وکیل خانواده متخصص در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

افراد بسیاری این روزها درگیر امور حقوقی مربوط به خانواده هستند. این افراد اگر بخواهند به تنهایی به حل مسائل بپردازند، دچار مشکلات زیادی می‌شوند. بنابراین نیاز دارند تا یک وکیل متخصص در کنارشان حضور داشته باشد.

وکیل خانواده متخصص در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از این امور طلاق توافقی در تهران و دیگر شهرها است که نیازمند حضور وکیل طلاق توافقی است. اگر چنین فردی را استخدام کنید می‌توانید مطمئن باشید که پروسه به میل شما و با کمترین دردسر پیش می‌رود.

 

وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده فردی است که به امور خانوادگی مانند طلاق رسیدگی می‌کند. دعاوی خانوادگی اغلب پیچیده و طولانی مدت هستند. از طرفی چون موضوع بسیار حساسی بوده نیازمند بررسی‌ها و پیگیری‌های یک وکیل کاربلد و باتجربه است. قوانین مربوط به امور خانواده بسیار زیاد هستند؛ بنابراین وکلای خانواده عموما دارای سال‌ها تجربه و مهارت می‌باشند.

اگر قصد داشته باشید از همسر خود جدا شوید یا اختلافاتی دارید که مربوط به افراد خانواده شما هستند، استخدام

یک وکیل متخصص امور خانواده الزامی است. مراجعه به دادگاه‌ها و مواجهه با امور قانونی نیازمند دانش است. در غیر این صورت نتیجه حاصله مطلوب شما نخواهد بود. اگر دوست ندارید وقت و زمان خود را شخصا صرف پیگیری امور حقوقی کنید، باید مسئولیت آن را به یک وکیل بسپارید.

 

وکیل خانواده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشتر خانواده‌ها در یک مرحله از زندگی خود درگیر امور حقوقی می‌شوند. بخش بزرگی از مشکلات حقوقی معطوف به امور خانواده و زوجین می‌شود. این افراد در برهه‌های مختلفی به اختلاف می‌خورند و دامنه اختلافاتشان به دادگاه خانواده کشیده می‌شود. در این مرحله هر دو طرف نیاز دارند تا برای پیگیری امور به سراغ یک متخصص در زمینه حقوقی بروند.

وکیل خانواده خوب اولین ویژگی که باید داشته باشد تعداد پرونده‌های موفق زیاد است. پرونده‌ها و کارنامه کاری وکیل امور خانواده نشان دهنده این است که توانایی پیگیری صحیح و اصولی پرونده و به نتیجه رساندن آن را دارد. علاوه بر این لازم است تا فرد از لحاظ تخصصی دانش زیادی داشته باشد. بالا بودن دانش شخص و آشنایی با قوانین دعاوی خانواده را می‌توان در پرونده‌های موفق وی دید. بنابراین با بررسی هریک، صحت دیگری هم نمایان می‌شود.

فرد مورد نظر شما باید نسبت به وظایفی که انجام می‌دهد، دستمزد معقولانه‌ای دریافت کند. بالا بودن دستمزد همیشه هم نشان دهنده مهارت نیست بلکه گاهی نشانه‌ای از طمع است. بنابراین باید خدمات با هزینه برابری داشته باشند.

 

چه زمانی به وکیل خانواده نیاز داریم؟

استخدام وکیل خانواده متخصص ابدا به این معنا نیست که شما قصد بدی نسبت به خانواده خود دارید. در هر دعاوی حقوقی، هریک از طرفین می‌تواند درخواست وکیل کند تا خودش شخصا نیازی به پیگیری نداشته باشد. از طرفی وکیل کاملا منطقی و با توجه به امور حقوقی مسائل را پیش می‌برد.

علاوه بر این استخدام وکیل متخصص در زمینه خانوادگی می‌تواند به معنای این باشد که راهکارهای مختلفی برای برخورد با مسائل را تجربه کنید. به عنوان مثال وکیل به شما می‌گوید که با توجه به مشکل پیش آمده نیازی به مراجعه به دادگاه نیست و می‌توانید با مذاکره، طرف مقابل را به قبول برخی شروط راضی کنید. در این صورت هم هزینه کمتری برای مراجعه به دادگاه و تنظیم دادخواست می‌پردازید.

شما در کلیه امور حقوقی مربوط به خانواده مانند تقسیم ارث، حق تصنیف اموال، طلاق، حضانت فرزندان، امکان انتخاب محل زندگی، درخواست ادامه تحصیل یا کار و غیره می‌توانید به یک وکیل امور خانواده مراجعه کنید. علاوه بر این اگر در شرف ازدواج هم هستید می‌توانید قبل از جاری شدن عقد نسبت به حق و حقوق خود با یک وکیل مشورت کنید. بنابراین فرقی ندارد که چه سن و سال یا جنسیتی داشته باشید، ممکن است یک بار در زندگی خود نیاز به مشورت با وکلای باتجربه داشته باشید.

 

وظایف وکیل خانواده

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که به طور کلی چه وظایفی روی دوش یک وکیل امور خانواده قرار دارد. اگر با حیطه وظایف وکیل کاملا آشنا باشید، دیگر برای استخدام شخص مورد نظر به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

اولین وظیفه‌ای که بر عهده وکلای متخصص خانواده است، ارائه انواع مشاوره‌های حقوقی است. وکیل به دلیل تسلط و آگاهی که نسبت به قوانین دارد باید شما را با کلیه موضوعات مورد نظرتان آشنا کند. او باید شما را راهنمایی کند تا بدانید برای چه اموری نیاز به مراجعه به کجا و چه شخصی دارید. چه اموری را باید حتما در دادگاه پیگیری کرد و چه مسائلی مانند طلاق توافقی می‌تواند خارج از دادگاه هم بین دو طرف حل بشود.

علاوه بر این باید در دادگاه حضور پیدا کند. در این صورت دیگر نیازی به حضور شما در داخل دادگاه نیست. می‌توانید به کارهای خود بپردازید و وکیل شما کلیه کارهای حقوقی را انجام دهد.

انجام کلیه تحقیق‌ها و بررسی‌ها، پیگیری پرونده، ثبت دادخواست و ارائه خلاصه آخرین فعالیت‌ها به شما از وظایف یک وکیل متبحر و متخصص است.

jklkljkl

سخن پایانی

با همه این توضیحات، پیدا کردن یک وکیل کاردرست و متخصص کار سختی است. گروه وکلای عدل ایرانیان با سال‌ها مهارت و تجربه در امور حقوقی می‌توانند بهترین راهکارها و پیگیری‌ها را برای امور خانوادگی شما ارائه دهند. علاوه بر این، امکان مشاوره حقوقی تلفنی و برگزاری جلسات آنلاین را هم دارند. شما می‌توانید برای دریافت یک وقت مشاوره در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره تلفن 02147783 تماس بگیرید. کلیه وکلای عدل ایرانیان آماده پاسخگویی و پیگیری پرونده‌های شما هستند و تا حصول نتیجه دلخواه نیز کنار شما خواهند ماند.

منبع: https://adleiranian.co

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها