کلاهبرداری با توکنی به نام مهسا امینی

طی دو روز گذشته فرد یا افرادی روی شبکه بایننس اسمارت‌چین با توکنی به نام MAHSA AMINI در حال سو استفاده و کلاهبرداری هستند.

کلاهبرداری با توکنی به نام مهسا امینی

استفاده از ترندهای فضای مجازی برای ساخت توکن و اقدام به کلاهبرداری از طریق آنها به یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها تبدیل شده است. توکن اسکویید گیم با استفاده از همین روش یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های این حوزه را رقم زد.

شبکه بلاک‌چینی بایننس اسمارت چین یکی از ناامن‌ترین شبکه‌های بلاک‌چینی است که تحت نظارت مستقیم صرافی بایننس و به عنوان یکی از متمرکزترین شبکه‌ها شناخته می‌شود. ساخت توکن روی این شبکه بسیار راحت است. هر فرد با کمترین اطلاعات فنی و بدون نیاز به پرداخت هزینه خاصی می‌تواند اقدام به عرضه توکن روی آن کند.

از روز ۲۷ سپتامبر توکنی با نام MAHSA AMINI روی این شبکه عرضه شده و یک تریلیون توکن برای آن در نظر گرفته شده است. براساس اطلاعات Coinmarketcap، حدود ۹۹ درصد از توکن‌ها تنها در ۲ آدرس نگهداری می‌شود.

2

برای این توکن در سایت coinmarketcap هیچ پروفایلی در شبکه‌های اجتماعی ثبت نشده است و سپیدنامه‌ای هم ارائه نشده است. قیمت این توکن در صرافی پنکیک‌سواپ در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد رشد کرده و در شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد تبلیغات آن هستیم.

3

رشد توکن مهسا امینی طی چند روز گذشته

توکن اسکوییدگیم مربوط به سریالی محبوب با همین نام بود که با روشی مشابه عرضه و تبلیغ شد و با رشد قیمت آن، کلاهبرداران که حجم بسیار زیادی از توکن‌ها را در اختیار داشتند، اقدام به فروش دارایی خود کرده و باعث شدند قیمت این توکن تقریبا صفر شود.

قبل از اقدام به معامله و سرمایه‌گذاری در هر پروژه، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند چند فاکتور ابتدایی اما مهم را کاربران بررسی کنند:

  • شبکه توکن عرضه شده
  • آدرس‌های نگهدارنده آن و حجم در اختیارشان
  • سپیدنامه ارائه شده
  • شبکه‌های احتماعی معرفی شده

همچنین در صورت امکان و توانایی فنی، بهتر است محتوای قرارداد هوشمند، همکاران و معرفان پروژه بررسی شود.

منبع: پیوست
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها