بانک مرکزی چگونه باید جلوی ریزش‌ های عجیب و غریب قیمت ارز را بگیرد؟

رییس اسبق کانون صرافان گفت: بانک مرکزی می‌تواند با تزریق‌های مثبت و منفی جلوی تلاطمات ارزی را بگیرد.

بانک مرکزی چگونه باید جلوی ریزش‌ های عجیب و غریب قیمت ارز را بگیرد؟

علی‌اصغر سمیعی درباره نوسان قیمت دلار در بازار اظهار داشت: با بالا رفتن یا پایین آمدن ۵۰۰ تومان یعنی در واقع تلاطمی که کمتر از دو درصد باشد، اتفاق نا خوشایندی نخواهد بود.

وی افزود: امری بسیار طبیعی تلقی می‌شود، ولی مسوولین اقتصادی باید مراقب باشند تلاطم‌های بزرگ اتفاق نیافتد.

رئیس اسبق کانون صرافان عنوان کرد: بانک مرکزی می‌تواند با تزریق‌های مثبت و منفی جلوی این تلاطمات را بگیرد. برای مثال اگر که قرارداد برجام امضای شود، برای اینکه جلوی ریزش عجیب و غریب و موقت قیمت‌ها که به احتمال زیاد برای مدت کوتاهی هم خواهد بود، گرفته شود، بهتر است بانک مرکزی خودش یا توسط بانک‌ها و صرافان اعلام کند که به عنوان نمونه کف قیمت خرید دلار ۳۰ هزار تومان خواهد بود و خودش یا بانک‌ها دلار را با قیمت ۳۰ هزار تومان بخرند و بدین صورت جلوی ریزش عجیب و غریب و موقت گرفته می‌شود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • واقعیت بگویید
    6

    کدام برجام کدام ریزش پیرمردان و مردان میان سال ریزش دلار بعد از قطعنامه یادشان نرفت که چگونه چند در صد ملت گول خوردن و مالشان مفت از دست دادن ، عزیزم نخبه ها اقتصادی گفتن با برجام قیمت واقعی دلار سال ۱۴۰۳ قیمتش ۸۰ تا صد هزار و بدون برجام بالای ۲۰۰هزار تومان هست بقیه اش فیلم بازی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نخبه های دلال گفته اند .

    • 0

      نترس مسولین تعهد دارند نگذارند اب خوش از گلوی این ملت پایین برود در ثانی همه از قماش خودت هستند ومیلیونها دلار در گاوصندوق دارند .اجازه پایین امدن نمیدهند .مگه خونه که سر به فلک کشیده بخاط کمی خونه است ؟

  • ناشناس
    0

    ای نان به نرخ روز خور! چرا نباید پس از احیای احتمالی برجام نرخ ارزهای پر داد و ستد مانند دلار و یورو به نرخ واقعی بازگشت و سقوط کند؟! بیش از ۴/۵ سال است به واسطه تعیین قیمتهای دستوری ارز توسط دولت، مردم عادی ضرر می کنند حالا چند روزی هم صرافان بانکی و دلالان ارز ضرر کنند مگر چه اتفاقی می افتد؟!

  • نیری
    0

    کاسب تحریم خون آشام اینا خودشون همه چیو بلدن شما نمی‌خواد بهشون درس افزایش نرخ از بدی

  • اوسا
    0

    ریزش عجیب و غریب؟؟؟؟
    انگار خودت خیلی ارز دپو کردی ارزون بشه قلبت میگیره
    هر کس به فکرخویشه کوسه به فکرریشه

  • ناشناس
    0

    چه تاکیدی روی موقت بودن ریزش داره! اصلا چرا باید جلوی ریزش دلار گرفته بشه؟ اون موقع که بقال سر کوچه می گفت دولت خودش دلار رو میبره بالا میگفتن نه همچین چیزی نیست.
    با شمر و حرمله محشور بشید به حق روز عاشورا

  • دانیال
    0

    چطور اون موقع که روزی دوسه هزار تومن بالا میرفت این حرف رونزدی؟؟

  • ناشناس
    0

    الان به بهانه تحریم خونه مردم را در شیشه کرده اید ؛ اگر توافق شود و بازهم بخواهید گرانی دلار را ادامه دهید مردم چک محکمی به شما خواهند زد

  • مهردادی
    0

    لعنت خدا بر تو ای مافیایی که علنا از منافع خود دفاع می کنی و لگد به حقوق ملت می زنی ؟ دلار ۳ هزارتومانی را با دلال بازی ۱۱ برابر کرده اید حالا به دولت و بانک مرکزی توصیه می کنی که جلوی ریزش ان را در صورت امضای برجام بگیرد !؟ چرا ؟ برای این که تو و زالوی های چون تو ضررنکنند ؟ خودخواهی ومنفعت طلبی هم حدی دارد اقای از خود متشکر .

  • مهرابی
    0

    دپو کنندگان دلار و سکه و مسکن وماشین در استانه سکته اول ، انشالله به حق یاور محرومین وامام حسین ع شماها که با دلالی با زندگی محرومین بازی کردید اموالتان به خاکستر تبدیل شود وهرگز روز خوش نبینید . یکی از همین زالوهای بدصفت همین صراف نابکار است که به بانک مرکزی توصیه می کند نگذارد زالو ها زیاد متضرر شوند !!!

  • بازنشسته
    0

    چرا؟ من بچه ام مبتلا به بيمارى لاعلاج است وداروى خارجى به قيمت ارز آزاد ميخرم ،لعنت بر شما ونسلتان كه اينگونه خون مردم را به شيشه ميخواهيد

  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر این مردک که کاسب کار تحریم است؛دلارسه هزار تومانی شده 30هزارتومن ومردک احمق میگه دلار نبایداز30هزارتومن پایین بیاد؛خدا امثال تو رو خانه خراب وبی آبرو کند!

  • ناشناس
    0


    بانک رفاه به هر کارمند خود 1 میلیارد و 180 میلیون تومان وام داده است

  • ناشناس
    0

    دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
    آمریکا وام ما چه کار دارد؟
    در این مدت 6 ماه و 17 روز در رسانه ها بیش از 999 هزار بار در باره عملکرد و رفتار مسئولین بانک ها از پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی شکایت و اعتراض کرده ایم
    و کسی هم پاسخگو نیست چرا؟
    بالاترین خیانت به یک ملت آن است که کسی به مردم حرف دروغ بگوید.

  • ناشناس
    0

    با داروی ضد اسهال

  • یکنفر
    0

    وقتی خود نمایندگان مجلس در کار ساخت وساز مسکن وسهم از ایران خودرو دارند به صورت غیر مستقم چگونه قیمت پا یین بیاید دلتان را خوش نکنید متشکرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها