معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت خبر داد

رونمایی از خودرو ارزان قیمت داخلی در بهمن امسال

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با اعلام "خودروی ارزان‌قیمت در بهمن‌ماه امسال رونمایی می‌شود"، گفت: در دنیا قیمت این خودرو کمتر از ۶هزار دلار است.

رونمایی از خودرو ارزان قیمت داخلی در بهمن امسال

منوچهر منطقی از برنامه‌ریزی وزارت صمت برای تولید خودروی ارزان‌قیمت خبر داد و گفت: تولید خودروی ارزان‌قیمت تنها مسئله ایران نیست و مربوط به تمام کشورها است زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و تنها برای 2 میلیارد نفر مناسب است.

وی افزود: دو مسیر موازی در صنعت خودروسازی دنیا ایجاد شده است؛ نخست مسیری که برای دهک‌های درآمدی بالا ایجاد شده و دومین مسیر تولید خودرو برای دهک‌های درآمدی پایین.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با بیان اینکه خودروی اقتصادی باید به‌روز، از نظر ظاهری جذابیت لازم را داشته و ارزان‌قیمت باشد، اضافه کرد: روش نوآوری‌های مقتصدانه، روشی علمی برای تولید خودروی ارزان‌قیمت است به این معنا که در این روش ویژگی‌های لازم و مناسب برای یک خودرو حفظ می‌شود اما هزینه‌ها افزایش نمی‌یابد.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزان‌قیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرح شده است، ادامه داد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس جمهور و وزیر صمت نیز آمده است، به‌صورت جدی پیگیر آن هستیم.

وی با ابراز اینکه تولید خودروی ارزان‌قیمت در قالب خودروی برقی و معمولی در حال پیگیری است، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد خودروی ارزان‌قیمت در بهمن‌ماه امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس طرحی که برنامه‌ریزی شده است نخستین عرضه خودروی ارزان‌قیمت در شهریور 1402 انجام می‌گیرد، درباره قیمت خودروی اقتصادی توضیح داد: در دنیا تلاش می‌شود که قیمت این خودرو کمتر از 6 هزار دلار و در محدود 5 هزار و 400 تا 5 هزار و 800 باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا در ایران نیز قیمت خودروی ارزان‌قیمت 6 هزار دلار نرخ خواهد داشت؟" گفت: این امر وابسته به مشارکت سازنده‌ها است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • قاسم
    2

    بر پدر سوخته های دزد دروغ گو لعنت

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی و مقتدر در برابر دشمن
    2

    تبریک به خاطر عرضه فرغون ملی ۱هزارم درصد بهتر از پراید...

  • ناشناس
    5

    لعنت بر پدر و مادرتان که همیشه با همین شعارها سر ملت را گرم کرده اید ، ارزانتر از پراید گاری میشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      براي توِ گاوچرون همين پرايد هم در حكم الگانسِ

  • ناشناس
    2

    حتماً خودروی ارزان قیمت تولید داخل که قرار است به زودی تولید شود و قیمتش از ۲۰۰ میلیون تومان کمتر نخواهد بود نامش لگن است!

  • ستمدیده
    0

    حتما ظاهر پراید یا پیکان عوض کردن بنام ماشین جدیدغالب کنن به ملت مظلوم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      قالب

  • غریبه
    0

    خودرویی که در دنیا بیست هزار دلار است در ایران اسلامی تا هفتاد هزار دلار هم معامله می شود--- خودروی ارزان قیمت شش هزار دلاری هم تا ده هزار دلار قیمت خواهد شد

  • ناشناس
    1

    این منوچهر خان با همین گاز بره ، روی پینوکیو رو سفید میکنه .با عکس ده سال پیشش تغییرات چهره قابل توجهی بخصوص تو دماغش پیدا کرده .

  • ناشناس
    0

    ۶ هزار دلار به قیمت امروز حدودا میشه ۱۷۰ میلیون!!!
    این ارزونه!!
    الان که قیمت پراید و تیبا و کوئیک و ساینا کارخانه ارزونتره!!
    پس نتیجه میگیریم پراید و تیبا و... میشه ۳۰۰ میلیون به بالا.که ارزونترین خودرو تولید داخل به قیمت دلار امروز میشه ۱۷۰ میلیون!!!!!!!!!
    مرسی که به فکر مردم هستید!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      میدونن تا بهمن تورم قیمت پراید و۲۰۶ رو به ۵۰۰ میلیون میرسونه این ماشینم برای اون موقع ارزون به حساب خواهد امد

  • مهدی
    1

    ورود ارابه مرگ جدید

  • نظرگو
    2

    آره، با دلار بیست و هشت هزار تومنی حساب کردم شد ۱۵۴ میلیون که واقعا هم ارزان قیمت هستش!!!!!

  • احمد
    1

    مانند ال لگن 😄که به نام جایگزین پیکان میخواستند وارزان

  • ناشناس
    1

    یادش بخیر، وقتی آقای جهانگیری در دولت آقای خاتمی وزیر صنعت بود، همین حرف را زد و نتیجه آن شد ال نود ۱۱ میلیونی در سال ۱۳۸۶ که با دلار آن وقت بیش از ۱۲ هزار دلار قیمت خورد.
    این دوست عزیز هم همان راه نخ نما شده را میخواهد برود . اگر می‌توانستید خودرو ارزان تولید کنید باید همین هابی که سرمایه گذاری انجام شده روی آنها بعد از ده بیست سال مستهلک شده است را ارزان تر می‌فروختند نه اینکه همین ها را گرانتر از دیروز بفروشید. برو این دام بر مرغ دگر نه!

  • ناشناس
    0

    به خدا قسم،همش دروغ است،این ۴۳ سال همش دروغ می گویید،خود شما در ایران خودرو مدیر عامل بودی ،چرا تولید نکردی؟؟؟ای مردم همش وعده سر خرمن است،بهمن هم میگن اخر سال است بعد تعطیلات،بعد همه چیز فراموش میشه،هزاران توافق نامه و تفاهم نامه با کشورهای دیگر منعقد می کنید ،ولی دریغ از این که یکی از انها اجرایی شود،چون حکومت شما بعد از ۴۲ سال هنوز انقلابی است،هنوز در حال انقلاب هستید و وقت برای کارهای دیگر ندارید مثل رفقای کره شمالی،کوبا،معمر قذافی و ... که بعد از ۶۰ یا ۷۰ سال هنوز انقلاب انقلاب می کنند .

  • مهدی
    0

    خداوند همه مسولین رو لعنت کنه که با این دزد ان خودرو ساز دستشان تو یه کاسه است.از همه چی خودرو دزدیدن از رنگ از آلیاژ ورق از یدکی یه فرغون سرهم کردن میدن به مردم هم قیمت خون پدرشان ...

  • حلاج
    0

    اين همان رييس سابق ايران خودرو نيست ،اين مسؤلان تمام شدنى نيستند ،تا كى دروغ وغارت سير وخسته نمى شويد لعنت بر هرچه دروغ گوى ،،،،،،،،،،،

  • ناشناس
    0

    در حال حاضر خودروهای ۳۰ سال پیش با پایینترین کیفیت، اما با قیمت گزاف امروز بدست مردم میرسه حالا منظور از خودروهای ارزان قیمت، خدا داند

  • حسین
    0

    فقط نفرینتون میکنیم دروغگو ها اصل بازار وحاشیه دست خودتونه کداب دروغگو

  • ایرانی مقاوم و پوست کلفت
    1

    شماها بیشترین ضربه را به اسلام زده اید....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها