خشک کنی میتوان به وان شستشو، دستگاه های فرآوری مانند هسته گیری و پوست گیری و اسلایسر اشاره کرد که قبل از دستگاه خشک کن مورد نیاز است.

یقفلقفغقفغ

پس از فرآوری محصولات مختلف، آنها به دستگاه خشک کن منتقل شده و با استفاده از دستگاه خشک کن کابینتی و یا تونلی به شکل بچ و یا پیوسته در دستگاه خشک کن خشک شده و از آن خارج می شود. انتهای خط تولید میوه و سبزی خشک کنی دستگاه بسته بندی است که بنا به روش بسته بندی و تناژ مورد نظر میتواند متفاوت باشد.

درآمد میوه خشک کنی چقدر است؟

اگر بخواهیم به این سوال که درآمد میوه خشک کنی چقدر است جواب دهیم باید موارد بسیار زیادی را در نظر بگیریم. از جمله آنها می توان به هزینه های سربار و هزینه های تولید اشاره کرد که برای هر کسب و کار و هر موقعیت متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان به ترتیب زیر میزان درآمد خط تولید میوه خشک کنی را محاسبه کرد.

درآمد صادرات میوه خشک

اگر بخواهیم در مورد درآمد صادرات میوه خشک توضیح دهید باید به این موضوع اشاره کنیم که مصرف میوه خشک اسلایس شده به روش معمول در کشور ما در جهان کم بوده و معمولاً در کشورهای مختلف از میوه خشک های شکری و یا گوگردی استفاده می‌شود. پس باید به این نکته دقت کنید که اگر میخواهید در صادرات میوه خشک حضور داشته باشید باید میوه خشک شکری و یا گوگردی و یا حبه ای تولید کنید.

ئودئذدئذدئ

با در نظر گرفتن اختلاف ارز بین ریال و دلار قیمت های موجود در بازار جهانی برای میوه خشک اگر به ریال تبدیل شود بسیار بسیار بالاست و در نتیجه سودآوری خیلی مناسبی را نصیب تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌نماید.

راه های کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

در نظر داشته باشید که با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می توانید از راه های دیگر به جز تولید میوه خشک نیز کسب درآمد نمایید. در بسیاری از موارد شما می توانید از همین خط تولید برای تولید انواع سبزیجات خشک و صیفی جات خشک شده استفاده کنید و بدون هیچ تغییری در روند تولید، محصولات بسیار متنوعی را تولید کرده و روانه بازار نمایید.

 

از طرفی تولید انواع محصولات پروتئینی خشک شده برای مصرف پت شاپ ها و حیوانات خانگی می تواند یک کسب و کار بسیار پر سود و رو به توسعه باشد که این روزها با استقبال بالایی روبرو شده و درآمد بسیار مناسبی را نصیب تولیدکنندگان این محصول کرده است.

جمع بندی

با توجه به آنچه گفته شد کسب درآمد با دستگاه خشک کن برای افراد با سرمایه های مختلف می تواند گزینه خوبی باشد. با نگاه به آینده این شغل در ایران و وجود تقاضا در کشورهای خارجی برای انواع میوه ها و سبزیجات خشک می توان از این فرصت استفاده کرد و بازار را در دست گرفت.

یکی از شرکت های ایرانی که در زمینه ساخت دستگاه های خط تولید میوه خشک فعالیت دارد و خدمات ویژه ای نظیر مشاوره های تخصصی رایگان را به مشتریان خود عرضه می کند، شرکت آراد ماشین است. برای مشاهده اطلاعات دستگاه میوه خشک کن و استفاده از خدمات این شرکت به سایت زیر مراجعه کنید:

Aradmachinery.com

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها