تحصیل در آمریکا | شرایط، قوانین و اطلاعات لازم برای تحصیل در این کشور پیشرفته

تحصیل در آمریکا، انتخاب اول تمام دانشجویان بین‌المللی

کشور آمریکا به دلیل برخورداری از مطلوب‌ترین شرایط اقتصادی در دنیا و رفاه اجتماعی بالا اولین انتخاب برای تمام افرادی است که قصد مهاجرت به کشوری دیگر را دارند، به خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور به دلیل داشتن مراکز آموزشی معتبر و برتر دنیا متقاضیان زیادی دارد.

تحصیل در آمریکا، انتخاب اول تمام دانشجویان بین‌المللی

تحصیل در آمریکا علاوه بر فرصت دریافت مدرکی معتبر و کیفیت بالای تحصیل، فرصت زندگی در پیشرفته‌ترین کشور دنیا و رفاه کامل را هم برای افراد ایجاد می‌کند.

 

مزایای تحصیل در آمریکا

کیفیت بالای آموزش، سبک زندگی و رفاه اجتماعی، فرهنگ و اقتصاد پیشرفته و... باعث می‌شوند که تحصیل در آمریکا هدف اصلی بیشتر افرادی باشد که قصد مهاجرت تحصیلی دارند اما این‌ها تنها مزیت تحصیل در آمریکا نیستند، مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور مواردی هستند که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • تقریبا تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آمریکا از بالاترین اعتبار در دنیا برخوردارند
  • برترین اساتید دنیا در کشور آمریکا تدریس می‌کنند
  • هزینه‌های تحصیل در آمریکا به دلیل بورسیه‌های متعدد و نسبت به کیفیت آموزشی مناسب است
  • با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا، فرد فرصت کار در تمام دنیا را دارد
  • تحصیل در آمریکا با تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود، بنابراین دانشجو علاوه بر دریافت مدرک معتبر تحصیلی در سایر زمینه‌ها هم پیشرفت خواهد داشت
  • دانشجویان آمریکا در مدت تحصیل می‌توانند از بیشتر امکانات رفاهی این کشور استفاده کنند

شرایط تحصیل در آمریکا

مانند تمام کشورهای دنیا تحصیل در آمریکا هم شرایطی دارد که بخشی از آن عمومی و بخشی از آن به مقطع، دانشگاه و شهر انتخابی برای تحصیل بستگی دارد. برای دریافت شرایط اختصاصی تحصیل در هر دانشگاه می‌توان اطلاعات لازم را از سایت دانشگاه دریافت کرد، اما شرایط عمومی برای تحصیل در کلیه دانشگاه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

ناتناتن

  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر در دوره قبلی، به عنوان مثال برای مقطع لیسانس فرد باید مدرک معتبر دیپلم را داشته باشد
  • تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک مرتبط
  • توانایی مالی برای پرداخت شهریه‌های تحصیل
  • انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه به خصوص در مقاطع تکمیلی
  • سن مناسب

نظام آموزشی آمریکا

آشنایی با نظام آموزشی یک کشور اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به آن است، به خصوص برای مهاجرت به کشوری مانند آمریکا که پیشرفته‌ترین نظام آموزشی دنیا را دارد اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور به منظور کسب آمادگی و افزایش شانس پذیرش در دانشگاه‌های آن اهمیت زیادی دارد.

مقاطع تحصیلی این کشور

نظام آموزشی کشور آمریکا به طور کلی از دو دوره تحصیلی قبل و بعد از دانشگاه تقسیم می‌شود. مقاطع قبل از دانشگاه شامل شام دوره 6 ساله ابتدایی و 11 ساله متوسطه است که در بعضی شهرها به 12 سال هم می‌رسد. بعد از پایان دوره متوسطه دانش‌آموزان می‌توانند وارد کالج و دوره‌های فنی دو ساله شده و آماده ورود به بازار کار شوند یا با تحصیل در یکی از رشته‌های دانشگاهی وارد مقطع کارشناسی شوند. دوره کارشناسی 4 ساله است و بیشترین میزان متقاضیان تحصیلی بین‌المللی را به خود اختصاص داده است.

غقفغقفغ

ادامه تحصیل در آمریکا

بعد از دوره لیسانس دانشجویان می‌توانند وارد مقاطع تحصیلات تکمیلی یا ارشد و دکتری شوند. این دوره‌ها در کشور آمریکا به ترتیب 2-3 سال و 4-5 سال زمان می‌برند. ادامه تحصیل در آمریکا در مقاطع تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی هم امکان‌پذیر است و هر دانشگاه شرایط خاصی برای پذیرش دانجشویان در این مقاطع دارد. البته متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا برای مقاطع ارشد و دکتری باید مدرک لیسانس را از دانشگاهی معتبر و در رشته‌ای گذرانده باشند که امکان ادامه آن در آمریکا وجود داشته باشد. همچنین شرط سنی هم برای تحصیل در این مقطع اهمیت زیادی دارد. برای تحصیل در مقطع ارشد متقاضی نهایتا باید 27 سال سن و برای تحصیل در مقطع دکترا نهایتا 40 سال سن داشته باشد.

هزینه‌های تحصیل در این کشور

مهم‌ترین دغدغه متقاضیان مهاجرت تحصیلی، هزینه تحصیل در کشور مورد نظر آن‌هاست. به طور کلی تحصیل در آمریکا به دلیل سطح دانشگاه‌های این کشور هزینه بالاتری نسبت به بیشتر کشورها دارد اما به دلیل اعتبار بالای مدرک تحصیلی، فرصت‌های شغلی متعدد برای فارغ‌التحصیلان از آمریکا و... این هزینه به صرفه است.

البته دولت آمریکا به منظور همکاری با دانشجویان بین‌المللی و راحت کردن فرآیند مهاجرت تحصیلی برای آن‌ها از طریق بورسیه تحصیلی به متقاضیان تحصیل در این کشور کمک می‌کند.

البته دریافت این بورسیه‌های شرایطی هم دارد، به عنوان مثال فرد باید مدرک زبان سطح بالایی داشته باشد، نمرات او در مقطع قبلی و مقطع فعلی تحصیل بسیار بالا بوده، در زمینه رشته تحصیلی خود فعالیت‌های جانبی مانند کارهای پژوهشی یا مقالات علمی و.... داشته باشد.

مراحل و مدارک اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا ابتدا باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرد، البته دریافت ویزای تحصیلی آمریکا خود مستلزم دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در این کشور است. برای دریافت پذیرش تحصیلی متقاضی باید مدارک و درخواست خود را به یکی از دانشگاه‌های آمریکا ارسال کند، بعد از دریافت پذیرش تحصیلی فرد اجازه ثبت‌نام را در دانشگاه را پیدا می‌کند.

در مرحله بعد و پس از دریافت پذیرش تحصیلی متقاضی باید برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کند. به منظور دریافت این ویزا ابتدا باید فرم درخواست ویزای تحصیلی در سایت سفارت یا یکی از دفاتر مورد تایید آمریکا در کشورهای همسایه تکمیل شود و سپس مدارک شخصی، تحصیلی، مالی و هزینه بررسی مدارک پرداخت شود. بعد از بررسی مدارک در صورتی که تمام آن‌ها مورد تایید باشد وقت مصاحبه برای فرد تعیین شده و پس از مصاحبه ویزای تحصیلی صادر می‌شود.

خعهخهختتنم

خوشبختی تضمینی با مهاجرت به ینگه دنیا

مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا، راحت‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور است و افرادی که موفق به این کار می‌شوند این امکان را خواهند داشت که به راحتی برای اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنند. تحصیل در آمریکا فرصت زندگی در بهترین کشور دنیا از نظر رفاه و امنیت اجتماعی و پیشرفت در همه جنبه‌های زندگی را برای افراد به وجود می‌آورد.

 

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها