رصد بازار خودروهای داخلی

افت قیمت در خانواده «پژو 207»

بازار خودرو اولین روز مرداد ماه 1401 را با آرامش آغاز کرد، به طوریکه پرتیراژهای ایران خودرو با کمترین تغییر و نوسان راهی بازار شدند.

افت قیمت در خانواده «پژو 207»

انتظار برای اعلام اسامی طرح جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار رکود و آرامش در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند و معتقدند که با توجه به این طرح بسیاری از خریداران به امید دستیابی به خودرو با قیمت کارخانه فعلا در انتظار نتایج قرعه کشی هستند و این امر موجب شده تا بازار بی مشتری بماند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است؛ تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند.

از سوی دیگر اخباری که گام های مثبت در منطقه به گوش می رسد نیز بر این روند اثرگذار بوده و موجب شده تا بازار در آرامش بیشتری بسر برد.   

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز تغییر قیمتی در بازار نداشت و با این شرایط «سمند LX» در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار بدون تغییر 351 میلیون تومان دست به دست شد. در میان خانواده سمند «سمند سورن پلاس» هم بدون تغییر 350 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

اما براساس ارزیابی ها در میان خانواده دنا امروز «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار افتی 2 میلیونی داشت و 508 میلیون تومان قیمت گذاری شد؛ اما «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت و از سوی دیگر «رانا پلاس» نیز در بازار 302 میلیون دست به دست شد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز  397 میلیون قیمت خورد و 2 میلیون تومان افت قیمت در بازار داشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 406 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت یک میلیونی را تجربه کرد.

ایران خودرو 1 مرداد

منبع: اقتصاد نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها