مذاکره شیائومی با BAIC برای تولید خودرو‌های الکتریکی

شیائومی، تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال همکاری با گروه خودروسازی پکن در زمینه ساخت اتومبیل‌های الکترونیکی است.

مذاکره شیائومی با BAIC برای تولید خودرو‌های الکتریکی

شیائومی، به دنبال تولید خودروی الکتریکی در همکاری با شرکت گروه خودروسازی پکن (بایک) است، زیرا این شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند، برای دریافت مجوز ساخت خودروی مختص به خود به خود به مشکل خورده است.

به گزارش رویترز، چنین مشارکتی در میان استارت آپ‌های برقی و خودروسازان سنتی در چین به طور فزآینده‌ای متداول شده است، زیرا برنامه ریزان دولتی صدور مجوز‌های تولید را به سازندگان جدید خودرو‌های برقی محدود کرده اند تا از سرمایه گذاری بیش از حد جلوگیری کنند. به عنوان مثال، شرکت چینی خودرو‌های برقی «نیو»، با گروه خودروسازی جیانگ‌هوای در تولید خودرو شریک شده است.

به گفته بلومبرگ، شیائومی و بایک در حال بررسی گزینه‌های مختلفی از جمله خرید سهام در کارخانه شماره ۲ هیوندای پکن هستند که مجوز ساخت خودرو در چین را دارد. البته یکی از سخنگویان هیوندای گفت که ادعا‌های گزارش شده درباره مشارکت با این دو شرکت چینی در زمینه خودرو‌های برقی بی اساس است.

شرکت هیوندای پکن، که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت هیوندای موتور و شرکت چینی بایک است، دارای سه کارخانه تولیدی در پکن است.

شیائومی در اوایل سال جاری پس از اعلام تصمیم خود برای ورود به صنعت خودرو‌های برقی و به چالش کشیدن برند‌های مطرح و شرکت‌های فناوری، ساخت اولین کارخانه خودروسازی خود را در پکن آغاز کرد. ظرفیت سالانه این کارخانه ۳۰۰ هزار واحد گزارش شد. شیائومی متعهد شد که خودرو‌های خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها