یک شرکت مشاوره مالی پیش‌بینی کرد؛

احتمال کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های آتی

مرکز مشاوره مالی «سنچری فایننشال» از احتمال کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های آتی به خاطر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.

احتمال کاهش شدید قیمت نفت در هفته‌های آتی

مرکز مشاوره مالی «سنچری فایننشال» مستقر در امارات متحده عربی روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد: در همین حال علاوه بر این سیاست های پولی سختگیرانه و افزایش محدودیت های کرونایی در چین چشم انداز تقاضا را در بازار نفت کاهشی کرده است.

این مرکز تحقیقات اقتصادی نوشت: در کنار کاهشی بودن چشم انداز بخش تقاضا، پیشرفت های حاصل شده در راستای احیای توافق هسته ای با ایران نگرانی های بخش عرضه را کمتر کرده است.

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز در این رابطه نوشت: امضای توافق هسته‌ای با ایران بین ۱ تا ۲ میلیون بشکه نفت اضافه‌ تر را در مدت کوتاهی به بازار تزریق خواهد کرد که می تواند کمبود ناشی از کاهش صادرات نفت روسیه را جبران کند.

دویچه وله نوشت: قیمت نفت به طور محسوسی به خاطر انتشار اخبار مثبت درباره نزدیک بودن توافق هسته ای بین ایران و کشورهای غربی، کاهش یافته است.

این رسانه غربی درباره تاثیرگذاری اخبار مثبت توافق هسته‌ای وین نوشت: نفت برنت این هفته ۱.۵ درصد کاهش را تجربه کرد و به ۹۵ دلار در هر بشکه رسید و در حال بازگشت به قیمت پیش از شروع جنگ اوکراین است.

دویچه وله اظهارات مثبت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران را درباره نزدیک بودن توافق یادآور شد و به نقل از «مارک کاتز» استاد علوم سیاسی در دانشگاه «جورج میسون» آمریکا نوشت: توافق هسته‌ای موجب افزایش عرضه نفت از سوی ایران و کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

این رسانه خبری به گزارش روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» درباره صادرات نفت ایران اشاره کرد و نوشت: بعد از امضای توافق، ۱.۳ میلیون بشکه نفت ایران در روز وارد بازار خواهد شد و تهران خواهد توانست ماهی ۵۰ میلیون بشکه نفت بفروشد.

دویچه وله با اشاره به گزارش شرکت تحلیل داده «کپلر» در بروکسل نوشت: در حالی که براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان مصرف روزانه نفت جهان ۱۰۰ میلیون بشکه است، حدود ۹۳ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر در نفتکش‌هایی در خلیج فارس و آب‌های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده‌اند که ورود این میزان نفت به بازار می تواند تاثیر فوری محسوسی بر بازار بگذارد.

«جان دریسکول» تحلیلگر انرژی و مدیر شرکت خدمات مشاوره ای انرژی «جی‌تی‌دی» هم در گفت و گو با دویچه‌وله، زیرساخت ناوگان نفت کش‌های ایران را در شرایط خوبی ارزیابی کرد و گفت: با این ناوگان، نفت ایران خیلی زود می تواند به بازارهای جهانی منتقل شود.

این رسانه خبری آلمانی به نقل از «تاماس واگا» تحلیلگر نفت نیز نوشت: در صورت بازگشت ایران به بازار نفت، اوپک می تواند ۳۰.۵ میلیون بشکه نفت در روز تولید کند که در صورت وقوع این سناریو، نفت برنت می تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، به ۶۵ دلار در بشکه برسد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد گلکار خوزانی
    0

    ظاهرا توافقات در خصوص برجام از قبل انجام شده است که اینگونه در کاهش قیمت نفت صحبت می‌کنند و واقعا مردم را نامحرم می‌دانند که شفاف سازی نمی‌کنند و این عدم اطلاع رسانی دقیق باعث بی اعتمادی مردم به دولت بخصوص شخص رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌شود که زیان معنوی و مادی آن بیشتر از منفعت خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها