8 نکته مهم که قبل از سفارش درب ورودی باید بدانید!

درب ورودی اصلی ترین درب ساختمان است که نه تنها در فضای داخلی ساختمان، بلکه در نمای بیرونی آن نیز دیده می شود. برای اینکه در خرید و سفارش درب ورودی موفق عمل کنید، لازم است به چند نکته مهم و طلایی توجه داشته باشید. انجام اینکار ریسک خرید درب لابی را به مراتب کاهش می دهد.

8 نکته مهم که قبل از سفارش درب ورودی باید بدانید!

درب لابی از جمله مهمترین عناصر یک ساختمان به شمار می رود. کیفیت این درب و مشخصات ظاهری آن به طور کامل ارزش ساختمان را بازگو می کند. فروش درب لابی در تهران با تنوع گسترده ای صورت می گیرد. شما می توانید از میان انواع و اقسام درب های لابی، گزینه مناسب را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید.

نکات مهم در خرید درب ورودی ساختمان

خرید درب ورودی با توجه به کارکرد موثر آن در نمای ساختمان، اهمیت بالایی دارد. برای اینکه یک درب زیبا و در عین حال کاربردی خریداری کنید، لازم است پیش از خرید اطلاعات خود را پیرامون نحوه سفارش درب ورودی بالا ببرید. با اینکار می توانید به خوبی نمای ساختمان را تکمیل کرده و یک ورودی دعوت کننده بسازید.

1.ابعاد ورودی را اندازه بگیرید

اولین نکته در خصوص انتخاب درب ورودی، اندازه گیری ابعاد دریچه ورودی است. با اندازه گیری دقیق این دریچه می توانید یک ورودی غیر قابل نفوذ ایجاد کنید. در صورتی که ابعاد درب را در حین خرید درب لابی ساختمان در اختیار نداشته باشید، نمی توانید خرید خود را نهایی کنید. چرا که فروشندگان درب ورودی، برای انتخاب نوع درب و شکل آن به ابعاد دقیق دریچه ورودی نیاز خواهند داشت.

پس از اندازه گیری دقیق ابعاد ووردی، می توانید در تناسب با اندازه آن از میان انواع درب های تک لنگه، دولنگه، سه، چهار و یا پنج لنگه، گزینه مناسب را انتخاب کنید. به طور معمول ورودی ساختمان های مسکونی با یک درب یک و یا دو لنگه پوشانده می شود. در ورودی ساختمان های ویلایی برای عبور ماشین، به درب های دو و یا سه لنگه احتیاج خواهید داشت.

ثقفثقفق

2.به تناسب میان نمای ساختمان و نمای درب ورودی دقت کنید

برای اینکه درب ورودی شما به خوبی با نمای ساختمان ترکیب شود، لازم است از سبک حاکم بر نما پیروی کند. برای مثال برای انتخاب درب ورودی در ساختمان هایی که به سبک کلاسیک تزئین شده اند، لازم است از درب ورودی کلاسیک استفاده کنید. به طور عکس در ساختمان های مدرن، استفاده از درب ورودی مدرن همچون در ووردی استیل مجاز خواهد بود.

3.برای انتخاب رنگ درب ورودی از هارمونی رنگ موجود استفاده کنید

پس از آنکه سبک و طرح کلی درب ورودی ساختمان را انتخاب کردید، سراغ انتخاب رنگ بروید. برای اینکار می توانید از هارمونی رنگ موجود در نما و یا رنگ های غالب در هر سبک استفاده کنید. برای مثال در نماهایی که از ترکیب رنگ آجر و چوب ساخته شده اند، انتخاب رنگ قهوه ای و یا مشکی مناسب خواهد بود.

انتخاب رنگ طبیعی چوب برای نماهای کلاسیک نیز گزینه مناسبی به نظر می رسد. به طور عکس در نماهای مدرن که با سنگ های روشن و یا چوب های ترمووود ساخته شده اند، انتخاب توناژ رنگ های روشن و یا خنثی برای انتخاب رنگ درب ورودی مناسب خواهد بود.

4.به مقاومت درب ورودی، بیش از ظاهر آن اهمیت دهید

بخشی از درب ورودی ساختمان و یا درب لابی، در فضای خارجی ساختمان قرار می گیرد. این مسئله موجب شده تا این درب ها در معرض آسیب های محیطی قرار بگیرند. تابش نور خورشید، سرما، گرما، باد، باران و گردوغبار، دائماً بدنه اصلی درب ورودی را تحت تأثیر قرار می دهد.

درب لابی از جمله مهمترین عناصر یک ساختمان به شمار می رود. کیفیت این درب و مشخصات ظاهری آن به طور کامل ارزش ساختمان را بازگو می کند. فروش درب لابی در تهران با تنوع گسترده ای صورت می گیرد. شما می توانید از میان انواع و اقسام درب های لابی، گزینه مناسب را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید.

به همین خاطر است که توصیه می کنیم در خرید درب ورودی ساختمان به مقاومت درب اهمیت بیشتری دهید. درب های مستحکم همچون درب های استیل، می توانند کارکرد مطلوب خود را در طول سالیان سال، حفظ کنند. بنابراین نیاز به تعویض و تعمیر مستمر نخواهند داشت.

قفغفق

5.خرید آنلاین  را تجربه کنید

برای اینکه به راحتی به تنوع قابل توجهی از درب های ورودی دسترسی پیدا کنید، لازم است سراغ خرید آنلاین بروید. شما می توانید با مراجعه به وبسایت https://rosadoors.com ، درب ورودی ساختمان و مراکز تجاری را مستقیماً از تولید کننده اصلی بخرید.

انجام اینکار نه تنها هزینه خرید درب ورودی ساختمان را کاهش می دهد، بلکه دغدغه حضور در بورس درب ورودی را از بین می برد. همچنین شما می توانید پیش از نهایی کردن خرید خود از متخصصین سایت برای انتخاب یک درب مناسب کمک بگیرید.

6.به اقلیم و شرایط محیطی توجه کنید

شاید به نظر درب های چوبی زیبا و شکیل به نظر می رسند. اما استفاده از آن ها در اقلیم های گرم و مرطوب مناسب نخواهد بود. چرا که رطوبت محیط به مرور ساختار درب را تحت تأثیر قرار داده و ایمنی آن را کاهش می دهد. بهتر است پیش از خرید درب اقلیم محیط خود را در نظر گرفته و در تناسب با آن بهترین متریال را انتخاب کنید. در غیر اینصورت لازم است پس از چند سال درب ورودی ساختمان را به دلیل از دست رفتن شکل ظاهری و ایمنی آن، تعویض کنید.

فغقفق

7.ایمنی درب ورودی را مورد توجه قرار دهید

بهترین درب ورودی برای ساختمان های مسکونی، الزاماً برای ساختمان های تجاری مناسب نخواهد بود. چرا که در این ساختمان ها نیاز به ایمنی بیشتری خواهید داشت. برای اینکه بهترین و کامل ترین ایمنی را به ساختمان خود ببخشید، ابتدا کاربری را مشخص و سپس در تناسب با آن از انواع درب های مقاوم و ایمن استفاده کنید.

شما می توانید برای ساختمان های مسکونی از انواع درب های ضد سرقت، درب های استیل و درب های فرفورژه استفاده کنید. در حالیکه برای تأمین ایمنی ساختمان های تجاری و اداری، الزاماً می بایست سراغ درب های هوشمند و ضد سرقت بروید.

8.سراغ درب هایی بروید که شرایط نگهداری ساده ای دارند

درب هایی که شرایط نگهداری ساده ای دارند، عملکرد خود را در طول کارکردهای طولانی مدت حفظ می کنند. این دسته از درب ها به راحتی تمیز و پاکسازی می شوند و نیاز به توجه زیادی ندارند. استفاده از این درب ها در ساختمان های مسکونی پرتردد، گزینه مناسبی خواهد بود.

سخن پایانی

شاید در نگاه اول خرید درب ورودی ساختمان، کمی چالش برانگیز به نظر برسد. چرا که شما نمی دانید کدام درب ورودی برای پوشش ورودی ساختمان مناسب خواهد بود. اما با رعایت نکات ذکر شده، انجام اینکار ساده و بدون دردسر خواهد شد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها