بهترین روش ‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری

بر کسی پوشیده نیست که تبلیغات یکی از مهم‌ترین و موثرترین شیوه‌های جذب مشتری است.

بهترین روش ‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری

برای این که تبلیغات موثری داشته باشید و مشتری را به خوبی جذب کنید باید روش‌های تبلیغاتی را بدانید.پیش از دانستن روش‎های تبلیغ، برای داشتن تبلیغات و بازاریابی پربازده بهتر است نکاتی که در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم را بدانید و به آن‌ها عمل کنید.

  • شناسایی جامعه و بازار هدف کسب و کار شما
  • برجسته کردن نقاط منحصر به فردی که خدمات شرکت شما را از دیگر کسب و کارها متمایز می‌کند.
  • تعیین بودجه‌ی مناسب برای تبلیغ بدون در نظر گرفتن فصل فروش شرکت
  • انتخاب روش تبلیغ مناسب با توجه به اندازه ی کسب و کار خود
  • نظرسنجی آزمایشی در خصوص تاثیر تبلیغات اولیه و ادامه روند تبلیغ براساس آن
  • استفاده از رسانه های مختلف جهت تبلیغ شرکت 
  • قرار دادن بنر شرکت در محل مناسب و ...

گام‌های مهم برای تبلیغات موثر

لاتلات

برای رسیدن به بازار هدف مناسب و پربازده در هر کسب و کاری باید کارهایی را انجام دهید تا نسبت به دیگر رقبا به خوبی دیده شوید. انجام این کارها باعث می‌شود تا به مرور در ذهن مخاطب ماندگار شوید. دانستن این اطلاعات به انتخاب روش بازاریابی شما کمک شایانی می‌کند.

  1. مشخص کردن هدف و دلیل تبلیغات
  2. تعیین پیامی که قرار است در تبلیغ شما به مخاطب اعلام شود
  3. نوع تبلیغ را مشخص کنید که می تواند یکی از موارد زیر باشد:
    • تبلیغ دیجیتالی
    • تبلیغ از طریق تلفن و موبایل
    • تبلیغات چاپی
    • تبلیغ پستی به صورت مستقیم
    • تبلیغ تناوبی
    • تبلیغ محیطی
    • تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت
    • تبلیغات از طریق هدایای تبلیغاتی و ...
  4. مشخص کردن میزان بودجه ای که می‌خواهید صرف تبلیغات کنید.
  5. ارزیابی مسیر تبلیغات به صورت مستمر
  6. انجام کارهای جانبی نظیر تهیه ست اداری، ساخت ایمیل و وبسایت با نام برند تجاری خود، پیوستن به انجمن صنفی مربوطه، تهیه نمونه کار و ...

اندازه کسب و کارتان را در نظر بگیرید

اندازه کسب و کار در واقع برای دانستن وسعت تبلیغات مورد نیاز برای شرکت شما لازم است. فرض کنید شخصی صاحب یک مغازه‌ی نوشت افزار است و دوست او صاحب کارخانه‌ی مواد لبنی است. این افراد قصد تبلیغ کسب و کار خود را دارند. بدیهی است که در درجه‌ی اول جامعه‌ی هدف مشخص می‌شود. جامعه هدف برای نوشت‌افزار‌فروشی شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان، دانشجویان و مراکز اداری، آموزشی و غیره است. اما جامعه هدف کارخانه مواد لبنی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و موارد مشابه خواهد بود. به عبارتی کارخانه مواد لبنی می‌تواند محصولات خود را به کل کشور صادر کند. در حالی که صاحب نوشت افزار فروشی قادر به ارائه خدمات خود به افراد منطقه و محله خود است. دانستن این اندازه به تعیین بودجه و روش ‌تبلیغاتی متناسب با نوع مخاطب کمک می‌کند.

بازار هدف و مشتریان خود را بشناسید

هر کدام از روش‌های ذکر شده هزینه‌ی به خصوصی دارند و ممکن است برای جذب قشر خاصی از افراد مناسب باشند. چنانچه مخاطبین شما کودکان هستند، باید از روش‌های شاد و جذاب استفاده کنید. اگر مخاطبین شما بانوان هستند، باید از روش‌های خلاقانه و زیباتری جهت تبلیغ بهره ببرید. از دیگر فاکتورهای مهم می‌توان به محل سکونت اکثر مشتریان و محیط جغرافیایی مشتریان نیز اشاره کرد. به علاوه مذهب و فرهنگ مشتریان خود را نیز بررسی کنید و متناسب با آن نسبت به تبلیغات اقدام کنید.

راهکار تبلیغاتی رقبای خود را بررسی کنید

برای شروع هر کار جدیدی ابتدا باید روش‌های تبلیغ رقبای هم‌صنف خود را ببینید و یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که روش رقبای باتجربه، نتیجه‌ی سال‌ها تلاش و تجربه‌ی آن‌هاست. البته منظور صرفا تقلید کردن از آن‌ها نیست. بلکه الگوبرداری، مشاهده و ارزیابی نتیجه‌ی تبیلغات آن‌هاست. معمولا در انتهای جستجوی خود متوجه این نکته می‌شوید که هر شرکتی، به دنبال برجسته نمودن یکی از مهم‌ترین خدمات خود است. مثلا یک شرکت در تبلیغات کسب و کار خود، بر ارزان بودن و شرکت رقیب روی کیفیت محصولاتش تمرکز می‌کند.

بودجه‌ی مناسبی را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید، باید برای تبلیغات هزینه کنید. اگرچه کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تبلیغ خود به خودی و بدون هزینه به شمار می‌رود اما زمان زیادی می‌طلبد و از حوصله صاحبان کسب و کارها خارج است. جهت جلوگیری از صرف هزینه‌ی اضافی، ابتدا جامعه هدف را شناسایی کنید. در شناسایی جامعه هدف فاکتورهای مختلفی نظیر مذهب، فرهنگ و غیره را باید به دقت بررسی کرده باشید. سپس روش تبلیغ متناسب با کسب و کار و شرایط مخاطب خود را انتخاب کنید.

انواع روش های مقرون به صرفه برای تبلیغات ماندگار

بهترین روش تبلیغات، معرفی محصولات و ارائه خدمات به مشتریان و جذب آن‌ها با هدف افزایش در فروش کالا و محصولات است. گفتنی است روش‌های بازاریابی در بازار امروزه باید به روش‌های پیشرفته انجام شود چرا که بازار رقابت بسیار بالاست و باید تخصصی انجام شود.

  1. استفاده از روزنامه‌ها یا مجلات با استفاده از موضوعاتی نظیر استخدام نیروی جدید، اهدای جوایز، اضافه شدن خدمات یا محصولات جدید
  2. استفاده از اطلاعیه‌ها یا تراکت‌ها و نصب آن‌ها در مکان‌های عمومی
  3. تامین نمودن جوایز و هدایا برای مشتریان وفادار
  4. تقابل و همکاری با کسب و کارهای مرتبط با شرکت شما
  5. چاپ کاتالوگ ارزان قیمت
  6. استفاده از هدایای تبلیغاتی
  7. چاپ بنر

چاپ کاتالوگ ارزان

غعفغعغ

یکی از روش‌های تبلیغاتی چاپ کاتالوگ ارزان می‌باشد؛ این محصول چاپی با صفحات متعدد در اندازه‌های استاندارد A4، A5، وزیری، پالتویی، خشتی کوچک و بزرگ و ... تولید می‌شوند.  در طراحی این محصولات به طور کلی سه فاکتور اساسی طراحی جلد، الگوی صفحات داخلی و الگوی صفحات خارجی اهمیت دارد. چاپ کاتالوگ برای تیراژهای بالا را از نوع چاپ افست در نظر می‌گیرند. این در حالی است که برای تیراژهای پایین از چاپ دیجیتال استفاده می کنند تا قیمت آن به صرفه باشد.

هدایای تبلیغاتی ارزان صبح آگهی

یکی از موثرترین روش های تبلیغ کسب و کارها، استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت است. از پرفروش‌ترین هدایای تبلیغاتی ارزان صبح آگهی می توان به تقویم رومیزی، ساعت دیواری با چاپ برند، سررسید، خودکار و آفتابگیر اتومبیل‌ها اشاره کرد. معمولا بهترین زمان برای اهدای چنین هدایایی، پیش از شروع سال جدید می‌باشد. از دیگر هدایای صبح آگهی که طرفداران بسیاری دارند می‌توان به ست مدیریتی، پاوربانک، ساک‌دستی و لیوان اشاره کرد. موارد گفته شده تنها بخشی از محصولات و هدایای صبح آگهی هستند.

چاپ بنر

فغفقغ

یکی از مهم‌ترین روش‌ها جهت تبلیغات برند تجاری و معرفی خدمات در فضای خارجی، استفاده از بنر است. از مهم‌ترین فاکتورهای کیفی جهت چاپ بنر، مقاومت آن در برابر باد، باران، نور خورشید و غیره است. برای این منظور معمولا جنس بنرها را از PVC مرغوب تهیه می‌کنند تا در برابر عوامل محیطی ذکر شده مقاومت مطلوب را داشته باشند. به یاد داشته باشید استفاده از بنرها به منظور مشاهده برند، توسط عموم مردم به کار می‌رود. بنابراین هر چقدر سایز بنر را بیشتر در نظر بگیرید، به هدف نزدیک تر می‌شوید. قیمت چاپ بنر به عوامل متعددی همچون طراحی، سایز، نوع چاپ و ... بستگی دارد.

تبلیغات ارزان با صبح آگهی

تا این بخش از مقاله قطعا با اهمیت تبلیغات در گسترش کسب و کارها آشنا شدید. روش‌های تبلیغاتی ارزان قیمت در صبح آگهی وجود دارند که دارای کیفیتی مطلوب هستند و می‌توانند مخاطب را جذب کنند. همچنین صبح آگهی به شما کمک می‌کند تا متناسب با اندازه‌ی کسب و کار و بودجه خود، بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بهترین روش تبلیغات برای مشتری و گول زدن مردم استفاده از واژه های دینی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها