تعطیلاتی رویایی در استانبول داشته باشید

استانبول یک شهر خارق العاده برای گردشگران است. در این شهر، مقاصد گردشگری بسیاری وجود دارد که با هر سلیقه‌ای سازگار است به طوری که برخی از آن‌ها می‌توانند تعطیلاتی رویایی برایتان رقم بزنند.

تعطیلاتی رویایی در استانبول داشته باشید

اگر دوست دارید سفرتان به استانبول یک تجربه متفاوت برایتان باشد به رویایی‌ ترین نقاط این شهر سر بزنید. آیا آن‌ها را می‌شناسید؟

بازدید از جزایر پرنس به دور هیاهوی شهر

از جمله رویایی ترین نقاط استانبول چهار جزیره در دریای مرمر است که با نام جزایر پرنس شناخته شده هستند. هر یک از این جزایر حال و هوای خاص خودش را دارد و برای دور بودن از هیاهوی شهر مکان مناسبی به شمار می‌روند. با وجود اینکه این جزایر با فاصله یکساعته از استانبول قرار گرفته‌اند، برای رفتن به آن‌ها خرید بلیط تهران استانبول کافیست چرا که این جزایر به راحتی از طریق کشتی قابل دسترسی هستند. فقط کافیست ساعت حرکت کشتی‌ها و اسکله‌ای که حرکت می‌کنند را بدانید تا بتوانید به راحتی برای سفر به این مناطق زیبا برنامه ریزی کنید.

از بین این چهار جزیره، جزیره بیوک آدا (Buyuk Ada)، همانطور که از نامش پیداست از بقیه جزایر بزرگتر است و در عین حال آخرین جزیره‌ای است که در مسیرتان به روی دریای مرمر به آن خواهید رسید. از جمله ویژگی ‌های این جزیره که آن را محبوب کرده است، عدم وجود خودرو در جزیره است که موجب شده حفاظت کاملی از طبیعت بکر آن صورت بگیرد و حال و هوای جزیره خیلی رویایی‌تر از زمانی باشد که سر و صدا و آلودگی خودروها آن را پر می‌کنند.

مسجد جاملیکا جامی از بزرگترین مساجد ترکیه

استانبول را با مساجد قدیمی و تاریخی می‌شناسند که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. اما مسجد جاملیکا جامی بعنوان بزرگ ترین مسجد ترکیه در قلب بخش آسیایی استانبول می‌درخشد. شاید بتوان این مسجد را تنها جاذبه خاص و معروف در بخش آسیایی استانبول دانست که ارزش دیدن دارد. علاوه بر ابهت و بزرگی این مسجد که آن را خاص و خارق العاده ساخته است، محل قرار گیری آن بالای یک تپه بلند و چشم اندازی که از شهر دارد نیز این مکان را شگفت انگیز کرده است. بخش آسیایی استانبول چهره متفاوتی از این شهر به نمایش می‌گذارد. با توجه به اینکه اکثر هتل های استانبول در بخش اروپایی آن قرار دارد، برای بازدید از این مسجد باید از کشتی استفاده کنید.

علاوه بر اینها، اگر بلیط هواپیما را برای فرودگاه صبیحا گوچکن گرفته باشید، در بخش آسیایی استانبول فرود خواهید آمد و اگر تمایل داشته باشید در مسیر فرودگاه به هتل می‌توانید در کنار این مسجد توقف داشته باشید و از این مسجد دیدن کنید.

منطقه بالات با ساختمان‌های رنگارنگ و فانتزی

اگر به پیاده روی علاقه مند هستید و دوست دارید در خیابان‌هایی که حال و هوای متفاوتی از یک شهر شلوغ را نشان می‌دهند به گردش بپردازید، قدم زدن در منطقه بالات و تماشای خانه‌های رنگارنگ آن را از دست ندهید. همه چیز در این منطقه رنگارنگ است، از خانه‌ها گرفته تا کافه‌ها و فروشگاه‌های کوچک صنایع دستی، با ورود به این منطقه کاملا به یک سرزمین رویایی وارد خواهید شد که گذر زمان در آن فراموش می‌شود.

کافه‌ای بر فراز شهر استانبول

تپه پیر لوتی (Pierre Loti)، یکی از جاهایی است که بهترین چشم انداز را از شهر استانبول دارد. بالای این تپه یک کافه به همین نام وجود دارد که برای رفتن به آن باید چند دقیقه‌ای را از این تپه بالا بروید که این مسیر را یا می‌توانید پیاده بروید یا از تله کابین استفاده کنید که برای سوار شدن به آن به استانبول کارت نیاز خواهید داشت. بنابراین می‌توانید یک عصرانه خوشمزه را با منظره‌ای زیبا از خلیج گلدن هورن (Golden Horn) استانبول نوش جان کنید. علاوه بر اینها، آرامشی که در این منطقه حکمفرما است از جمله دلایلی است که بسیاری از مردم محلی و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

سفر به تاریخ عثمانی در کاخ توپکاپی

از جمله جاذبه های تاریخی و خاص استانبول که شما را به دوران دیگری وارد می‌کند می‌توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد. کاخی که قرن‌ها محل سکونت خاندان عثمانی بوده است. بسیاری از شاه‌ها و شاهزادگان عثمانی در این کاخ زندگی کرده‌اند و تاریخ شهر استانبول را رقم زده‌اند. بنابراین از قدم زدن در محوطه کاخ گرفته تا بازدید از موزه‌های آن، همگی رویایی و شگفت انگیز خواهند بود. بازدید کامل از کل محوطه و موزه‌های این کاخ یک روز کامل زمان لازم دارد. بنابراین ساعات زیادی را به بازدید از این کاخ پر رمز و راز اختصاص دهید.

خحجخجح

کاخ دلماباغچه از زیباترین جاهای دیدنی استانبول

کاخ‌ها در استانبول مربوط به دوره‌های مختلفی از تاریخ هستند. در کنار کاخ توپکاپی که قدمتی دیرینه دارد، کاخ دلماباغچه قرار گرفته که از جمله جاذبه‌های محبوب گردشگری در استانبول محسوب می‌شود که دوره متفاوتی از تاریخ ترکیه را به تصویر می‌کشد. این کاخ در منطقه بشیکتاش واقع شده و چهره بسیار باشکوه آن به راحتی قابل شناسایی است. کاخ دلماباغچه در اواسط قرن 19 میلادی بعنوان یک ساختمان دولتی برای اداره امور مختلف کشور در دوره عثمانی ساخته شد. اما بعدها به اقامتگاه آتاتورک در شهر استانبول تبدیل شد. به همین جهت امروزه تغییراتی در فضای داخلی آن به چشم می‌خورد، با اینحال یکی از باشکوه‌ترین جاهاییست که می‌توانید در استانبول ببینید.

سخن پایانی

شاید جالب باشد بدانید هر بار که به استانبول سفر کنید یک جاذبه جدید و خاص در آن خواهید یافت. زیبایی و جذابیت این شهر پایان ندارد و همین موجب شده گردشگران، بیش از یکبار از این شهر دیدن کنند. چه بخواهید یک تعطیلات ارزان با خرید بلیط لحظه آخری استانبول داشته باشید چه به یک سفر لوکس بروید و در گرانترین هتل استانبول اقامت کنید، چه در ماه عسل باشید و چه فقط بخواهید ناشناخته‌های استانبول را پیدا کنید، این شهر شما را پشیمان نخواهد کرد و در هر زمانی به راحتی می‌توانید به این مقصد سفر کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها