توزیع یارانه برای مردم عادلانه شد / بسیاری از فعالان اقتصادی رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیده بودند

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم بوده است، همچنین تعداد فعالان اقتصادی که اذعان می‌کردند اصلا رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیدند کم نبود و معتقد بودیم این اصلاح اقتصادی باید زودتر انجام می‌شد و این سیاست به نفع مردم انجام شد.

توزیع یارانه برای مردم عادلانه شد / بسیاری از فعالان اقتصادی رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیده بودند

محمدهادی سبحانیان در نشست پیگیری موانع سرمایه گذاری و تولید با بیان اینکه سیاست وزارت اقتصاد مناسب ‌سازی شرایط برای ورود فعالان اقتصادی به حوزه کسب و کار است، گفت: در فراهم کردن این شرایط حتما به صورت کامل موفق نبودیم و حتما اقداماتی صورت گرفته که ما هم به لحاظ کارشناسی به آن معتقد نبودیم و خدشه‌ای هم وارد شده است اما تلاش وزارت اقتصاد این بود هم از نظر سلبی و هم ایجابی اقداماتی برای ایجاد فضای مناسبی برای کسب و کار انجام شود.

وی ادامه داد: اعتقاد وزارت اقتصاد بر اصلاح نظام مالیاتی است و برای اولین بار شاهد کاهش پنج درصدی در نرخ مالیات در بخش حقوقی فعالان اقتصادی بودیم. همچین در حوزه سلبی هم اقداماتی انجام شده که منجر به پیش بینی پذیر شدن محیط اقتصادی شود. 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی گفت: دولت تصمیم سختی گرفته است که در این باره به لحاظ سیاسی توصیه می‌شد که در ابتدای کار دولت این سیاست به اجرا نرسد. دولت‌ها معمولا در دوره اول خود چنین تصمیماتی نمی‌گیرند اما به دلیل تکالیفی که بر روی زمین مانده بود این اصلاحات اساسی را به اجرا رساندیم و ساماندهی یارانه ها را انجام دادیم. 

سبحانیان افزود: این اقدام در راستای عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم بوده است. همچنین تعداد فعالان اقتصادی که اذعان می‌کردند اصلا رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیدند کم نبود و معتقد بودیم این اصلاح اقتصادی باید زودتر انجام می‌شد و این سیاست به نفع مردم انجام شد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • یکی از مردم
    1

    چرا ارز آزاد و نیمایی رو به 4200 نرسوندید که مردم هم رنگ گرانی و تورم وحشتناک و سفره های خالی رو نبینند؟؟؟!

  • ناشناس
    2

    خخخخخخ

    نظرات شما -
    • الیاس
      4

      خخخ و ....حلاهل

    • نیما
      7

      ای بابا مگه نمیخواین اقتصاد درست بشه بذارید دولت کارشو بکنه
      ارز۴۲۰۰تومنی برای دلال ها و بالا دستی ها خوب بود
      ارز جدید وازاد سازی قیمت ها یعنی به نفع مردم کارکردن
      بابا یک کشوره بذارید دولت کارشو بکنه چرا زود قضاوت میکنین

  • فندک
    1

    عادلانه! یا دزدانه اون هم جیب ملت

  • فاطمه زهرا
    2

    عادلانه؟؟؟؟؟؟؟ تو راخدا خودتون رومسخره کنید نه ملت بدبخت وفقیر وفلک زده که شدن زیر سلطه امثال شما مسئولین خوش نشین
    حتی همین مقداز ناچیز که کوچکترین زخمی روهم دوامیکرد ازشون محروم کردین آخه قطع کردن یارانه یه کارافتاده با پایه مصنوعی اونم شکسته وشش بچه عدالته؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    منظور از تقسیم عادلانه یارانه همون سهم ثروت بین خودشون هست فکر بد نکنید !! توقع مردم بالا نبرید این خیانت است

  • ناشناس
    0

    دولت حریف ۴۰۰۰ نفر کلاش آشنا نشد ارزش پول ملی را بی ارزشتر از قبل کرد و نتیجه این تصمیم بچگانه دو سه ماه بعد هویدا میشود

  • ناشناس
    0

    اولاً واسطه ها کالا ها را که با ارز 4200 وارد شده بود را به قیمت شش برابر فروختند . در صورتی که میبایست کالاهای که با ارز 4200 وارد شدند با همان قیمت توزیع میشد و نرخ جدید به کالا های تعلق می‌گرفت که با ارز جدید نیمایی وارد می‌شدند این وسط عده‌ای که این کالا ها را در انبار داشتند سود کلان بردند آن هم از جیب مردم بصورت دوبل
    دوماً آقای مردم دراز گوش نیستند خودتان درازگوش هستید این کجایش عادلانه است همه چیز دو سه برابر شده ؟

  • نعمت
    0

    شما گفتید ماهم باورمون شد

  • ناشناس
    0

    عدالت شماها همیشه همینجوری بوده .داریم تو سطح کشور میبینیم .یکی به نون شب محتاج یکی فقط 30-20میلیلرد ماشین توخونه اش پارکه .

  • اصغر
    0

    چقدر جالبی شماها؟؟؟ مردم عاشق این دولت هستند، از بس کارهای محیرالعقول میکند،پرواز قیمتها،پرواز دلار و طلا، مردم عاشقتونن😅😅توروخدا اذیت نشیدبا این همه دانایی......تاسف داره واقعا که به همچین دولت ناکارآمدی رای دادم

  • اکبری
    0

    چه جراحی اقتصادی؟ جراح اش رئیسی 6 کلاسه؟ یعنی با چاقو در دست بی سواد بیافتی جان بیمار؟این اقتصاد اول باید سیاست های خارجی اش را درست کند و گرنه با رسیدن دلار به 40هزار تومان باز هم رانت و باز هم دور و تسلسل باطل تکرار می شود. ببینید 6 ماه دیگر را. مگر برجام و برجام های 2 و3 و بیشتر و تعامل با جهان .

  • ناشناس
    0

    بسم اللہ برخی نانواھا تعطیل میکنند وآردمیفروشن نمیدونم درشھرمانانھای خوش طعم ازشون تعطیل کردند ونانھای سفید وکم کیفیت جایگزین سدہ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها