ثبت پایین ترین نرخ بیکاری ایران در ۱۸ سال گذشته

وزیر کار گفت: طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی ۱۸سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.

ثبت پایین ترین نرخ بیکاری ایران در ۱۸ سال گذشته

برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید معمولاً در تمام دولت ها یکی از اولویت های اصلی است. در دولت سیزدهم نیز این مسئله با اهتمام بیشتری دنبال می شود. طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان 1401، نرخ بیکاری جوانان 15ساله و بیشتر به 8.9 درصد رسیده است که طبق بررسی ها، این نرخ طی 18سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با مخبر, معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سامانه رصد‌ ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان‌ماه، 66درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال 1401در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌ شده است که این میزان مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و به صورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

مرتضوی با تأکید بر افزایش آمار بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم، گفت: به دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.

وزیرکار با اشاره به آخرین آمار ایجاد اشتغال در هفت ماه سال جاری گفت: منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی صرف طرح‌های عمرانی و اشتغال می‌شود.بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال 670هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    از میدان اعدام تا چهارراه گلوبندک شخصا ۳۵۰ چرخی شمردم ایستادن کنار خیابان ،برای بردن بار ، آقای وزیر خ..
    خودتی

  • ناشناس
    0

    فقط میشه خندید به این آمارها

  • جواد
    0

    یه سوال دارم که آیا شما در این مدت کارخانه زدید؟اشتغال زایی کردید؟تازه شما اینترنت هم که بستید بیش از 1 میلیون نفز به گفته خودتان بیکار شدند فکر کنم اوضاع سالهای پیش زیادی از حد بود که تو فچل بازار الان آمار میدید
    من که هیچ وقت باورم نمیشه

  • ناشناس
    0

    دولت سیزدهم همه را سر کار گذاشته (معطل گذاشته) است به همین دلیل نرخ بیکاری در ایران کاهشی شده است! یکی از علل دیگر کاهش نرخ بیکاری مهاجرت جوانان جویای کار به خارج از کشور است.

  • حسین
    0

    واقعا متاسفم از خبر فوری
    این اغتشاشات و کارای دولت که باعث گرانی بیش از حد شده باعث شده من از کار بیکار بشم نه فقط من بلکه ده ها نفر از کارگاهمون چون مواد اولیه بسیار گران شده کارفرما بدبخت چکار کند دوماهه بیکاریم .

  • ناشناس
    0

    حتما آمریکا نرخ بیکاری افزایش داشته

  • امیرکبیر
    0

    آمارگیر و آمارنویس خودت باشی بخواهی علیه خودت آمار واقعی ارائه دهی؟!جناب مرتضوی از اینکه آماربیکاران درجامعه خودی شما کم شده شکی نیست چراکه در درست کردن پستهای من در آوردی سابق به مسبوقيد ولی جامعه بیکاران کشور را چگونه آآمارگیری کرده اید؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها