گفتگو متفاوت با دزد ماشین شاسی بلند؛ عاشق بازیگری هستم!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری همدست زورگیر بزرگراه نیایش و همچنین بازداشت سه متهم دیگر در پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی خبر داد.

گفتگو متفاوت با دزد ماشین شاسی بلند؛ عاشق بازیگری هستم!

صبح دیروز سرهنگ علی ولیپور گودرزی در نشست خبری خود با بیان اینکه جرایمی که امنیت مردم را هدف قرار داده است مهم‌ترین اولویت ماست، گفت: با راه‌اندازی گشت‌های ویژه پلیس در حوزه جرایم خشن از این پس با مجرمان در صحنه برخورد خواهیم کرد و قضات ویژه‌ای نیز برای پرونده‌های جرایم خشن در نظر گرفته شده است تا این مجرمان را به اشد مجازات برسانند.

 
وی در ادامه از دستگیری همدست زورگیر بزرگراه نیایش خبر داد و گفت: همدست این متهم پس از تعقیب و مراقبت‌های فراوان سرانجام دستگیر شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در جرایم زورگیری، سرقت به عنف و قاپ‌زنی از اول سال افزایش وقوع داشته‌ایم اما در چند روز اخیر 5 درصد سرقت‌های به عنف کاهش یافته است و بالای 70 درصد جرایم بویژه جرایم جنایی در تهران بزرگ کشف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های ویژه و دستگیری باندها بر کاهش جرم تأثیر دارند، گفت: به‌عنوان مثال یک باند از افغانستانی‌ها به تازگی دستگیر شده‌اند که قاپ‌زنی می‌کردند و هرجا مالباخته مقاومت می‌کرد از سلاح سرد استفاده می‌کردند.

هر فردی که در سرقت، سلاح به دست داشته باشد مصداق محاربه است و دستگاه قضا این افراد را به اشد مجازات می‌رساند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه بیش از صددرصد جرایم جنایی در تهران کشف می‌شود، گفت: روز گذشته 10 نفر زورگیر و قاپ‌زن که در قالب 3 تیم فعالیت می‌کردند دستگیر شدند و تعداد زیادی تلفن همراه و اموال مسروقه از این افراد کشف شده است. این افراد علاوه‌بر سرقت به مردم هم صدمه می‌زدند.

وی با اشاره به برنامه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ در هفته فراجا گفت: اداره مبارزه با مالخران در هفته فراجا افتتاح می‌شود و بی‌شک یکی از ادارات قوی پلیس آگاهی این اداره خواهد بود.

خرید ملک با پول‌های مسروقه صندوق امانات بانک ملی

ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه بعد از سرقت صندوق امانت بانک ملی و برخورد قاطع پلیس با سارقان تا به این لحظه سرقت از بانک در تهران بزرگ نداشته‌ایم، گفت: در پرونده صندوق امانات بانک ملی متهمان جدیدی در زمینه جابه‌جایی اموال (مالخر) شناسایی و دستگیر شدند که در شمال کشور پنهان شده بودند. این سه نفر 30 میلیارد تومان از اموال مسروقه صندوق امانت بانک ملی را از سارقان گرفته بودند و با آن در شمال کشور ملک خریداری کرده بودند.

تلاش برای دستگیری موتور سوار در پرونده پسر اوتیسمی

وی با اشاره به پرونده آدم‌ربایی پسر اوتیسمی و رد اخباری مبنی بر تجاوز و تعرض به این فرد گفت: رئیس انجمن اوتیسم اعلام کرده است که هیچ مصاحبه‌ای در زمینه تجاوز و تعرض انجام نداده‌ام و اگر آثاری از کبودی روی بدن این پسر است به‌دلیل خودزنی‌های این بیمار اوتیسم بوده است.

اما تحقیقات در مورد راننده موتورسیکلت ادامه دارد و باید نیت این فرد مشخص شود، چون نه سرقتی رخ داده است و نه تعرضی انجام شده است. مسأله آدم‌ربایی از نظر ما کاملاً منتفی است.

مردم فیلم جرایم را به پلیس بدهند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از مردم تقاضا داریم به جای اینکه عکس و فیلم‌های درگیری و سرقت‌ها را در فضای مجازی منتشر کنند به پلیس تحویل دهند تا پلیس زودتر بتواند متهمان را دستگیر کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از افتتاح سامانه 110 نوین در روزهای آینده خبر داد و گفت: مردم می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های خود از درگیری‌ها را به کلانتری محل یا نزدیک‌ترین پایگاه پلیس تحویل دهند.

دستگیری همدست سارق بزرگراه نیایش

پسر 17 ساله که به همراه عماد -‌سارق محکوم به اعدام‌- در ماجرای زورگیری بزرگراه نیایش نقش داشت درباره این پرونده گفت: خواهرم بیماری صرع داشت و هزینه عملش ۶۰ میلیون تومان بود.

اما توانایی پرداخت این هزینه را نداشتم. به‌دنبال راهی برای فراهم کردن این پول بودم که عماد پیشنهاد سرقت را مطرح کرد. می‌گفت اگر می‌خواهی پولدار شوی این بهترین راه است. آنقدر گفت که وسوسه شدم و تصمیم به سرقت گرفتم.

در سرقت‌ها نقش تو چه بود؟

من راکب موتور بودم و عماد قمه به‌دست داشت. اولین بار خودرویی را پشت چراغ قرمز انتخاب کردیم اما وقتی خواستیم سرقت کنیم چراغ سبز شد و سرقت اول ناموفق ماند. اما بعد در ترافیک موفق شدیم گوشی خانم جوانی که راننده پژو 206 بود را بزنیم.

با اموال سرقتی چه می‌کردی؟

مالخری به نام بصیر داریم که سردسته باند است. بصیر به ما گفت چکار کنیم و گوشی‌های سرقتی را هم به بصیر می‌دادیم.

سهم‌ات از سرقت چقدر بود؟

گوشی را ۳ تا ۴ میلیون تومان می‌فروختیم. البته سهم عماد بیشتر بود، چون قمه را او به‌دست می‌گرفت و سرقت را انجام می‌داد، می‌گفتند کارش سخت‌تر است و استرسش بیشتر است.

هزینه عمل خواهرت را پرداخت کردی؟

نه، هر چه پول از این کار به دستم آمد خرج تفریح و خوشگذرانی  کردم.

از جریان انتشار فیلم سرقت با خبر شدی؟

من فیلم را ندیدم، اما چند روز بعد دوستانم از ماجرای فیلم صحبت کردند و آن موقع فهمیدم که فیلم ما در اینترنت منتشر شده است. به صفا دشت فرار کردم و در آنجا پنهان شدم که پلیس دستگیرم کرد.

می‌دانی حکم همدستت اعدام است؟

بله الان خیلی می ترسم و می دانم مجازات سنگینی در انتظار من است.

سارقی که عاشق بازیگری بود

۳۹ سال دارد و تاکنون ۴ بار بازداشت شده است و هر بار بلافاصله بعد از آزادی از زندان، سرقت‌ها را آغاز می‌کند. او معتقد است سرقت خودروهای شاسی بلند و گوشی‌های تلفن همراه را به خاطر تبحر و استعدادی که در بازیگری دارد می‌تواند بخوبی انجام دهد.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟

کدام یکی؟ خودروهای شاسی بلند یا گوشی‌های تلفن همراه!

من سوژه‌ها یا بهتر بگویم طعمه‌هایم را در سایت‌های فروش شناسایی می‌کردم. ابتدا به سراغ آنهایی می‌رفتم که آگهی فروش خودرو در سایت داده بودند. من عاشق خودروهای شاسی بلندم و از آنجایی که توانایی خرید این خودروها را نداشتم، با کت و شلوار اتو کشیده و شیک به محل قرار با فروشندگان خودروهای شاسی بلند می‌رفتم و به بهانه بررسی خودرو، سوار ماشین شده و آن را سرقت می‌کردم.

صاحبان خودروها، براحتی خودرویشان را در اختیارت می‌گذاشتند؟

من از بچگی عاشق بازیگری بودم و همیشه دلم می‌خواست بازیگر شوم. استعدادش را داشتم، به همین دلیل به قدری نقش پولدارها را خوب بازی می‌کردم که همه به من اعتماد می‌کردند.

با خودروهای سرقتی چه می‌کردی؟

در خیابان‌ها دور دور می‌زدم و بعد از یک هفته با صاحبانشان‌ تماس می‌گرفتم. با این ترفند که خودرو را پیدا کردم و مژدگانی می‌خواهم درخواست ۲۰ تا ۵۰ میلیون می‌کردم. حتی در مورد آخر چون صاحب خودرو پول نداشت قرار شد قسطی پول را واریز کند.

گوشی‌ها را چطور سرقت می‌کردی؟

مالباخته‌ها را در سایت فروش گوشی شناسایی می‌کردم و با همان خودروی شاسی بلند سرقتی و کت و شلوار  شیک راهی محل قرار شده و وقتی گوشی را از فروشنده می‌گرفتم به بهانه اینکه هوا گرم است بقیه صحبت‌ها را در خودرو انجام دهیم سوار خودرو می‌شدم و قبل از اینکه فروشنده سوار شود فرار می‌کردم. البته گوشی‌های مدل بالا به غیر از آیفون را سرقت می‌کردم چون آیفون دردسر دارد و امنیتش بالاست.

دستگیری

 

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها