اعلام جزییات شیوه جدید فروش نان

پای سهمیه بندی نان در میان است؟

در حالی که نانوایی‌ها ترفندهای گوناگونی را برای فروش گران‌‌تر نان در دستور کار قرار داده‌اند و با افزودن کنجد و سبزی خشک و ... بهای بیشتری برای نان مطالبه می‌کنند، طرح فروش نان یارانه‌ای در دومین استان ایران اجرایی شد .

پای سهمیه بندی نان در میان است؟

طرح فروش نان یارانه‌ای در استان زنجان، به عنوان استان پایلوت اجرایی شد و حالا قزوین به عنوان دومین استان شاهد اجرای شیوه‎‌نامه‌ی جدید فروش نان است.

قرار است با رفع نقص این طرح، فروش نان با شیوه‌ی جدید در تمام کشور اجرایی گردد. در قالب این طرح مقرر است تمامی نانوایی‎‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز شوند. در این راستا پیش بینی شده است که دستگاه‎‌های کارتخوان به نرم‌افزاری متصل باشند که به محض فروش نان ، یارانه نان از طرف دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

در قالب این طرح پیش‌بینی شده است خرید نان با پول نقد متوقف گردد و خرید تنها با کارت بانکی ممکن باشد. البته در مرحله ابتدایی اجرای طرح، کارت‌هایی برای نانوایان پیش‌بینی شده که در صورت پرداخت نقدی مشتری، بتوانند از آن کارت برای دریافت یارانه بهره ببرند. نمونه‌ی این کارت‌ها در جایگاه‌های سوختگیری و پمپ بنزین‌ها در دسترس است.

طبق اعلام مقامات هیچ محدودیتی در خرید نان وجود ندارد.

فرماندار شهرستان قزوین در این خصوص گفته است: با اجرای این طرح محدودیتی برای خرید نان برای افراد وجود ندارد و قیمت نان هم هیچ تغییری نخواهد داشت.

عباس کاظمی در توضیح جزییات طرح جدید عرضه نان افزود: استفاده از کارتخوان‌های هوشمند در ۳۱۰ نانوایی شهر قزوین آغاز شد و بنا است در هفته جاری سایر نانوایی‌ها به ترتیب به این سیستم مجهز شوند.

فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: با استفاده از این طرح جلوی قاچاق گسترده و فروش خارج از شبکه آرد گرفته می‌شود؛ چرا که آرد به صورت آزاد به نانوا تحویل داده می‌شود و پس از آنکه به نان تبدیل شده و به فروش رسید به ازای هر تراکنش و بدون محدودیت یارانه آن به حساب نانوا واریز خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین برای جلوگیری از کاهش وزن چانه نرم افزاری که طراحی شده نانوا باید به ازای سهمیه آردی که به او تعلق گرفته تعداد مشخصی نان تحویل دهد و در این صورت احتمال کاهش وزن چانه برای فروش بیشتر وجود ندارد.

این طرح ابتدا در استان زنجان به صورت پایلوت اجرا شد و قزوین دومین استانی است که طرح کارتخوان‌های هوشمند نانوایی در آن اجرا می‌شود.

طرح آزمایشی فروش کارتی نان که از نیمه اردیبهشت ماه در زنجان آغاز شده است.

بر اساس این طرح نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های هوشمند متصل شده‌اند و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق می‌گیرد. همچنین هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم صورت نگرفته و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی صورت می‌گیرد.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان جدید در نانوایی‌ها به‌صورت P.O.S اندرویدی است، گفت: در دستگاه‌های کارتخوان قبلی، عدد وارد می‌شد اما در دستگاه‌های جدید، تصویر نان هم نمایش داده می‌شود و شهروندان تعداد نان مورد نیاز را وارد می‌کنند.

محسن افشارچی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نگران اجرای طرح جدید عرضه نان نباشند، تصریح کرد: افزایش قیمت، سهمیه‌بندی و کارت اعتباری نخواهیم داشت و هیچ موضوعی تحت عنوان اعتبار و سهمیه‌بندی مطرح نیست.

منبع: قرن نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    1

    دیگر عمرتان تمام شد
    لعنت برشماها

    نظرات شما -
    • احمدی نژاد
      0

      نان مردم و روغن و مواد غذایی ۳۰۰ تا ۶۰۰ در صد گران کردن ولی بنزین که روزانه ۲۰ تا ۴۰ میلیون لیتر قاچاق میشه توسط برادران قاچاقی بودید و سود آن لیتری ۴۰ هزار تومان ( روزانه ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد رانت و سود خالص ) همان ۱۵۰۰ مانده

  • ناشناس
    0

    روزگار خوشمان است!!!

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    مردم عادی زیادی نان میخوردند.سهم ما جیره خوران کم شده.دولت رسیدگی کند

  • محمد
    0

    یعنی میتونیم هر چندتا که دست داشته باشیم نان بخریم خدایا شکر من که باورم نمیشه دارم از خوشحالی بال در میارم

  • فاطمه
    0

    خداراشکر زیر سایه جمهوری اسلامی نون گیرمون میاد بخوریم

  • ناشناس
    2

    دولت قبل هر چی بود تا روز آخر نان را بی دردسر به دست مردم داد.

  • احدی
    2

    اگر واقعا این چنین باشد به مفت خوری بیش از پنج میلیون تبعه خارجی مقیم ایران که بیش لز ۵۰ درصدشان مقیم غیر قانونی اند پایان داده می شود . دلیلز ندارد دولت یارانه نان بدهد و تبعه بیگانه هم مفت ومجانی از این یارانه ها استفاده کند ؟ باید مانند دیگر کشورها هزینه زندگی برای اتباع خارجی ، بدون یارانه و وکانلا به نرخ آزاد باشد .

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      خیلی خوش باوری،قبل ازاینکه نان به دست من وشما برسه ،بدست اونها میرسه.آخه اونها میهمانانشان هستند.

  • ناشناس
    1

    همینکه منابع رژیم قبل تا الان دوام آورده خیلی مرد بوده

  • ناشناس
    1

    بی‌سواد بودن جای خود خنگ هم هستند . دهها راه تقلب وجود دارد . این طرح هم مثل بنزین است یک ماه اول محدودیت ندارد و از ماه دوم محدودیت ها شروع می‌شود و بعد

  • ناشناس
    0

    الان وضعیت ما مثل زمان امام حسینه که آب وبه روش بستند،،،

  • عباس
    13

    اهای متفرقه ای که درک فهم انقلاب نداری دنبال اغتشاش هستی دنبال هرزگری هستی ...بنشین با خودت قدری تفکر داشته باش کشور ی که باخون شهیدان رقم خورد ویک یک انها هم پیر شدند وگفتند شاید جوان ایرانی راهشان ادامه بدهد وبه قله معنویت برسد تمام کشور همسایه غبطه کشورت بخورن...حالا مشتی دلال وقاچاقچی باجمع اوری اذوقه کشور دارند تیشه به ریشه ات میزنن به حمایت بعضی نادان ها ...وای به ان روزی کهاتفاق ناگواری بیفته ببین همین همسایه چنان فرزندانتان راجلو چشمتان قلع قلم می کنن.. پس ارام باشید به هر چیزی در مورد تصمیم دولت نظر ندهید دولت ومجلس بلاخره میدانن چه اتفاقاتی در راه است پس صبور باش حرف بیهوده و راه باز کن بیگانه نباش شاید دیگر چنین روزی نباشد دوست تان دارم هم وطن ولی اغتشاش ممنوع ..دلار بازی ممنوع ..قاچاق خوراک مردم بادلار ممنوع ..اوارگی ملت ایران به واسطه تواجنبی و خائن به کشور نمی توانی رقم بزنی ..هنوز خون حاج قاسم در رگهای بعضی ایرانیا جاریست ..حالا ببین همین سرود فرمانده در استادیو م ازادی چه سرب داغی در گلوی دشمنان جمهوری اسلامی ریخته ...این قطره کوچکی است از دریای مکتب حاج قاسم ....مخلص تمام ایرانیان جمهوری اسلامی خودم هستم و چشمانم را فدای قدم هر ایرانی می نمایم پس دوست همدیگر و یار ویاور رهبر سید علی خامنه ای باشیم من الله توفیق

    نظرات شما -
    • شیرتوشیر
      1

      خانه از پای بست ویران است

    • لورک
      2

      حرف مفت زدی

    • به عباس
      1

      مرگ بر حامیان بسیجی عباس آقا خسته نشدید از بسیجی کاسب تحریم حمایت میکنی خجالت نمیکشی هرچه میکشیم از دست شهدا میکشیم همینا بودن انقلاب کردن وضعون این بشه بفهم نکنه حقوق میگیری ماهی چند شهدا کیلوی چنده

  • تیرشیش گلیمباف
    0

    شک نداشته باشید پایان دوره سه ساله رییسی نون دونه ای بیست هزارتومان

  • این ایده به خانم فردوسی تو بازرسی صمت و 132و به 09121276مهندس اسلامی ریس سازمان انرژی پیام داده ام حتی به شما خبرفوری تلفنی هم گفتم من چند ده ایده دادم از جمله قیمت گذاری مسکن همراه با ایجاد کانون این اس مس های پیشگیری از وقوع جرم مال من است به دفتر اقا گفتم درس حقوق و روانشناسی تو همه رشته ها تدریس بشه حراست استانداری مازندران و اطلاعات نمیزارند صدای نخبه ها به اقای ریسی برسد
    0

    من ایده اشتغالزایی کل فارق التحصیلان را به وزیر سابق دکتر رحمانی دادم که تو جلسه به من فحاشی کردند زمان وام کارا دوره روحانی رصد تسهیلات تولید را دادم و اعلام کردم منزل و دلار و خودر و سکه بالا میرود من جلو قاچاق چوپ را با هدف اشتغالزایی و خروج ارز را گرفتم من دلار را قاچاق محسوب کردم کمسیون اقتصادی به من توهین کرد خبرفوری صدای امیرحسین پاکذات باش و به اقای ریسی برسان

  • وداد
    0

    بابا نان ندارد

  • ناشناس
    0

    از این نوع تخلف نانوایان به کجا شکایت کنیم؟
    بعضی از نانوایی‌ها ظاهراً برای خودداری از افزایش قیمت، وزن چانه خمیر نان‌هایشان را کم کرده‌اند و به این ترتیب در واقع پول بیشتری هم از مردم می‌گیرند که چون شناسایی تک‌تک این نانوایان بسیار مشکل است، برای رسیدگی به تخلفات آنان باید به کجا مراجعه کرد؟

  • ناشناس
    0

    الان بری قنادی کیک تولد یا شرینی خشک بخرین هم جعبه را و هم سینی زیر کیک را ذو ترازو میکشونند بجز این روی کیک هم از ژله و میوه توت فرنگی میزارند که موجب سنگین تر شدن کیک میشه توت فرنگی را کیلویی 50 هزار تومان حداکثر میخرن بعد رو کیک میزارن با جعبه سینی میوه کیلویی 100 تا 150 میفروشن. حالا دلیل داره که هی گیر میدن به نانوا ؟؟؟پس چرا صدا سیما تعزیرات در مورد قنادی متخلف چرا گذارش تهیه نمیکنه

  • ناشناس
    0

    خیلی دلخوش نباشید که به ضررافغانها میشود اگر دولت طرفدارانهانبودیارانه به مردم میداد نه به نانوا

  • باقر مجیدی
    0

    خوب درسته نانوایی بچه نداره نانوایی مریض نمیشه عروسی ندار باباش به رحمت خدا نمیره اینکه چه کار شما ردست می‌کنند

  • ناشناس
    0

    آره دقیقا مثل بنزین اولش بدون محدودیت بود ولی بعدش....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها