ماسک برای روشن شدن پوست

افرادی که پوستی تیره دارند، به دنبال روش هایی برای روشن شدن آن هستند؛ برعکس، افراد با پوست روشن دوست دارند با راه های مختلف، پوست خود را تیره کنند. در این مقاله به توضیح انواع ماسک برای روشن شدن پوست می‌پردازیم.

ماسک برای روشن شدن پوست

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید با روش های ساده مانند استفاده از ماسک برای روشن شدن پوست، رنگ پوستتان را تغییر دهید، این مقاله برای شما نوشته شده است. با مطالعه این مطلب می‌توانید بهترین روش را با آگاهی بالا انتخاب کنید. 

ترکیب پودر شیر و عسل؛ بهترین ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

ماسک شیر و عسل برای پوست‌ های خشک و تیره بسیار کاربردی است. از این ماسک برای روشن شدن پوست و شفاف شدن آن استفاده می شود. ماسک‌ های عسل یا شیر و عسل در داروخانه‌ ها به صورت شرکتی و استاندارد فروخته می شوند؛ ولی شما می توانید با چند وسیله ساده این ماسک را در خانه درست کنید.

برای این کار، یک قاشق عسل را با شیر مخلوط کنید، یک پنبه بهداشتی را به مایع آغشته کرده و روی صورت بمالید تا ۲۰ دقیقه روی پوست استراحت کند؛ سپس با آب، صورت خود را بشویید. استفاده از ماسک عسل خانگی باعث نوچ شدن پوست می شود؛ ولی ماسک هایی که در داروخانه قابل تهیه هستند، نیازی به شستشو ندارند. 

ماسک روغن بادام تلخ؛ پوستی درخشان با بادام درختی

روغن بادام سرشار از ویتامین E و روغن‎های اشباع نشده است که به‎‌طور طبیعی از پیری پوست جلوگیری می‎کند و حفظ رطوبت باعث جلوگیری از افزایش چین و چروک پوست می‌شود. برای از‌ بین‌ رفتن سریع‌تر پیری پوست، دستگاه جوانسازی پوست بهتر از روغن بادام عمل می‌ کند و نتیجه ای ماندگار‎تر خواهد داشت.

دقیقاً مانند ماسک عسل، ورقه های ماسک روغن بادام در داروخانه ها در دسترس شما قرار دارد؛ اما برای ساخت این ترکیب روشن کننده پوست در خانه، باید روغن بادام و جو پرک را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن پخش کنید. وقتی مخلوط کاملاً خشک شد، با آب پوست خود را بشویید. 

آب برنج؛ قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت 

ما هر روز برنج مصرف می کنیم و آب آن را بعد از شستشو دور می‌ریزیم؛ اما می دانستید که همین آب برنج خاصیت روشن کنندگی پوست دارد؟ آب برنج با داشتن انواع آنتی‌ اکسیدان‎ها مانند ویتامین A و C، بهترین ماسک برای روشن کردن پوست است. 

این مواد ضد‌ لک، از بین برنده جای آکنه و روشن کننده پوست هستند. البته برعکس دستگاه دابلو گلد (دابلو گلد پریمیوم) نتیجه سریع ندارد و باید مدت‎ها از آن استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید. برای ساخت ماسک سفید‌کننده برنج، آب برنج را در ظرفی بریزید تا خنک شود. سپس پنبه بهداشتی آغشته به آن را به صورت خود بمالید. بعد از گذشت یک ربع تا ۲۰ دقیقه، صورت را با آب بشویید.

 

کنمکنمک

 

ماسک زغال؛ بهترین روش برای لایه برداری در خانه

زغال خاصیت خشک کنندگی قوی دارد و به عنوان لایه بردار در ماسک‎های مختلف به‌ کار می‎‌رود. با تخلیه منافذ باز پوست و لایه برداری، رنگ پوست روشن‌‎تر و شفاف‌تر می‌شود. به همین دلیل می‎‌توانید با خرید این ماسک از داروخانه‌ها، پوست خود را در خانه لایه‎ برداری کنید. 

همچنین می‌توانید با خرید زغال فعال از داروخانه، این ماسک را در خانه تهیه کنید. برای آماده سازی آن، کافی است یک قاشق چایخوری زغال چوب فعال را با دو قاشق چایخوری چسب PVA غیرسمی مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری به دست آید؛ سپس به طور یکنواخت روی پوست خود پخش کنید و منتظر بمانید تا خشک شود.

بعد از یک ربع آن را به آرامی از روی پوست جدا کنید. از آنجایی که خاصیت چسبندگی این ماسک بسیار بالا است، آن را به آرامی از روی پوست بردارید تا آسیبی به صورتتان وارد نشود.

روشن شدن پوست با روش های کلینیکی؛ روشی تضمینی برای سفید کردن پوست

علاوه بر روش‌های خانگی، چندین راه کلینیکال نیز برای روشن شدن پوست وجود دارد. تفاوت این دو روش در میزان اثر‌بخشی آن‌ها است. هیچ کدام از ماسک‎‌های خانگی، رنگ پوست را به‌طور دائمی تغییر نمی‌دهد؛ اما استفاده مداوم از آن‌ها می‌تواند باعث شفاف شدن پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس شود.

روش‌های کلینیکی برعکس روش‌های خانگی، نتیجه بهتری در تغییر رنگ پوست صورت دارند. برخی از این روش‌ها، استفاده از دارو‌های شیمیایی هستند که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند. برخی دیگر نیز با دستگاه‌های تخصصی قابل انجام هستند.

دستگاه‌های تخصصی با تحریک کلاژن سازی و از بین بردن لکه‌های صورت، به جوانسازی پوست و روشن شدن آن کمک می‌کنند. تکنولوژی لیزر و هایفو در تخریب لایه‌های تیره پوست بدون آسیب به بافت نقش پررنگی دارد. برای بهره مندی از مزایای این تکنولوژی ها باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

فغعفغع

 

دستگاه های روشن سازی پوست آفا؛ بهترین روش برای داشتن پوستی روشن و جوان

در این مقاله به بررسی انواع ماسک برای روشن شدن پوست پرداختیم. برخی مواد به طور طبیعی حاوی انواع آنتی اکسیدان مانند ویتامین A و C هستند. استفاده از این مواد طبیعی در ماسک به طور مقطعی باعث روشن شدن پوست می‌شود؛ اما یک روش دائمی به حساب نمی‌آید.

روش‌های کلینیکی مانند استفاده از تکنولوژی لیزر و هایفو، سریع‌‌ترین روش برای جوان سازی و روشن کردن پوست محسوب می‌شوند. به این منظور برای استفاده از خدمات دستگاه‌های زیبایی کلینیکال باید به یک پزشک متخصص یا کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

شرکت آفتاب فروزان آریا، مدرن‌ترین دستگاه‌های پیشرفته برای روشن شدن پوست را با گواهینامه معتبر بین المللی وارد کشور می‌کند تا بهترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار جامعه پزشکی ایران قرار دهد. برای مشاهده جدیدترین انواع تجهیزات پزشکی وارد سایت afateb.com شوید و برای دریافت مشاوره خرید با شماره 02188107070 تماس بگیرید تا کارشناسان آفا شما را راهنمایی کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها