معیار دهک‌بندی خانوار برای یارانه مشخص شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شیوه دهک بندی خانواده ها گفت.

معیار دهک‌بندی خانوار برای یارانه مشخص شد

 جوان عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معیار دهک‌بندی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون؛ خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

برای دهک‌بندی کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم و درآمد فرزندان خانواده که شاغل هستند و درآمد دارند، ملاک است.

در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی با بی‌عدالتی شدید روبه رو بودیم در جریان ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌شد چون بخشی از آن در جیب دلال‌ها، قاچاقچیان، خارجی‌ها، تولید کننده خارجی می‌رفت.

وزیر کار افزود: هر ماه که اصلاح نظام یارانه‌ای دیرتر اتفاق میفتاد، ۳۸ میلیارد به بیت‌المال ضرر وارد می‌شد.

همه کسانی که مشمول یارانه هستند به شرط اینکه اعتراضشان بررسی شود، حقشان محفوظ است، این پول در حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها وجود دارد و برای افراد مشمول واریز می‌شود. حتی اگر دو ماه دیگر هم مشخص شود که افرادی ذی حق بوده اند، یارانه این دوماه افراد واریز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    با سلام . جناب وزیر محترم آخه یه ذره به آیتم ها فکر کنید مگه می شه خونه و املاک مبنا نباشه اما ماشین و پول بانک مبنا باشه .الان می دونم اونا چقدر عاقلن که به سیستم بانکی اعتماد ندارن و سرمایه شون رو به خونه و املا‌ک تبدیل می کنن . جناب ویر وقتی پول مای مستاجر نمی رسه به خرید خونه برای پوشش هزینه هامون اگر مقدار پولی داشته باشیم تو بانک می زاریم برای پوشش مقداری از هزینه ی زندگی مون .یارانه ی همسرم راننده ی تاکسیه قطع کردی خودم بازنشسته ام با پاداشی که بهم دادن و هر چه داشتیم از پس خرید خونه بر نیومدم یه ماشین ثبت نام کردم که اگر خدا بخواد روزی برای خرید خونه بفروشیم و مابقی رو تو بانک گذاشتم برای کمک خرجی باور می کنی نه خودم نه بچه هام یه گرم طلا نداریم . جناب وزیر اگر کارشناساتون واقعا کارشناس بودن متوجه می شدن کسی که مجبور نباشه پول تو بانک نمی زاره تبدیل به طلا و ارز و املاک می کنه شکر خدا که شما طرفدار اونا هستید املاک مبنا نیست . جناب وزیر چطور همسر من با یه پراید دهه هشتاد تاکسی که هر چی در می آره هزینه تعمیر ماشین و بیمه خودرو و بیمه خودش می شه مشمول دریافت یارانه نشده جناب وزیر باور می کنی که با حقوق بازنشستگی خودم هزینه اجاره خونه قسط وام هایی که از این ور و اونور می گیریم تحصیل بچه ها و ... به خودمون فشار می اریم که قبل ازدواج بچه هامون صاحب سقفی بشیم اونوقت خونه و املاک مبنا نیست اما مابقی داشته هات که به خرید خونه نرسه حساب می شه بخدا جای تعجب داره گناه ما چبه که مملکت خود رو دوست داریم وقتی همه به صف شده بودن پولاشون رو از بانک می کشیدن بیرون ما اعتماد کردیم اندکی از پاداش بازنشستگیم رو تو بانک گذاستم برای کمک خرجی . جناب وزیر مقداری پس انداز تو بانک و یه ماشین نشونه ی مرفه بودن نیست مرفه کسیه که خونه و املاک داره به اسم خودش و تک تک اعضا خانواده اش سرمایه اش طلا و دلاره مسافرت رفتن سراسر ایران و خارج کشور عمل های جراحی زیبایی و..... شاید کسی اینا رو نخونه اما اگر یه درصد هم خوندید بدونید که متری که دست گرفتن و با اون میزان رفاه خانواده ها رو می سنجن اشکال داره در ضمن بدونید که چقدر مردم درگیر مریضی و .. هستن اما کارشناساتون فقط حقوق بازنشستگی رو دیدن درگیری مریضی خاص که هر شش ماه یکبار باید چکاب بشیم که عود نکرده باشه ندیدن

  • ناشناس
    0

    ببخشیدا
    فرض کنید یک خانواده ۴ نفره است پدر بازنشسته
    مادر و دختر بیکار
    پسر یک خودرو دارد
    چرا به این خانواده یارانه نمی دهند ؟
    علت را خودرو پسر گفته اند
    چرا الان نمیگذارید مادر و دختر و پسر جدا ثبت نام کنند ؟تا مادر دختر و پدر بتوانند یارانه بگیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وزیر عبدالملکی جواب بده
    رییسی جواب بده
    حق این سه نفر را علنا میخورید
    حق خوری تا این حد؟
    عدالت اینه رییس جمهور رییسی ؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ننگ ونفرین ابدی بر مسئولانی باشه که مردم ایران را به گدایی انداخته اند،باعث و بانی اصلی این کار.در دنیا هیچ عزت و احترامی برای مردم ایران باقی نگذاشته اید،و مردم را از دین فراری داده اید،یاد آن فیلسوف المانی افتادم که گعت،دین افیون توده ها است.واقعی حالا خیلی ها متوجه شده اند که چه حرف حقی زده است.الان با کمک دین دارند مردم را به سکوت،خفقان و خفه شدن دعوت می کنند.

  • ناشناس
    0

    اعتماد و اعتبار دولت برای مردم فرقی با اعتبار قاچاق چی ها و واسطه ها ندارد چون پولی که به گفته شما دیگر به جیب قاچاق چی ها و رانت خواران نخواهد رفت که البته باز هم خواهد رفت چون در داخل بدنه مسئولین فقط قدرت و روابط جهت رانت خواری و ویژه خواری وجود دارد مردم هم مطمئن شدند که پولی که به هر طریقی ذخیره بشه دست مردم نمیرسه فقط فشار اقتصادی ازاد سازی نرخها برای مردم باقی میمونه متاسفانه

  • ناشناس
    0

    الهی خیر نبینید که بخاطر یارانه خانواده ها روبه جون هم انداختید

  • ناشناس
    0

    یارانه حق همه مردم هستش چطور میگید بچه بیارید بچه رو با چی بزرگ کنن وای چقدر بدبخت شدیم

  • ناشناس
    0

    باسلام به آقای وزیر کار اینجانب دارای همسر و دو فرزند با خودم چهار نفر هستیم طبق خدا و رسول با برجی یک و پانصد دارم زندگی میکنم بدون هیچ گونه راه درآمدی با هزار گرفتاری من چرا به چه حساب در دهک سیصد تومان قرار گرفتم خواهشمندم طبق خدا عدالت درست بر قرار کنین تا حق هر فرد جدا شود از روی حقیقت درست بررسی باید بشه از روی شماره ملی فرد مشخص می شود

  • ناشناس
    0

    سلام ،چرا ما به خاطر چند صد نفر غاچاقچی که وجود دارند و باید تنبیه شوند ،کاری ندارند و هشتاد میلیون جمعیت ایران را تحت فشار قرتر داده اند ؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها