اغتشاشات اخیر در راستای راهبرد فشار حداکثری به اقتصاد بود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اغتشاشات اخیر در کشور را برنامه‌ریزی‌شده و در راستای راهبرد فشار حداکثری دانست و گفت: هدف اغتشاشگران اقتصاد و مختل کردن زندگی مردم است.

اغتشاشات اخیر در راستای راهبرد فشار حداکثری به اقتصاد بود

الله مراد سیف، درمورد آثار و پیامدهای منفی اغتشاشات بر اقتصاد کشور اظهار کرد: اگر ما درمورد اغتشاشات دو مسئله را از هم تفکیک نکنیم دچار اشتباه می‌شویم.

وی افزود: مسئله نخست اعتراض و نارضایتی است که دلایل و پیامدهای خودش را دارد و مسئله دیگر هم آشوب و تخریب است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گفت: با روی کار آمدن ترامپ و زیاده‌خواهی او آمریکایی‌ها توافقنامه برجام را پاره کردند و فشار حداکثری را در دستور کار خود قرار دادند که این فشار حداکثری برای کشور و مردم ما خیلی هزینه ایجاد کرد و سفره مردم را کوچک‌تر کرد و ما حتی در بخش دارویی هم تحریم شدیم.

وی با بیان اینکه راهبرد فشار حداکثری آمریکایی‌ها به اذعان خودشان با شکست مواجه شد اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی بعد از فشار‌های حداکثری و محاصره اقتصادی هم اکنون رو به بهبود است و بنابراین نشانه‌های شکست این راهبرد کاملاً آشکار شده است.

سیف افزود: آمریکایی‌ها از توسعه و تقویت پیوندهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم خیلی احساس تهدید کردند؛ اما واقعیت سومی که آمریکایی‌ها به آن رسیدند این بود که گزینه تهدید نظامی علیه ایران را هم ندارند و همین سه عامل آن‌ها را به سمت راهبرد بی‌ثبات‌سازی داخلی سوق داد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادامه داد: سرمایه‌گذاری شدید و بسیج کردن مزدوران گروهک‌ها و تجهیز آن‌ها به انواع سلاح‌ها در راستای همین هدف عملیات بی‌ثبات‌سازی داخلی به‌ویژه در حوزه اقتصاد است.

سیف ایجاد ناامنی فیزیکی و هراس و ناامنی روانی، ایجاد نااطمینانی و تخریب زیرساخت‌ها و کسب‌وکارها و اموال عمومی را از جمله اهداف اغتشاشگران برشمرد و گفت: اقتصاد کشور ما دچار مشکلات ساختاری پیچیده و قدیمی، مشکلات محیطی و تحریمی و مشکلات مدیریتی است و این مشکلات منجر به کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اغتشاشات برنامه‌ریزی‌شده و در راستای راهبرد فشار حداکثری عمل می‌کند و هدفش هم اقتصاد و مختل کردن زندگی معمولی مردم است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • حامد
    0

    آقا خلاصه برجام بد بوده یا خوب، از بالا تا پایین حاکمیت در دوره حسن کلیدساز میگفتن برجام ذلته و دنبال تخریبش بودن، حالا خروج آمریکا از برجام شده شروع فشار حداکثری و جنگ اقتصادی، و ناکارآمدی و بی لیاقتی همه حاکمیت را ندیده میگیری داداش.

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    اغتشاشات ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    این یارو ناشناس کی هست که خبرگزاری تسنیم دست به دامن او شده تا از او علیه مردم مصاحبه بگیرد!

  • ناشناس
    1

    سوریه رو ببینید آیا نباید عبرت گرفت ؟مردم سوریه هم فریب شعارهای زیبای غرب رو خوردند ولی چه شد ؟؟
    آیا حکومت اسد سرنگون شد؟
    تنها سوریه تکه پاره شد و مردمش رو سلاخی کردند و زنانشان رو به بردگی بردند...همین دیروز در اخبار شنیدم نفت سوریه رو آمریکایی ها می‌دزدند و با تانکر به عراق می‌برند
    این است عاقبت از هم پاشیدگی یک ملت....
    مطمئن باشید هیچ بیگانه‌ای دوست ما نیست و اگر خدای ناکرده ،ایران به هم بریزد آن را غربی های گرسنه ،،،،تکه تکه میکنند و هر کدام سهم خود را برمی‌دارند و برایشان هیچ اهمیتی ندارد چه به سر مردم ایران می‌آید ....
    غربی هایی که ایران رو تحریم کردند آیا دلسوز ما شده‌اند؟؟

  • ناشناس
    0

    الله مراد گوسفتد ها رو بردی تو آغل

  • هه
    0

    اون مشکل شماست که مدعی بودین تحریمها هیچ اثری نداره و فشار حد اکثری شکست خورده و چل چل مستونتون بود که آمریکا داره واسه توافق التماس میکنه و هر روز برای رسیدن به توافق تاقچه بالا میگذاشتین که آمریکا بیاد به پاتون بیفته تا توافق کنید ولی غافل از ااینکه مردم آتش زیر خاکسترند و آماده یک تحریک جهت شعله ور شدن علیه خودتو

  • ناشناس
    0

    کی گفته غرب دوست ماست دشمن اصلی تووخونه س با غارت ایران برای سوریه ولبنان و عراق و برای مسولان دوتابعییتی و لاشخورای دیگه که خودتون میدونیدکه باعث نابودی مملکت شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها