مستاجران برای صدور کد رهگیری باید چقدر هزینه کنند؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: هنگام صدور کد رهگیری در زمان انعقاد قرارداد اجاره در مشاور املاک، به جز هزینه حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده، هیچ رقم دیگری نباید از موجر یا مستاجر اخذ شود.

مستاجران برای صدور کد رهگیری باید چقدر هزینه کنند؟

عبدالله اوتادی گفت: در صورتی که قراردادی در خارج از مشاور املاک منعقد شود و سپس موجر یا مستاجر برای دریافت کد رهگیری مراجعه کنند باید هر دو طرف حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند. 

پیش از این اعلام شده بود که مستاجر و موجر نباید هیچ هزینه ای بابت صدور کد رهگیری پرداخت کنند این در حالی است که برخی از مستاجران اعلام کردند که در هنگام عقد قرارداد اجاره، مشاوران املاک هزینه جداگانه ای بابت صدور کد رهگیری دریافت می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دریافت کد رهگیری در موقع انعقاد قرارداد الکترونیکی در دفاتر مشاوران املاک هزینه ای ندارد. معمولاً مشاوران املاک برای اینکه از پرداخت مالیات بر درآمد فرار نمایند رغبتی به تنظیم و ثبت قرارداد الکترونیکی فروش، رهن، اجاره و مشارکت ندارند مگر اینکه متعاملین اصرار به تنظیم و ثبت قرارداد الکترونیکی داشته باشند. البته برخی از مؤجران هم برای اینکه ملک آنها برای دریافت مالیات بر درآمد اجاره و همچنین دریافت مالیات از خانه های خالی توسط دولت شناسایی نشود رغبتی به تنظیم و ثبت قرارداد الکترونیکی ندارند و به تنظیم و ثبت قراردادهای دستی روی می آورند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها