لیست قیمت باورنکردنی خودرو در سال ۹۱؛ وقتی ۲۰۶ فقط ۲۲ میلیون بود!

قیمت خودرو در ۱۴۰۱ فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد و مردم همچنان منتظر افت بیشتر قیمت ها هستند. اما وضعیت قیمت ها ۱۰ سال قبل یعنی در شهریور ۹۱ چطور بود؟

لیست قیمت باورنکردنی خودرو در سال ۹۱؛ وقتی ۲۰۶ فقط ۲۲ میلیون بود!

بازار خودرو در حال حاضر منتظر دو اتفاق مهم یعنی واردات و برجام است. هر یک از این دو اتفاق می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ها داشته باشد؛ قیمت هایی که حتی با پایین آمدن هم همچنان دست بسیاری از افراد از خرید مدل های صفر کیلومتر و به روز کوتاه است. اما با این وجود در صورت آزادسازی واردات خودرو و احیای برجام می‌توان انتظار داشت قیمت ها تا حد قابل قبولی کاهش پیدا کند.

در حال حاضر قیمت یک دستگاه  پراید  صفر کیلومتر در بازار بین ۱۶۰ الی ۲۰۵ میلیون تومان است. هیچ کس تصور نمی‌کرد روزی قیمت خودرویی مانند پراید به بالای ۲۰۰ میلیون تومان برسد. چند سال قبل با ۲۰۰ میلیون تومان این امکان وجود داشت که جدیدترین خودروهای وارداتی و روز دنیا را خرید.

برای این که یادآوری از  قیمت  های قدیم خودرو داشته باشیم می‌خواهیم نگاهی به نرخ خودروهای داخلی، مونتاژ و برخی از مدل های خارجی در شهریور سال ۹۱ یعنی ۱۰ سال قبل بیاندازیم.

پژو ۲۰۶ فقط ۲۲ میلیون تومان!

در سال ۹۱ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۵ و ۶ در بازار به ترتیب ۲۲، ۲۵.۵ و ۳۴ میلیون تومان بود. پژو ۲۰۷ اتوماتیک را نیز می توانستید با قیمت ۳۶ میلیون تومان از بازار خریداری کنید. این در حالی است که بسیاری از قطعات این مدل های پژو نیز همچنان ساخت کشور فرانسه بود و کیفیت بسیار مطلوبی داشت.

پراید ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ نیز در بازار به ترتیب با قیمت ها ۱۱، ۱۰ و ۱۱ میلیون تومان فروخته می‌شد. این در حالی است که قیمت این خودرو در حال حاضر در کمترین حالت ممکن ۱۶۰ میلیون تومان است. به نوعی می توان گفت قیمت پراید در ۱۰ سال بیش از ۱۴ برابر شده است!

تندر۹۰ را نیز می‌توان از جمله خودروهای محبوب بازار ایران دانست که به کم دردسر بودن معروف است. این خودرو در سال ۹۱ با قیمت ۲۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شد.

قیمت مزدا۳ و مگان ۱۰ سال قبل

حال می‌خواهیم نگاهی به قیمت خودروهای مونتاژ در بازار داشته باشیم. ابتدا سراغ مگان اتوماتیک می‌رویم. این خودرو ۱۰ سال پیش با قیمت ۵۱ میلیون تومان در بازار قابل خرید بود. یکی دیگر از خودروهای محبوب بازار و به نوعی رقیب مگان مزدا ۳ بود که طرفداران زیادی نیز داشت. این خودرو نیز با قیمت ۷۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شد. اگر بودجه کافی برای خرید مزدا ۳ را نداشتید می‌توانستید مزدا ۲ را با قیمت تنها ۴۱ میلیون تومان خریداری کنید.

دو خودروی مونتاژ محبوب و لوکس بازار نیز که توسط پارس خودرو به تولید می‌رسید نیسان ماکسیما اتوماتیک و تیانا بود. این دو خودرو به ترتیب با قیمت های ۷۲ و ۹۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شد.

پرادو ارزان تر از پراید!

بعد از خودروهای مونتاژ قصد داریم سراغ مدل های وارداتی برویم. در بین خودروهای تویوتا سراغ دو مدل کرولا و پرادو می‌رویم که طرفداران زیادی در ایران نیز دارد. این دو خودرو با قیمت های ۸۰ و ۱۸۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید. به نوعی می‌توان گفت با پولی که هم اکنون برای خرید یک پراید صفر کیلومتر می‌پردازیم در سال ۹۱ می‌توانستیم یک دستگاه پرادو صفر کیلومتر خریداری کنیم.

موهاوی و اسپرتیج نیز از جمله خودروهای محبوب و جذاب برند کیا بود که می‌توانستید در سال ۹۱ به صورت صفر کیلومتر خریداری کنید. خودروهای مورد نظر با قیمت های ۱۰۳ و ۱۱۲ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسیدند.

در بین خودروهای هیوندای نیز می‌توانستید از بین مدل های مختلفی انتخاب داشته باشید. مدل های i۲۰ و i۳۰ هاچبک و در بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار بود و قیمت ۴۶ و ۵۷ میلیون تومانی داشت. جنسیس نیز جزو خودروهای بسیار جذاب بازار محسوب می‌شد که قیمت آن ۱۳۰ میلیون تومان بود. سوناتا و آزرا هم قیمت ۹۴ و ۱۱۸ میلیون تومانی داشتند.

در ادامه لیست قیمت کارخانه و بازار برخی از خودروهای موجود در بازار ایران در شهریور سال ۹۱ آورده شده است.

جدول-قیمت-خودرو۱

منبع: گسترش نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    ای لعنت به روح پدر و مادر بانیان وضع موجود

    نظرات شما -
    • 0

      همه پدرانشون

  • ناشناس
    0

    یعنی بی سرو صاحب تر از بازار ایران هیج جا پیدا نمی شه

  • ناشناس
    0

    فقط وقتی آدم مقایسه میکنه قیمتهای سال ۹۱ با ۱۴۰۱ را تنها چیزی که به ذهنش خطور میکنه اینه که ملت چقدر بیچاره و درمانده شدن ؛ اختلاسچی ها درشکه چی ها مدرکچی ها مدیرچی ها که فرقی براشون نکرده نونشان در روغن بیشتری فرو میره.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      جهت اطلاع حقوق پایه هم در سال 91، 390هزار تومان بود و الان 4200 تومان!!
      زیاد فشار به خودت نیاور

  • ماهان
    0

    همه چی تو ایران شده برامون آرزو
    آخ جونیمون تباه شد

  • محمود
    0

    خوب شهریور 91 حقوق من 1 و 200 بود حالا شده 11 میلیون طبیعی است خودرو زیاد گران نشده مسکن تافتضاح شده

    نظرات شما -
    • حسابدار
      0

      خودروها 30برابر شدن حقوقت ده برابر.راضی هم هستی!

  • ناشناس
    0

    راضی به این مقدار نباشید .

  • روحانی روحت شاد
    2

    فقط با آمدن روحانی ارزونی میاد

  • شلوغ نکن
    0

    با دلاری کردن قیمت امروز با سال ۹۱ خواهد دید قیمت ها امروز مفت مفته ۲۰۶ با دلار ۱۲۰۰ تومانی سال ۹۱ میشه ۱۸ هزار دلار ضرب در ۳۳ امروز باید باید ۵۸۰ میلیون باشد نه ۳۰۰ میلیون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حقوقها چی؟ اینجا دیگه لالی

    • 1

      خوب عزیز دل برادر . دلار رو هم دولت داره گرون به مردم‌می فروشه . خودرو را هم سه برابر قیمت کشور های همسایه میده به مردم . صحبت سر اینه که یک کارگری که آن موقع مثلا ۴۰۰ هزار تومان حقوق می گرفته ، با بدبختی پول هاش رو پس انداز کرده که یک ماشین بخره . الان همون ماشین شده ۱۲ برابر . پس انداز این فرد هم در اثر تورم سوخته ...

  • ناشناس
    0

    بله .‌تازه اون موقع هم این قیمت ها حدود دو و نیم برابر قیمت های بین المللی بود .

  • من
    0

    اونهایی که سال ۵۷ ریختین خیابون الان بچه هاتون تو ناز و نعمت هستن؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها