مشکلات تتر امنی چیست؟

هر جا سخن از ارز های دیجیتال است، نام تتر می‌درخشد. به همین خاطر است که اگر می‌خواهید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید، ۵۰ درصد کاری که باید انجام دهید خرید تتر است.

مشکلات تتر امنی چیست؟

قیمت تتر همواره ثابت و ۱ دلار است. ماهیت تتر همین است. تتر ساخته شده و همواره در تلاش است تا قیمت USDT ۱ دلار بماند و شکل دیجیتالی دلار در دنیای ارزهای دیجیتال باشد. از آنجایی که قیمت USDT همواره ثابت است، تبدیل ارز فیات به دلار دیجیتال از طریق خرید USDT اولین قدم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. البته که می‌توان با ارز فیات، مستقیماً هر نوع ارز دیجیتال دیگری را خریداری کرد. اما دلار دیجیتال تبدیل به واحد واسطه برای معاملات ارزهای دیجیتال شده‌ است.

آیا با تتر امنی آشنایی دارید؟

تتر امنی اولین نوع از ارز دیجیتال تتر است که صادر و به گردش درآمد. برای اینکه بدانیم تتر امنی چیست، لازم است که بدانیم امنی (OMNI) چیست. به گزارش وب سایت رسمی لایه امنی (OMNI Layer)، «امنی یک پلتفرم برای ایجاد و دادوستد دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال سفارشی است. این یک لایه نرم‌افزاری است که بر روی محبوب‌ترین، حسابرسی‌شده‌ترین و امن‌ترین بلاک‌چین، بیت‌کوین، ساخته شده است. تراکنش‌های امنی، تراکنش‌های بیت کوین هستند که ویژگی‌های نسل بعدی را در بلاک چین بیت کوین فعال می‌کنند.»

پر واضح شد؛ تتر امنی نوعی از توکن‌های USDT است که روی پلتفرم امنی ایجاد می‌شود. اما این نوع از تتر خالی از اشکال نیست.

مشکلات تتر امنی

برخی از این مشکلات، سرعت پایین در انجام تراکنش‌ها، ایمن نبودن شبکه و مورد حمله قرار گرفتن توسط هکرها، کارمزد بالا برای تراکنش‌ها و شلوغی شبکه بود. این موارد تنها بخشی از مشکلات تتر امنی بود که به دنبال آن، سرمایه‌گذاران و صرافی‌ها، استفاده از آن را کنار گذاشتند. پس از مدتی، یک تتر جدید به عنوان جایگزین بهتر برای تتر امنی معرفی شد. تتر جدید، تتر ERC-20 نام دارد. توکن‌های این تتر بر روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کنند و از مزایای این بلاک‌چین بهره مندند. علاوه بر این، تترهای TRC-20 را داریم که روی بلاک‌چین ترون زندگی می‌کنند و از آن قدرت می‌گیرند. قیمت تتر های اتریوم، ترون و امنی با یکدیگر تفاوتی ندارد و اگر قصد خرید تتر داشته باشید، هر کدام از انواع آنها را به قیمت ۱ دلار به ازای هر واحد در اختیار خواهد داشت. قیمت USDT موضوعی نیست که نگران آن باشید، بلکه آنچه باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که هنگام خرید USDT، اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را به کیف پول خود انتقال دهید دقت کافی را در انتخاب شبکه ERC-20 یا TRC-20 به عمل آورید.

نحوه خرید تتر

سریع ترین و آسان‌ترین راه برای در اختیار گرفتن تتر، خرید USDT در صرافی والکس است. این کار در ۳ مرحله قابل انجام است.

  1. ورود به صرافی والکس، ثبت نام و احراز هویت
  2. رفتن به صفحه خرید تتر و اطلاع از قیمت USDT به ریال
  3. ثبت سفارش خرید USDT

پس از خرید تتر، می‌توانید دارایی‌های خود را به فروش برسانید. همچنین، با توجه به اینکه قیمت تتر در همه جای دنیا ۱ دلار است، می‌توانید برای پرش از بالای دیوار تحریم‌هایی که بر علیه ما وجود دارد، خریدهای برون‌مرزی خود را با تتر انجام دهید،‌ برای فرزند دانشجوی خود که در خارج از کشور در حال تحصیل است پول بفرستید، اگر در خارج از کشور کار می‌کنید، حقوق خود را با استفاده از تتر برای خانواده خود ارسال کنید و بسیاری از کارهای دیگر. البته توجه داشته باشید که قیمت تتر در صرافی ارز دیجیتال والکس، به ریال است و می‌توانید با استفاده از کارت بانکی خود، به آسانی نوشیدن یک لیوان چای آتیشی گرم وسط برف‌هایی که تا چند روز دیگر شهرتان را سفید پوش خواهد کرد، خرید تتر انجام دهید.

بیلیبلیبل

کمی بیشتر درباره تتر بخوانیم

تتر، یک استیبل کوین ارز دیجیتال با پشتوانه دارایی‌های سنتی است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت تتر لیمیتد آی‌ان‌اسی (Tether limited Inc) راه اندازی شد. تتر لیمیتد متعلق به شرکت آی‌فینکس (iFinex) مستقر در هنگ کنگ است که همچنین مالکیت صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس (BitFinex) را نیز دارا است.

توکن‌های تتر دارایی‌هایی هستند که به راحتی مانند سایر ارزهای دیجیتال در سراسر بلاک‌چین در گردش هستند؛ اما به ارزهای دنیای واقعی و با نسبت ۱=۱ متصل می‌شوند. از این رو، توکن‌های تتر به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شوند. زیرا به دلیل اتصال به ارز فیات، ثبات قیمت را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

منبع درآمد بنیاد تتر، از کاربرانی است که مستقیما ارزهای فیات خود را از خود بنیاد تهیه می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که معامله خرید USDT را مستقیما با خود بنیاد انجام می‌دهند، باید یک بار برای افتتاح حساب ۱۵۰ دلار «هزینه تأیید» و ۰.۱ درصد به ازای تبدیل هر ۱ دلار ارز فیات به USDT یا به عبارت دیگر، ۱ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ دلار، کارمزد پرداخت نمایند. این شرکت هزینه‌ای از مشتریان برای واریز یا برداشت USDT از حساب‌های خود دریافت نمی‌کند.

بارها در مورد تفاوت تتر با بیت کوین پرسیده شده‌است. تتر یک ارز دیجیتال متمرکز به حساب می‌آید؛ در حالی که بیت کوین به دلیل عدم پیوند به ارزهای واقعی، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. به همین دلیل، در تئوری، ارزش تتر باید پایدارتر از بیت کوین باقی بماند. ارزهای دیجیتالی که به یک دارایی یا ارز واقعی متصل نباشند، در معرض نوسانات بازار هستند.

تتر به صورت منظم گزارش‌های حسابداری را ارائه می‌کند تا ثابت کند که استیبل کوین‌هایش توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند. در دنیای پر هرج و مرج کریپتو، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد؛ با این حال اخیرا تتر تمام تلاش خود را کرده است تا ثابت کند که استیبل کوین USDT امن است و با دلارهای واقعی پشتیبانی می‌شود.

اگر تتر به طور کامل دچار فروپاشی و سقوط شود، بخش‌های بزرگی از صنعت ارزهای دیجیتال به سادگی از کار می‌افتند. زیرا در صنعت ارزهای دیجیتال برای ثابت نگه داشتن نسبت قیمت‌ها به دلار آمریکا، به تتر تکیه می‌کنند. البته بنیاد تتر هوای مشتریان خودش را همیشه داشته است. وقتی دلار ترا دچار فروپاشی شد و تمام بازار در وحشت سیاهی فرو رفت، بنیاد تتر در بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت خود را طبق روال معمول خود ادامه می‌دهد و به پردازش درخواست‌های کاربران که ارزش آنها بالغ بر ۲ میلیارد دلار است ادامه می‌دهد.

 

https://wallex.ir/blog/types-of-usdt/

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها