کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

لاماری ایما به عنوان یکی از جدیدترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود که توانست با طراحی جذاب خود نگاه بسیاری را جلب کند؛ اما این خودرو در بازار ایران چه رقبایی دارد؟

کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

آرین پارس موتور لاماری ایما را به عنوان نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T۵ EVO به بازار ایران عرضه کرد. لاماری ایما با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو در بازار ایران به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را تولید کند. البته با چنین ارقامی باید آن را قدرتمندترین پیشرانه ۱.۵ لیتری چینی در بازار ایران دانست. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

آریس پارس موتور این خودرو را با قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان روانه بازار کرده و قیمت آن در بازار ایران نیز حدود ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. این شاسی بلند چینی بازار ایران که با طراحی جذاب و پیشرانه قدرتمند خود توانسته در زمان کوتاهی مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد باید در بازار ایران با رقبای متعددی به رقابت بپردازد.

فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو

نسل دوم چری تیگو ۷ مدتی قبل از سوی مدیران خودرو با برند فونیکس به بازار ایران عرضه شد و در حال حاضر به عنوان یکی از رقبای اصلی لاماری ایما در بازار ایران شناخته می‌شود. مدیران خوردو قیمت کارخانه فونیکس تیگو ۷ پرو را ۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان اعلام کرده و فعالان نیز در بازار آزاد برای آن قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفتند.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

فونیکس تیگو ۷ پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند که چنین ارقامی آن را در سطح پایین‌تری نسبت به لاماری ایما قرار می‌دهد. این شاسی بلند مدیران خودرو ظرف مدت ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر به سرعت می‌رسد که از لاماری ۱ ثانیه کندتر است.

دیگنیتی پرایم بهمن موتور

دیگینتی پرایم به عنوان یکی دیگر از رقبای سرسخت لاماری ایما محسوب می‌شود که با طراحی جذاب کوپه‌مانند خود توانست نگاه بسیاری از مشتریان جوان را به خود جلب کند. بهمن موتور این شاسی بلند را با قیمت کارخانه ۹۳۵ میلیون تومان روانه بازار کرده که قیمت بازار آن به ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

دیگنیتی پرایم با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو روانه بازار شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند؛ اما وزن این خودرو ۱۵۷۰ کیلوگرم بوده و چنین قدرتی برای آن کافی نخواهد بود. همچنین یک گیربکس CVT نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

گفتنی است بهمن موتور عرضه دیگنیتی پرستیژ را نیز در دستور کار خود قرار داده است که این نسخه از موتور ۲ لیتری قدرتمندتر با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و می‌تواند به رقیب سرسخت لاماری ایما تبدیل شود.

فیدلیتی پرایم بهمن موتور

فیدلیتی پرایم نیز یکی دیگر از محصولات بهمن موتور محسوب می‌شود که می‌تواند برای لاماری ایما دردسر ایجاد کند. نسخه ۷ نفره این خودرو با قیمت کارخانه ۸۹۵ میلیون تومان روانه بازار شده و قیمت آن در بازار آزاد نیز حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

فیدلیتی پرایم از یک موتور ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که قدرتی برابر با ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. عرضه نسخه ۷ نفره به عنوان یکی از برتری‌های فیدلیتی نسبت به لاماری محسوب می‌شود که البته بین نسخه ۵ نفره و ۷ نفره این شاسی بلند چینی حدود ۳۰ میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد.

کی ام سی کی ۷ کرمان موتور

کی ام سی کی ۷ کرمان موتور نیز به عنوان یکی از رقبای سرسخت لاماری به شمار می‌رود. این خودرو که در نمای جلو و چراغ‌های دو قسمتی به لاماری شباهت زیادی دارد با قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در بازار نیز قیمت آن حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

کی ام سی کی ۷ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر را به تولید برساند؛ چنین ارقامی آن را بعد از لاماری ایما به یکی از خودروهای قدرتمند این لیست تبدیل می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. البته این پیشرانه با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرمی این شاسی بلند میان‌سایز همخوانی نداشته و به همین دلیل شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۱۲ ثانیه است.

فردا T۵ شرکت خودروسازی فردا

فردا T۵ به عنوان نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T۵ و لاماری ایما نیز به عنوان نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T۵ Evo در سبد محصولات برند فورتینگ دانگ فنگ قرار دارند و به همین دلیل هر دو خودرو از یک پلتفرم مشترک بهره می‌برند. از این رو این دو خودرو را باید رقیب یکدیگر در بازار ایران دانست. البته لاماری ایما نسبت به فردا T۵ اسپرت‌تر، جذاب‌تر و قدرتمندتر است.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

شرکت خودروسازی فردا شاسی بلند فردا T۵ را با قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه کرده و قیمت بازار آن نیز به ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد. فردا T۵ به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

مکث موتور تیارا

شرکت مکث موتور مدتی قبل از شاسی بلند جدید خود با نام تیارا پرده برداشت و قرار است آن را به زودی به بازار ایران عرضه کند. این خودرو که می‌تواند به یکی از رقبای لاماری ایما تبدیل شود به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

تصاویر | کدام شاسی‌بلند چینی میلیاردی بازار ایران بهتر است؟

هایما ۸S ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل طی مراسمی به شکل رسمی از هایما ۸S پرده برداشت. این خودرو نیز که در لیست رقبای لاماری ایما قرار گرفته قرار است به زودی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو روانه بازار شود. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر را به تولید برساند که از این نظر به لاماری ایما بسیار نزدیک است.

منبع: گجت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    همه اینها برای دوشیدن ملت مناسب هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها