پیش‌ بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

کارشناس بازار مالی، برای بازار فردا با توجه به افت شاخص کل بورس انتظار می‌رود که بازار همچنان روی مدار نزولی باقی بماند.

پیش‌ بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

 شاخص کل بورس امروز یکشنبه یک آبان ماه با افت ۱۲ هزار ۱۶۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز در سطح ۳۷۷ هزار واحدی ایستاد. ارزش معاملات بازار سرمایه نیز در پایان معاملات به دو هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد. در این روز ۲۰۴ نماد مثبت و ۴۰۰ نماد منفی در بازار سرمایه بود.

اولین ماه پاییز به پایان رسید و در این مدت بورس توانست افت ۳٫۴ درصدی را ثبت کرد و برای پنجمین ماه متوالی در مسیر نزولی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز در این ماه ۴.۲ درصد کاهش یافت. ارزش معاملات بازار سرمایه نیز در این ماه بسیار پایین بوده و در مجموع میانگین ارزش معاملات این ماه بازار به حدود ۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات بازار سرمایه در مقایسه با شهریور ماه افت بیش از ۲۰ درصدی را ثبت کرده است.

میانگین روزانه ارزش معاملات بورس نیز در این ماه کمی بیش از ۲هزار میلیارد تومان بود تا این متغیر در مقایسه با آخرین ماه تابستان با افت ۲۵ درصدی مواجه شود.

معاملات فردا چگونه خواهد بود؟

امروز شاخص کل بورس وارد محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد. درست است که شاخص نمی‌تواند معیار درستی برای سرمایه‌گذاری در بورس باشد. اما نزول شاخص می‌تواند انگیزه سهامداران را کاهش دهد.

در ۲۵ ماه اخیر شاخص کل بورس روند نزولی داشت اما بخش ۹۸ درصد سهام موجود در بازار ارزنده هستند. ولی سهامداران با توجه به ریزش بازار سرمایه خود را وارد بورس نمی‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که شاخص بورس تاثیر بسزایی روی تصمیم‌گیری معاملات دارد.

از سوی دیگر بورس تهران درگیر کمبود اعتماد است. زمانی که سرمایه‌گذار نسبت به بازاری اعتماد نداشته باشد، نقدینگی خود را وارد آن نمی‌کند و در بازارهای موازی سرمایه‌گذاری می‌کند. داستان بورس نیز همین شکل است، سهامداران اعتمادی به بدنه بازار ندارند در نتیجه ترجیح می‌دهند در بازاری دیگر سرمایه‌گذاری کنند و به همین ترتیب بازارهای موازی صعودی و بورس نزولی می‌شود.

برای بازار فردا نیز با توجه به افت شاخص کل بورس تهران، انتشار می‌رود که بازار همچنان روی مدار نزولی باقی بماند. همچنین ارزش معاملات نیز در محدوده رکودی باقی بماند و کوچکترها نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها