واریزی ها دوباره علی الحساب شدند

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه تغییری می‌کند؟

پرونده افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ این سازمان بسته شده باشد، هیات تطبیق مقررات مجلس روز گذشته از اساس این میزان افزایش را زیر سوال برد و رای به ابطال آن داد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه تغییری می‌کند؟

به دنبال ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یکبار دیگر پرداختی‌های این سازمان به مستمری‌بگیران جنبه علی‌الحساب گرفت.

درحالی که انتظار می‌رفت با ابلاغ اخیر در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، پرونده افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ این سازمان بسته شده باشد، هیات تطبیق مقررات مجلس روز گذشته از اساس این میزان افزایش را زیر سوال برد و رای به ابطال آن داد.

مداخله مجلس پس از آن اتفاق افتاد که دولت نتوانست رضایت بازنشستگان را از بابت افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌های سایر سطوح بدست آورد.

در این باره علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به تجارت‌نیوز گفت: ابطال مصوبه هیات دولت، برداشتن یک گام به جلوست. منتظر ابلاغ رسمی این مساله از سوی رئیس مجلس به دولت و اجرای قانون هستیم.

وی افزود: انتظار می‌رود این بار هیات دولت براساس تکلیف ماده۹۶ قانون تامین اجتماعی، پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی را مبنای افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ قرار دهد.

منتظر تغییرات حقوق بازنشستگان باشید

پیشتر، با اینکه هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح را داده بود اما در نهایت هیات دولت با افزایش ۱۰ درصدی دریافتی این گروه از مستمری‌بگیران موافقت کرد.

نتیجه این تصمیم دولت نارضایتی عمومی بازنشستگان تامین اجتماعی و طرح شکایت شماری از آنها در دیوان عدالت اداری بود.

مطابق تشریفات قانونی، مجلس شورای اسلامی باید نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی در خصوص ابطال مصوبه افزایش حقوق تامین اجتماعی را به دولت ابلاغ کند و در ادامه، این موضوع یکبار دیگر در جلسه هیات دولت به صورت صحیح بررسی و تصویب شود.

بازنشستگان تحمل دریافتی علی‌الحساب را ندارند

دهقان‌کیا در این باره افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط اقتصادی فعلی تحمل دریافت علی‌الحساب مستمری را  ندارند. دولت باید هرچه زودتر به تکلیف قانونی خود عمل کرده و افزایش درست حقوق کارگران بازنشسته را برای اجرا تصویب و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کند.

وی افزود: وقتی هیات تطبیق مقررات تصریح داشته است که مصوبه هیات دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مغایرت دارد، یعنی اعتراض بازنشستگان به جا بوده است. در نتیجه دیگر دلیلی وجود ندارد تا دولت یکبار دیگر برای میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حساب و کتاب کتد.

مسئول نهاد صنفی کارگران بازنشسته تهرانی گفت: سازمان تامین اجتماعی، استقلال مالی و اداری از دولت دارد. کارشناسان آن نیز برآورد کرده‌اند که این سازمان می‌تواند معادل دستمزد کارگران شاغل به بازنشستگان مستمری بدهد. پس دلیلی برای دست بردن در پیشنهاد هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی نیست. دولت باید کاری را که چند ماه پیش انجام نداده بود، انجام دهد.

براساس گزارش‌های آماری، سازمان تامین اجتماعی بالغ بر چهار میلیون مستمری‌بگیر دارد. از این تعداد بالغ بر ۵۰ درصد حداقلی‌بگیر و زیر حداقلی‌بگیر هستند و الباقی سایر سطوح‌بگیر محسوب می‌شوند.

از جمعیت سایر سطوح‌بگیران، نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در سطوح حداکثربگیر قرار دارند و مابقی در زمره میانه‌بگیر محسوب می‌شوند. مصوبه جنجالی دولت، به صورت مشخص این گروه از سایر سطوح‌بگیران را ناراضی کرده بود.

به گفته دهقان‌کیا در نتیجه تصمیم روز گذشته هیات تطبیق مقررات مجلس، دریافتی مستمریبگیران سایر سطوح و به احتمال زیاد حداقل‌بگیران هم تغییر می‌کند.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر مدیران بیخیال کشوری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی بر اساس ضرایب مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری و طبق قانون بودجه تعیین می شود و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری دخالتی در تعیین حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ندارند! منابع مالی دولت محدود است و به همین علت حقوق و مزایای مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از صندوق تأمین اجتماعی که مستقل است کمتر تعیین می گردد!

  • ناشناس
    0

    ای دولتمندان بی سواد ایا این کاری که کردید می دانستید که خلاف قانون است ودارید کلاه باز نشستگان که عمری را در این دولت گذرانده و بیمه های خودش را داده و از کیسه دولت نمی خواهد از پس انداز خودش که پرداخت کرده باید به حقوقشان اضافه شود؟چرا هم حرف مفت میزنید وهم کارهای بیهوده انجام میدهید که باید از کارهایتان عقب نشینی کنید؟وقتتان زیاد وکارهایتان بیهوده و منتظر یک اشاره هستید که به این بازنشسته های کم توان حمله کنید وهم کتکشان بزنید وهم حقوقشان را کم کنید .اخه شما جه موجود کثیفی هستید که به جان ما افتادید .امیدوارم که خدا شما وخانوادتان را از روی زمین نیست ونابود کند .واز شر شماها ما نفس راحتی بکشیم.

  • صبا
    0

    بقول رهبر هر کس دولت را نارکامد کند کار دشمن است خوب وقتی داخل خود دولت کسانی هستند که دولت را بسمت ناکارمدی میبرند و عامدانه در جلوی چشم یک ملت باعث نقض قانون میشوند وکارشناسان خود نظام با طروق مختلف به انها هشدار میدهندولی انها لجاجت میکنند وگوش شنوا ندارند دیگر از دست کسی چیزی بر نمیاید بابا قانون راملت وضع نمکند خود نطام وصع میکند حداقل بچیزی که خودتان ساختید پایبند باشید باعث امدن مردم به خیابان نشوید گره ای که با دست باز میشود با دندان باز نکنید

  • ناشناس
    0

    هرجا قانون به نفع مردم است راحت بوسیله دولت و اصحاب قدرت زیر پا گذاشته و مخدوش میگردد پول بازنشستگان که حق الناس است به خودشان نمیدهند و در این راه هزار گره از ویرگول گرفته تا هیات تطبیق ایجاد ودفع الوقت میکنند تا مبادا بازنشستگان آخر عمری نفسی به راحتی بکشند ولی در سایر موارد دم از مر قانون و عدالت میزنند ماه چهارم سال از راه رسید و هنوز آقایان اندر خم یک کوچه اند واقعا خجالت آور است.....
    که

  • ناشناس
    0

    الان دولت گفت هیات تطبیق غلط کرده نظر داده. حق همیشه با حضرت آیت الله العظمی دکتر مهندس رئیسی فقیه عالیقدر،مجتهد جامع الشرایط، جراح زبردست و نوابغ عضو کابینه معظم له است.

  • ناشناس
    0

    تیغ جراحی رو دست چه کسانی دادن! اومدیم و اعتراض نکردن شما باید حق مظلوم رو پایمال کنید؟ ینی حق و باطل نمیشناسین

  • یک.باز.ننشسته.
    1

    مگه.ما.بازنشستگانی.که.چهار.میلیون.پانصد.ششصد.میگرفتیم.نباید.با.انهایی.که.سه.میلیون.وپانصدتا.چها ر.میلیون.میگرفتن.تفاوتی.باشه.در.حالی.که.عملا.همه.رو.به.هم.رسوندین..مگه.ما.حداکثر.بگیریم.بنده.با.سی.وپنج.سال.سابقه.ووپرداخت.پنجاه.و.هفت.میلیون.بی
    صحاب.بابت.سخت.وزیان.اور.درسال.گدشته.حالا.با.اون.که.سی.سال.سابقه.پرداخت.دآره.واونی.که.بیست.سال.دآره.واونی.که.ده.سال.دآره.همه.یکجور.حقوق.میگیرند.یعنی.ما.این.همه.سال
    که.بیشتر.بیمه.پرداخت.کردیم.شکر.خوریم
    .

  • کریمی
    0

    اینها خودشان مشکلی ندارند و ایرایشان بازنشسته هم اهمیتی ندارد خدا ازتون نگذره باعث بانی اینک گرفتاری بازنشسته ها اخر عمری ببینید چه رفتاری رو باید تحمل کنیم بازنشسته ها اقای ریسی یک حرف دیگری می زدی نوه دارند نتیج دارند به گفتار کداگ مسُول می شو اعتماد کرد

  • کاوه
    0

    شاید فکر می‌کنید اینم مقصر آمریکا، اسراییل هستندما که 35سال پول به آنها ندادیم بشما دزدها دادیم حالا حق خودمان را پس نمیدین، من نمی‌گذارم فرزندانم اشتباه من را تکرار کنند یک ریال هم بیمه، مالیات خمس بدن خدا ازتون نگذره...

  • مستمری بگیر
    0

    شما تورم رو ایجاد کردید حالا حقوق ما براتون تورم زا شد آخه بی وجدان حقوق پنج میلیون چه میکنه با این تورمی که صد درصد رو گذرونده شما برای مردم هستین یا ضد اونا این قوانین بی سر و ته رو از کجا میارید کجای دنیا افزایش حقوق روال رو به هم زده که اینجا همچین خطای صورت میگیره لعنت به دولتمردان

  • ناشناس
    0

    همش مینویسید ۳۸ درصد!!!!
    ۳۸ درصد+ ۵۱۵ هزارتومن.!!!!!!
    آیا عمدا ۵۱۵ هزار تومن رو از قلم می اندازید؟؟؟

  • ناشناس
    0

    یک عده بیسواد تو راس کار گذاشتید که از اقتصاد جیزی بارشون نیست همه مردم توان اشتباهات شما پرداخت نماید ازیک طرف ارزاق عمومی بالا میبرید از اینطرف دوزار حقوق بالا می برید که توی چهار روز اول ماه حقوق تمام میشه

  • ناشناس
    0

    امیدوارم که رئیس جمهور محترم به دولت دستور دهد از این بیشتر دولت چوب‌ لای چرخ بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح نگذرد و مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین نکند خدا وند همه بندگانش را هدايت کند

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    آقایان مخالف قانون و مخالف بازنشستگان
    آیا شما بازنشست نخواهی شد؟
    آیا شما تا ابد پشت میز ریاست خواهی بود؟
    آیا شما اصول اولیه انسانیت را زیر پا میگذارید؟
    آیا احترام به قانون یک جامعه ندارید؟
    بدانید که قانون پیروز خواهد شد
    یقین بدانید
    درود بر بزرگ مردان بازنشسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها