بهترین شهر‌های ترکیه که ارزش سفر دارند!

دوست دارید که همزمان یک سفر به آسیا و اروپا داشته باشید؟ پس ترکیه بهترین انتخاب شما است. ترکیه یکی از کشور‌هایی به شمار می‌رود که در منطقه اوراسیا قرار گرفته و یک کشور آسیایی - اروپایی محسوب می‌شود.

بهترین شهر‌های ترکیه که ارزش سفر دارند!

پس با سفر به این کشور پهناور، با یک تیر، دو نشان زده‌اید. مقامات ترکیه در سال‌های اخیر، با تمرکز بر جاذبه‌های گردشگری موفق شدند تا رشد بسیار قابل توجهی در صنعت گردشگری داشته باشند. این کشور جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد، اما بهترین شهر‌های ترکیه که ارزش سفر دارند، در اولویت‌های بالاتری برای بازدید هستند. بنابراین اگر فرصت محدودی برای سفر به ترکیه دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، یک لیست از شهر‌ها و جاذبه‌های دیدنی این کشور را لیست کرده و با یک مطالعه جزیی، بهترین شهر‌ها و دیدنی‌های این کشور را برای سفر انتخاب کنید تا بتوانید یک سفر به یاد ماندنی در این کشور زیبا داشته باشید. در ادامه این مطلب بهترین شهر‌های ترکیه را بشناسید.

تجربه سفر به آنتالیا با اقامت در بهترین هتل‌ ها

ترکیه کشوری پهناور است و تنوع بالایی در جاذبه‌ها دارد. به هر چیزی که علاقه داشته باشید، از ساختمان‌ها و مراکز خرید بزرگ و لوکس تا ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی، یک مقصد مناسب برای بازدید خواهید یافت.

آنتالیا یکی دیگر از شهر‌های ترکیه است که با بلیط تهران آنتالیا و با پرواز‌های مستقیم انجام می‌شود. اگر اهل طبیعت گردی باشید، شهر آنتالیا با سواحل زیبای تفریحی، کوهستان‌های زیبا و حتی جاذبه‌های تاریخی منتظر شما است.

جاهای دیدنی استانبول را نمی توان از دست داد

استانبول را می‌توان محبوب ترین شهر ترکیه در میان گردشگران دانست. استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار گرفته و یک تنگه آبی کوچک، آن را به دو قسمت تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید همزمان از یک شهر در دو قاره بازدید کنید، استانبول مقصدی عالی برای شما محسوب می‌شود. مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، موزه توپکاپی از مهمترین جاذبه‌ های دیدنی استانبول و ترکیه هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

استانبول مراکز خرید، هتل‌ها و رستوران‌های زیادی دارد که به تنهایی عامل مهمی در جذابیت این شهر هستند. اگر به شب گردی علاقه دارید، استانبول شب‌های زنده و پر جنب و جوشی دارد و برای شما جذاب خواهد بود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های خود در رفت و حتی برگشت، بلیط چارتری استانبول به تهران را از وب سایت فلای تودی خریداری کنید.

آنکارا از بهترین شهر‌های ترکیه که باید ببینید

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و تقریبا در قسمت مرکزی این شهر قرار گرفته است. بیشتر موزه‌ها و گالری‌های هنری در این شهر واقع شده‌اند. اگر از تماشای ساختمان‌های بلند و مدرن لذت می‌برید، باید در سفر به ترکیه حتما سری هم به آنکارا بزنید.

دنیزلی، چشمه ‌های آب گرم با مناظر زیبا

اگر اهل طبیعت گردی باشید، حتما چشمه‌های طبقاتی باداب سورت مازندران در ایران را می‌شناسید. جالب است بدانید که یک نمونه دیگر از این نوع چشمه‌های طبقاتی در استان دنیزلی ترکیه قرار دارد. چشمه‌های آب گرم بسیار زیبا که قرن‌ها است برای استحمام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دنیزلی جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. اما مهمترین جاذبه این شهر که مورد علاقه گردشگران است، همین چشمه‌های آب گرم طبقاتی است که در منطقه پاموکاله قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به ترکیه حتما به این شهر سفر کنید. نگران رفت و برگشت خود نباشید، با خرید بلیط تهران به دنیزلی و بلیط دنیزلی به تهران می‌توانید با یک پرواز مستقیم، از سفر خود لذت ببرید.

درماردین سفری به قلب تاریخ را تجربه کنید

ماردین یک شهر تاریخی و استراتژیک در منطقه جنوبی ترکیه است. شهر ماردین یکی از قدیمی‌ترین شهر‌هایی است که تمدن در آن شکل گرفته است، بنابراین از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد.

اگر تماشای ساختمان‌های قدیمی و سنگی بر دامنه کوه برای شما جذاب است، باید حتما به ماردین سفر کنید. جالب است بدانید که صومعه دیر زعفران، از قدیمی‌ترین صومعه‌های جهان نیز در این شهر قرار گرفته است.

قونیه را با مولانا تجربه کنید

اگر اهل شعر و شاعری باشید، قطعا با مولانا، شاعر قرن ۹ آشنا هستید. قونیه به دلیل آرامگاه شاعر نامی ایران و اجرای مراسم درویشان و رقص سماع شهرت بالایی دارد. این شهر همچنین از بنا‌های تاریخی بسیاری میزبانی می‌کند که از دوره سلجوقیان به جای مانده است.

به کاپادوکیا شهر بالن‌های ترکیه سفر کنید

به بالن سواری بر فراز یکی از زیباترین منظره‌های طبیعی جهان علاقه دارید؟ کاپادوکیا که به شهر بالن‌ها نیز معروف است، یک تجربه لذت‌بخش برای شما خواهد ساخت. این منطقه به دلیل جاذبه‌های طبیعی نظیر کوه‌های صخره‌ای و جنگل‌های درخت مخروطی شهرت دارد که سال‌ها پیش به دلیل فوران آتشفشان و فرسایش خاک به این شکل درآمده‌اند.

بابلابل

ازمیر، از شهر‌های دیدنی ترکیه

ازمیر یکی از مهمترین و البته بهترین شهر‌های ترکیه است که نه فقط برای سفر بلکه برای اقامت، کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل نیز انتخاب خوبی به شمار می‌رود. این شهر یکی از شهر‌های باستانی ترکیه با جاذبه‌های باستانی بسیار محسوب می‌شود  که در قسمت غربی ترکیه و در نزدیکی دریای اژه قرار دارد. همجواری این شهر با دریای اژه موجب شده تا این شهر مقصدی عالی برای تفریحات آبی باشد. در سفر خود به ترکیه حتما سری به این شهر بزنید.

اگر به ازمیر سفر کردید، با طی کردن مسیری ۹۰ کیلومتری به سمت جنوب، به جزیره کوشی آداسی نیز سر بزنید. این شهر یک مقصد محبوب میان گردشگران است و سالانه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر به آن سفر می‌کنند.

ترابزون با طبیعتی منحصر به فرد در انتظار مسافران

اگرچه جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی به نوبه خود جذاب هستند، اما ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که به طبیعت گردی علاقه بیشتری داشته باشید. در این صورت پیشنهاد می‌کنم حتما یک سفر به مقصد ترابزون ترکیه داشته باشید.

ترابزون یکی از شهر‌های شمالی ترکیه و از مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهر‌های ترکیه در مجاورت دریای سیاه قرار دارد.

عنناتنتان

فتحیه، نگین گمشده ترکیه

وقتی صحبت از شهر‌های ترکیه باشد، همه به یاد استانبول، آنتالیا و... می‌افتند. اما اگر دوست دارید به یک شهر کمتر دیده شده با جاذبه‌های دیدنی زیبا سفر کنید، شهر فتحیه می‌تواند انتخاب شما باشد. این شهر در قسمت جنوب غربی کشور واقع شده و به مناظر ساحلی و بندری مشهور است.

شهر فتحیه ترکیه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و با قدمت نزدیک به ۳۰۰۰ سال، یادگاری‌های بسیاری از قرون وسطی، بقایای شهر تلوس، شهر متروکه کاراکوی، کلیسا‌ها و جنگ جهانی در دل خود جای داده است. پیشنهاد می‌‌کنم در سفر به این شهر حتما سری به تنگه ساکلیکنت بزنید.

سخن آخر

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، ترکیه یکی از قطب‌های گردشگری آسیا و اروپا است و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. به هر شهری که سفر کنید، یک تجربه به یاد ماندنی خواهید داشت، غیر از این ۱۰ شهر دیدنی ترکیه که معرفی کردیم، اگر فرصت کافی داشتید به دیگر شهر‌ها و دیدنی‌ های ترکیه نیز سر بزنید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما قبل از سفر حداقل دو یا سه شهر از این کشور را انتخاب کنید تا بتوانید یک سفر تمام و کمال به این کشور داشته باشید. برای خرید بلیط ‌های ارزان قیمت و هتل ‌های مناسب در هر یکی از شهر‌های ترکیه به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • راستگو
    0

    بهترین شهرهای ترکیه مشهد قم نجف ازهمه بهتره برید ببنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها