هزینه کارمزد در صرافی‌های رمزارز ایرانی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب صرافی برای معاملات رمزارزی، هزینه کارمزدی است که از کاربران خود برای هر تراکنش می‌گیرد.

هزینه کارمزد در صرافی‌های رمزارز ایرانی چقدر است؟

 در بررسی های اولیه با چند مقاله مواجه می شوید که جنس مقاله‌های ابتدایی بیشتر از نوع رپورتاژ آگهی بوده و اطلاعات آن‌ها فقط درصدد رفع و رجوع کردن علائق سئویی صاحبان کسب‌ و کارها است و نام تعدادی از صرافی‌ها در همه این سایت‌ها تکرار شده بود که بعد از سر زدن به سایت صرافی‌های نام برده شده، تفاوت هایی بین ادعاهای مقاله‌ها با محصولات و خدمات صرافی‌ها دیده می شود. 

در این مقایسه، الگوهای مختلفی دیده می شود. برای مثال در بعضی از سایت‌ها کارمزد در صفحه‌ای مجزا در فوترسایت قرار داده شده و در بعضی دیگر از سایت‌ها مثل والکس در هدرسایت. اما مثلا سایت اکسکوینو که کمترین کارمزد را بین صرافی‌های داخلی دریافت می‌کند، عدد کارمزدش را در قسمت پرسش و پاسخ سایت و دور از دسترس گذاشته است.

عدم شفافیت در برخی از صرافی‌ها 

نکته جالب اینکه در بعضی از تراکنش‌ها در صرافی‌های مختلف، میزان کارمزد در تراکنش‌های یکسان، متفاوت است! حتی کاربران هم به شدت از این موضوع ناراضی هستند و در کامنت‌های خود، از برخی صرافی های غیرشفاف درمورد این موضوع انتقاد کرده اند.

همچنین به نظر می رسد برخی از صرافی‌های مشهور امکان تبادل رمزارز در همه شبکه‌ها را فراهم نکرده‌اند و همچنین برای برداشت ارزهای دیجیتال پرکاربرد در شبکه‌های پرطرفدار کارمزد بیشتری نسبت به صرافی‌های دیگر دریافت می‌کنند. صرافی‌های دیگر نیز با توجه به سیاست‌های بازاریابی، شرایط بازار، حجم معاملات و … کارمزدهای متنوعی را تعیین کرده‌اند.

لازم به ذکر است که ممکن است صرافی‌ها در طول زمان کارمزدهای خود را تغییر دهند. برای مثال برخی پلتفرم‌ها در شروع کار کارمزد بسیار کمی از کاربران بابت برداشت، واریز و سایر تراکنش‌ها دریافت می‌کنند یا حتی برخی تراکنش‌ها را به صورت رایگان پردازش می‌کنند اما پس از مدتی تعرفه‌های خود را به مقدار قابل‌توجهی تغییر می‌دهند.

IMG_20221207_163112_264

برای انتخاب صرافی و پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران، بپیش از هر اقدامی باید از صحت اطلاعاتی که به دست می آورید مطمئن شوید. بهترین روش رسیدن به صحت اطلاعات، سر زدن به سایت صرافی‌ها و گشتن در صفحات اصلی آنهاست. در مرحله دوم باتوجه به هدف خود از معاملات،می‌توانید صرافی‌ را انتخاب کنید که هم‌راستا با اهداف معاملاتی شما باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها