آمریکایی‌ ها گرفتار افزایش بی‌سابقه قیمت‌ ها، قبض برق هم گران‌تر می‌شود

آمریکایی‌ها که این روزها افزایش قیمت‌های بی سابقه در ۴۰ سال اخیر را تجربه می‌کنند، حالا باید در انتظار گران شدن قبض برق خود نیز باشند.

آمریکایی‌ ها گرفتار افزایش بی‌سابقه قیمت‌ ها، قبض برق هم گران‌تر می‌شود

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد با بازگشت گرما به شهرهای آمریکا و نزدیک شدن به فصل تابستان، استفاده از کولرهای گازی افزایش می یابد.

 با این حال، با افزایش هزینه انرژی، خنک کردن خانه ها در آمریکا در میان گرمای شدید تابستان بیش از گذشته برای خانوارهای آمریکایی هزینه خواهد داشت.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

 این سازمان  پیش بینی می کند که برای کل فصل تابستان، خانوارهای آمریکایی به طور متوسط در مقایسه با تابستان سال ۲۰۲۱ حدود  ۰.۹ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

به گفته کارشناسان، هزینه برق در آمریکا به خصوص برای مناطق شامل شرقی این کشور در طول فصل تابستان گران تر خواهد بود.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا  تخمین می زند که  منطقه نیوانگلند شاهد بالاترین افزایش هزینه برق در تابستان امسال خواهد بود.

بر اساس برآوردهای این سازمان،  خانوارهای  این منطقه  در مقایسه با سال گذشته، در تابستان امسال ۱۶.۴ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت خواهند کرد.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود خانوارهایی که در منطقه اقیانوس اطلس میانه  زندگی می کنند در تابستان امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته،  ۸.۴ درصد بیشتر و خانوارهای اقیانوس اطلس جنوبی ۶.۵ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

شرکت های تامین کننده برق در این مناطق هم اکنون به مشتریان خود در خصوص افزایش قیمت ها اخطار  می دهند.

بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت بنزین در این کشور در روز چهارشنبه به وقت محلی به رکورد جدیدی دست یافت و در مقایسه با روز گذشته ۴ سنت افزایش یافت.

میانگین قیمت  هر گالن (۳.۸ لیتر) بنزین معمولی  در آمریکا در اوایل صبح چهارشنبه به ۴.۵۶ دلار رسید. این قیمت ۴ سنت بیشتر از  ۴.۵۲ دلار در هر گالن در روز سه شنبه و بالاتر از ۴.۴۷ دلار در هر گالن قیمت بنزین در روز دوشنبه است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی سابقه در آمریکا اتفاق می افتد.

در ماه آوریل نرخ تورم در آمریکا ۸.۳ درصد اعلام شد که اگرچه کمتر از ماه گذشته آن بود اما همچنان در ۴۰ سال اخیر بی سابقه است.

وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال  گذشته است. تورم در ماه مارس  ۸.۵ درصد بود.

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

کمبود شیر خشک نیز که به تازگی به معضلات دولت بایدن افزوده شده، گفته می شود به دلیل تعطیلی یک کارخانه در آمریکاست که حدود ۴۰ درصد محصولات شیر خشک در سراسر این کشور را از دسترس خارج کرده است.

ضعف دولت دموکرات بایدن در مهار تورم، محبوبیت وی را به پایین ترین سطح کاهش داده و شرایط دشواری را برای او رقم زده است.

نتایج آخرین نظرسنجی موسسه راسموسن نشان می دهد که ۶۱ درصد آمریکایی ها معتقدند؛ سیاست های بایدن باعث افزایش تورم شده است و ۸۳ درصد نیز تورم را مساله ای بسیار مهم در انتخابات نوامبر کنگره می دانند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • نظرگو
    0

    وای چه وحشتناک بازم خوش به حال ما!!!!

  • ناشناس
    0

    تو خوبی!

  • ناشناس
    0

    بیشرفید چکار میشه کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها