با تغییر ماهیت فعالیت سامانه تخصیص یکپارچه خودرو

اولین دوره فروش محصولات سایپا بدون قرعه‌کشی آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا از امروز (پنجشنبه) فروش در قالب طرح‌های فوق‌العاده و فوری و پیش‌فروش یکساله بصورت عادی و طرح جوانی جمعیت را برای محصولات آغاز کرده است.

اولین دوره فروش محصولات سایپا بدون قرعه‌کشی آغاز شد

روز دوشنبه هفته جاری (١١ مهر ماه)، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج اکثریت محصولات خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی از فرایند قرعه‌کشی، از حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو برای فروش محصولات خودروسازان خبر داد و تاکید کرد: پیش از این که سامانه فروش یکپارچه خودرو با فرآیند قرعه‌کشی داشتیم، حدود ١٠ خودروساز، محصولات خود را در آن قالب عرضه می‌کردند، اما اکنون اکثریت خودروها با توجه به افزایش تولید و متعادل شدن عرضه و تقاضا از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند و در حال حاضر تنها ایران‌خودرو باقی مانده است که تعدادی از محصولات خود را با فروش بصورت قرعه‌کشی عرضه می‌کند.

قالیباف تصریح کرد: بر این اساس دیگر سامانه یکپارچه « موضوعیت » خود را از دست داده‌ است و دیگر به آن معنا وجود ندارد؛ در حقیقت دیگر با سازوکار قبلی فعال نخواهد بود و با خروج فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه و واگذاری امر فروش به خود شرکت‌های خودروساز (حتی برای چند محصول ایران‌خودرو که با روش قرعه‌کشی عرضه خواهند شد)؛ این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت خواهد کرد.

بدین ترتیب رعایت الزامات قانونی مصوب همچون تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت‌های خودروساز بر قوت خود باقی خواهند ماند.

پس از آن، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش ظرفیت تولید، بر  خروج  تمامی محصولات گروه سایپا از شرایط قرعه‌کشی مهر تایید زد.

عرضه محصولات گروه سایپا بدون قرعه‌کشی در سایت فروش اینترنتی

حال از امروز (پنجشنبه/ ١۴ مهرماه)، گروه خودروسازی سایپا، ‌فروش فوق‌العاده پنج محصول شاهین، سایپا ۱۵۱، کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک R با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۳۰ روزه و کوییک R  با گیربکس معمولی با موعد تحویل ۹۰ روزه را آغاز کرده‌ و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه فروش اینترنتی سایپا ادامه خواهد داشت.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی به نشانی  saipa.iranecar.com  نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

همچنین این گروه خودروسازی، پیش‌فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز برای هشت محصول شاهین، ساینا S، کوییک S، کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک با گیربکس معمولی، کوییک R با گیربکس اتوماتیک، کوییک R با گیربکس معمولی و سایپا ۱۵۱با موعد تحویل دی ماه سال جاری الی اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی می‌کند.

بنا بر اعلام، در این طرح، فروش محصولات اعم از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش بدون محدودیت قرعه‌کشی تا تکمیل ظرفیت جهت ثبت‌نام انجام خواهد شد. این طرح فروش برای خودروهای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جهت پیش ثبت نام فعال است.

همچنین در این طرح فروش محدودیت عدم وجود ثبت‌نام و صدور فاکتور در فروش فوق‌العاده برای خودروهای کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک R با گیربکس اتوماتیک و کوییک R با گیربکس معمولی به ۱۸ ماه و برای سایر محصولات محدودیت مذکور وجود ندارد.  ضمن اینکه محدودیت پلاک انتظامی در تمامی روش‌های فروش(فوق العاده و پیش‌فروش) و همه محصولات اجرا نخواهد شد

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ازاد
    0

    گوستفندها به صف صف

  • ناشناس
    0

    پیشنهاد میکنم، مستند اختاپوس (مافیای خودرو) را دانلود و تماشا کنید.
    (نسخه کامل را نگاه کنید)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها