آمادگی وزارت صمت برای تخصیص ١٠ هزار خودرو به جانبازان

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آمادگی وزارت صمت برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان خبر داد و اعلام کرد که هر زمان، اسامی واجدین شرایط، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به وزارت صمت ارائه شود و تسهیلات بانکی نیز تخصیص پیدا کند، خودرو به متقاضیان داده خواهد شد.

آمادگی وزارت صمت برای تخصیص ١٠ هزار خودرو به جانبازان

طبق اعلام امید قالیباف، براساس تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت صنعت معدن و تجارت آماده تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: به این منظور خودروهای تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو اتوماتیک، کوئیک اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و شاهین دنده‌ای به بنیاد شهید معرفی شده است و هر زمان لیست اسامی واجدین شرایط طبق ضوابط مندرج در بند ''ی" تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ از سوی این بنیاد به وزارت صمت اعلام شود و تسهیلات بانکی نیز تخصیص پیدا کند، خودرو به متقاضیان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه، انتخاب مدل خودروهای یاد شده با توجه به استفاده راحت‌تر جانبازان انجام شده است، تاکید کرد: به محض دریافت لیست ۱۰ هزار نفری از سوی بنیاد شهید، وزارت صمت به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

گفتنی است،  حسب  بودجه ۱۴۰۱ ، جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ کشور دریافت کنند.

مطابق بند (ی) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ ساله اقدام کند.

شایان ذکر است، بند هفت لایحه بودجه سال جاری (١۴٠٠) نیز بدین موضوع اشاره داشته است و در تیرماه سال جاری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع‌ (ایدرو) و دو خودروساز بزرگ‌ با بنیاد شهید وامور ایثارگران به جهت همکاری و هماهنگی‌  واگذاری ٣٠ هزار دستگاه خودرو  به جانبازان،  خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم توسط ایران‌خودرو و سایپا (ایران‌خورو حداقل ۱۸ هزار دستگاه و سایپا حداقل ۱۲ هزار دستگاه) تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسهیل تردد این قشر از مردم جامعه امضا کردند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بازنشسته
    0

    تمام این اعتراضات واسه اینه که نگاه دوگانه به مردم دارین

  • 🐜
    0

    دوستان هم رزم جانبازهرگزچنین ننگ ی راقبول نکنید این حرکت مجلس نه هدیه هست نه حق بلکه حق سکوت هست.حق این هست که ماجانبازان درکنارملت باشیم و خواهان حقوق همه ملت شریف وطن باشیم مادست رد می‌زنیم ب رشوه باخداوشهدا معامله کردیم نه باشیاطن پست ومقام پرست حق یارهمه ملت وطن

  • ناشناس
    0

    هی بدن دهان هارو ببندن بیچاره مردم عادی

  • ناشناس
    0

    بزار هی برسه .مثل کنکور واستخدامی سهمیه بندیش کردین

  • جانباز عراقی جنگ تحمیلی
    0

    پس جانبازان عراقی جنگ تحمیلی با ایران چی؟ شما که شهدایمان در هشت سال جنگمون با ایران را توسط بنیاد شهید و کمیته امداد ثبت نام و مشمول دریافت کمک و حقوق و مسایل کمک رفاهی کردید ممنونیم لطفا خودرو هم برایمان در نظر بگیرید من یک تویوتا لندکروز 2022 دارم بفروشم ماشین جدید بهم بدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها