سخنگوی انجمن صنایع لبنی:

پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مصرف لبنیات ۲۰ درصد کاهش یافته است

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت:‌ برآوردهای اولیه این است که پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و افزایش قیمت، مصرف لبنیات ۲۰ درصد کاهش یافته است.

پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مصرف لبنیات ۲۰ درصد کاهش یافته است

محمدرضا بنی طبا در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مصرف لبنیات پس از اجرای یارانه‌های هوشمند، کاهش یافته است، گفت: البته هنوز شاید برای قضاوت زود باشد، اما فکر می‌کردیم حدود ۳۰ درصد کاهش تقاضا باشد، اما در عمل کمتر از این عدد اتفاق افتاد و کمتر از ۲۰ درصد مصرف لبنیات پس از مردمی سازی یارانه‌ها کاهش یافته است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، ۴ قلم محصول لبنی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت و به نسبت تقاضا هم کمتر شده است.

بنی طبا در پاسخ به اینکه چه راهکار و پیشنهادی برای افزایش سرانه مصرف دارید، گفت: تنها راه حل برای حفظ سرانه مصرف خانوارهای محروم، کماکان انتقال منابع آزاد شده از حذف ارز ۴۲۰۰ به مصرف کننده‌های دهک‌های محروم است.

وی تاکید کرد که دولت کالابرگ الکترونیکی برای خرید اعتباری محصولات لبنی به مردم بدهد که باعث می‌شود مردم ماهانه لبنیات کافی در سبد خریدهای خود داشته باشند.

بنی طبا درباره جزئیات این کالابرگ گفت: به ازای میزان مصرف لبنی هر نفر در ماه، دولت از محل یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که ماهانه به مردم می‌دهد، کالابرگ لبنی بدهد.

بنی طبا پیشنهاد داد، از آنجایی که ۴ قلم محصول لبنی که دولت قیمت گذاری کرده، از طرف خرده فروشها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل حاشیه سود کمتر، سفارش کمتری دارد اما صنایع آماده تولید این ۴ قلم به هر میزان که سفارش باشد هستند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: از سال پیش از دولت خواسته بودیم، اگر توان جلب همکاری خرده فروشان و اصناف رو ندارد، لااقل تسهیل کند که تفاهم نامه‌ای بین صنایع و فروشگاه های زنجیره‌ای برای سفارش دادن و تحویل گرفتن ۴ قلم مشمول قیمت‌گذاری صورت بپذیرد تا این ۴ قلم به وفور در فروشگاه‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم که خطوط تولید بر اساس میزان سفارشی که از بازار دریافت می‌کنند، دست به تولید می‌زنند و ویزیتورها نمی‌توانند کالایی که فروشگاه سفارش نداده را به زور به آنها تحویل دهند. تسهیل این کار باید توسط وزارت جهاد، وزارت صمت و سازمان حمایت انجام شود.

بنی طبا گفت: صنایع به هر میزان که فروشگاه‌ها سفارش بدهند، تامین کالا خواهند داشت و هیچ مشکلی از نظر تامین نیست.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    مصرف روغن و برنج و مرغ و گوشت ماهی و میگو پنجاه درصد کاهش یافته و این از افتخارات دولت محترم و مجلس انقلابی است----- اگر سوخت هم گران کنید مشکل ترافیک و آلودگی هوا هم حل کردید !! کاری که سالها نیاز به برنامه ریزی داره یک شبه حل میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      لازم نکرده کالا برگ دهید ،چرا نباید مستقیم در اختیار مردم باشد این مقدار که از حذف ارز۴۲۰۰به دست امده!!!
      بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند ،و نه به ساز شما!!!!!

    • ناشناس
      1

      طرف در ماه میخواهد یکی دو بار شیر یا ماست بخرد ،یا اصلا دوست ندارد لبنیات بخرد یا اصلا لبنیات برای فرد مضر است ،این که نمیشه شما مسوولین به زور شمشیر حرفهایتان را به مردم و به کرسی بنشانید!!!!
      مگر فقط همین چند کالا گران شده؟!!!
      بگذارید مردم خودشان در رابطه با مصرف روزانه خود تصمیم بگیرند!!!؟

    • 0

      این کار مسوولان و ...دارد کم کم اعصاب مردم را خرد میکند !!!
      موظب خود باشید خودتان ماست مالی نشوید!!!😒

    • 0

      اب از سر ما مردم گذشته ،پس مسوولان اینقدر تقلا و اسرار و پافشاری نکنند!!!😒

    • ناشناس
      0

      به ناشناس ۱۹:۴۰ و ۱۹:۴۳: مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرده پس از حذف ارز ترجیحی باقیمانده کالاهای اساسی ما به التفاوت ریالی حذف ارز ترجیحی و ارز نیمایی را به ۴ قلم کالای اساسی پر مصرف در قالب توزیع کالا برگ الکترونیکی به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به یارانه بگیران اختصاص دهد. دولت حق و اجازه پرداخت یارانه نقدی یا روش دیگری به جای اختصاص کالا برگ الکترونیکی به یارانه بگیران را ندارد! این چند ماهی هم که یارانه نقدی به جای توزیع کالا برگ الکترونیکی پرداخت می شود به دلیل اینست که زیر ساخت های توزیع کالا برگ الکترونیکی هنوز آماده نشده است!

    • ناشناس
      1

      عزیز ناشناس ۲۰:۱۱:۱۶دقیقه:ما خودمان میدانیم ۴کالا و نه ۷۰۰کالا و حاملهای انرژی و تمام اقلام ایران زمین!!!!
      تازش هم در شهریور پارسال قیمتها ۵۰برابر شده بود !!!
      ما را هالو فرض نکن عزیز !!!!
      اگر قرار است به صورت کالا برگ داده شود پس دولت و مجلس موظف به پرداخت تمام کالاهای در بازار میباشد!!!نه فقط ۴کالا!!
      خدا را در نظر بگیر و حق را زیر پا نزار!!!!
      ما خودمان کاملا به حرفهایی که میزنیم واقف هستیم ،و خود مسوولین هم میدانند منظور ما چیست ،پس اسرار و پافشاری شما و مسوولین معنایی ندارد !!!!
      تازه بغییر پارسال شهریور ماه که تمام جنسها ۵۰برابر شده امسال هم بیش از ۵۰برابر بر تمام اقلام ایران زمین افزوده شده !!!!
      و هنوز هم ساعت به ساعت فشار روانی گرانی را وارد میکنند!!!
      ما خودمان حرفهای خود را در این سایت به مسوولان اعلام کردیم !!پس مسوولان اینقدر بر حرفهای خود مسر و پافشاری نداشته باشند !!!
      چون اگر به حرفهای به حق مردم گوش ندهند و به خواسته انها احترام نگذارند ،واگزارشان میکنیم به صاحب حق ،خودش میداند چگونه حق مردم وخصوصا مستضعفین را انها بستاند.

    • ناشناس
      1

      به ناشناس ۲۰:۱۱:۱۶
      به شما پیشنهاد میشه به جای حرف زدن نسنجیده به مسوولان مجلسی بابت این ناحقی و ناترازی در حق مردم خود ،اشتباه خود را پذیرفته و در جهت درست قدم بر دارند !!!
      التماس دعا.

  • ناشناس
    0

    پس حالا که هر مردم را نمیفهمید و هر روز به یک رنگی در می ایید ،شما مسوولین موظف به دادن یارانه حمایتی به هزار کالا میباشید!!!

  • ناشناس
    0

    پیشنهاد می شود صنایع تولید کننده محصولات لبنی ۴ قلم محصول پر مصرف لبنی را با تخفیف ۲۵ درصدی در اختیار فروشگاههای زنجیره ای اینترنتی مانند هایپر فامیلی، اکالا. افق کوروش، دیجی کالا، دیجی کالا جت، تاپ مارت و ... که نشانی محل سکونت برخی مشتریان آنها در نقاط محروم شهرها به ویژه شهرهای پرجمعیت قرار دارد بگذارند تا افراد کم بضاعت قادر به خرید محصولات لبنی پرمصرف باشند.

  • 0

    یه ضرب المثل داریم که میگوید :خاکستری که در حال خاموش شدن است را با ان بازی نکنید،چون باعث میشود خاکستر ان شعله ور شده و دوباره تبدیل به اتش شود!!!!
    ما مردم اب از سرمان گذشته ،پس با مردم صادق باشیدو هر روز بر انها فشار نیاورید!!!!

  • ناشناس
    0

    طرف امده تمام اجناس در بازار را گران کرده خجالت هم نمیکشد !!!
    هر روز هر ساعت بحث کالا برگ را به رخ مردم میکشد!!!!
    دولت و مجلس موظف است به تمام ۱۰۰۰کالای گران شده حمایت مالی کند!!
    پس اگر سکوت اختیار کنید و هر روز جو روانی را تحمیل مردم نکنید و مستقیم و ریالی مردم را حمایت و بجز ان( ۷کالا) الباقی موارد را تعدیل قیمت کنید،مردم هم جو روانی خود را نثار شما نخواهند کرد!!!
    پس مردم را احترام تا شما را محترم بدانند!!!!

  • ناشناس
    0

    چندین بار از مسوولان تقاضا کردیم جو مملکت را اشفته نکنید ولی متاسفانه تا به گرداب باتلاق خودشان.... ....!!!!

  • ناشناس
    0

    خاک توسرتون با نخوردن مردم می خواهید قیمتها رو کنترل کنید عواقب این کار باعس میشه نسل بعدی کوتوله بشه و بیماری زیاد بشه

  • ناشناس
    0

    ما مردم یه سوالی از مدیران کارخانه های لبنی و تولیدات لبنی داریم:
    چرا با اینکه در این مدت چند سال قیمتهای کالاهای شما ۱۰۰برابر شده ،ولی به عنوان مثال ماست شما حجم ان کوچکتر
    و مواد داخلی ان کمتر از قبل شده ؟!!!
    فقط،یک نمونه خدمت شما عرض کردیم !!!!
    بی زحمت جواب دهید!!!!!
    پس بگذارید دهن مردم بسته باشد ،اینقدر مردم را نرنجانید!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها