سرازیر شدن نفت روسیه به بازارهای آسیایی

بیش از یک میلیون تن نفت کوره روسیه با سولفور بالا در تانکرهای فراساحلی سنگاپور و مالزی ذخیره می شوند زیرا روسیه بازار آسیایی را با نفت کوره در آستانه تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام و محصولات روسیه پر کرده است.

سرازیر شدن نفت روسیه به بازارهای آسیایی

بر اساس داده های شرکت تحلیل انرژی Vortexa به نقل از بلومبرگ، در هفته منتهی به ۲۴ اکتبر، حدود ۱.۱ میلیون تن HSFO روسیه در تانکرهای نزدیک بنادر اصلی آسیا ذخیره شده است.

بر اساس این داده ها، حجم نفت کوره بر روی تانکرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است؛ این اتفاق نشانه این است که روسیه پس از اعلام تحریم های دولت های غربی بر صادرات خود، مسیر بسیاری از نفت کوره خود را به سمت آسیا تغییر می دهد.

روسیه بزرگترین صادرکننده سوخت باقیمانده در جهان است و به طور قابل توجهی صادرات محموله های HSFO خود را به آسیا افزایش می دهد.

صادرات بیشتر HSFO روسیه به شرق بر قیمت نفت کوره در منطقه حتی در طول فصل اوج تقاضای تابستان که نیروگاه های برق در خاورمیانه و جنوب آسیا مصرف را برای تامین تقاضای خنک کننده افزایش می دهند، تاثیر گذاشته است.

سرازیر شدن نفت روسیه به بازارهای آسیایی!

تقاضا برای نفت کوره روسیه در خاورمیانه پس از اوج تقاضا در تابستان شتاب خود را از دست داده است، اما طبق گزارش ورتکسا، آسیا قرار است در ماه اکتبر حجم بی سابقه ای نفت کوره وارد کند.

در حالی که واردات نفت کوره خاورمیانه از روسیه در ژوئیه و آگوست به رکورد ۲۱۰۰۰۰ بشکه در روز رسید، تقاضا در اکتبر به ۹۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته است.

با این حال، آسیا شاهد افزایش واردات نفت کوره روسیه است، زیرا این منطقه اکنون یک منبع جایگزین اصلی برای صادرات نفت کوره روسیه است. واردات از روسیه به منطقه همچنان رکورددار است. به گفته ورتکسا، ارقام اولیه برای ماه اکتبر بالاترین سطح ۵۶۰۰۰۰ بشکه در روز را نشان می دهد که تقریباً ۵۰ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافته است.

سنگاپور، چین و هند بزرگترین واردکنندگان در آسیا هستند، اما تنها ۳۰ درصد از حجم صادرات روسیه که در ارقام واردات سنگاپور گنجانده شده است در مخازن ذخیره سازی زمینی تخلیه شده است. وورتکسا گفت که بقیه نفت کوره به تانکرهای ذخیره شناور لنگر انداخته در نزدیکی آن تحویل داده شده است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها