پشتیبانی و سئو سایت، تنها راه بقا و دیده شدن کسب و کار شما

​​​طراحی وب سایت فقط شروع کار است زیرا آنچه که باعث رشد، رونق و از همه مهم تر بقای سایت شما در دنیای اینترنت می شود فقط خدمات سئو سایت و پشتیبانی سایت می باشد.

پشتیبانی و سئو سایت، تنها راه بقا و دیده شدن کسب و کار شما

آیا به دنبال داشتن یک وب سایت زیبا و از همه مهمتر کاربردی هستید؟ آیا می خواهید که کسب و کار یا شغلی که در آن فعالیت می کنید در میان انظار عمومی مورد استقبال قرار گیرد؟ حتماً تصور می کنید که با داشتن یک وب سایت به تمام خواسته های خود دست پیدا می کنید. اما باید بگویم که طراحی وب سایت فقط شروع کار است زیرا آنچه که باعث رشد، رونق و از همه مهم تر بقای سایت شما در دنیای اینترنت می شود فقط خدمات سئو سایت و پشتیبانی سایت می باشد.

برای درک بهتر، از این تشبیه استفاده می کنیم. وبسایت مانند یک کالبد و جسم انسان است، حال آنکه سئو و پشتیبانی سایت به مانند یک روح می باشد. ادامه حیات و رشد جسم شما بدون روح هیچ معنا و مفهومی ندارد. پس اگر می خواهید که یک وب سایت کاملا راکد، بدون روح و بدون هیچگونه حرکت صعودی داشته باشید حتماً نسبت به سئو و پشتیبانی سایت بی توجه باشید و این موضوع کاملا روشن است. لذا اگر به دنبال پیشرفت بدون توقف در وبسایت کاری خود هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بیشتر با قدرت سئو و پشتیبانی سایت آشنا شوید.

سئو سایت چگونه باعث پیشرفت وب سایت می شود؟

به طور کلی سئو سایت دارای ۳ ستون اصلی می باشد که پیکره وب سایت شما را کاملا استوار و در عرش نگه می دارد. هرچقدر این ۳ ستون قدرتمند تر باشند قطعاً پایداری و بقای سایت شما تضمین خواهد شد. حتماً کنجکاو هستید که بدانید این ستونها دقیقا چه هستند. در ذیل به صورت جداگانه به شرح آن ها می پردازیم.

  • سئو on-page

سئو آن پیج که معمولا آن را با عنوان سئو درون صفحات سایت نیز می شناسند عمل بهینه سازی محتویات درون وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران می باشد. برخی از اقداماتی که در این حوزه انجام می شود شامل بهینه سازی تگ های عنوان، محتواها، لینک های داخلی و همچنین بهینه سازی آدرس URL و از همه مهمتر بهبود تجربه کاربری یا UX می باشد.

  • سئو off-page

سئو آف پیج یا سئو خارج از صفحه شامل مجموعه اقداماتی می شود که عمدتاً بیرون از وب سایت شما انجام می‌شود. اهداف این نوع سئو در واقع افزایش رنگینگ سایت در صفحات جستجوی گوگل می باشد. این اقدامات رایج عبارتند از ایجاد بک لینک ها، بازاریابی محتوا، برندسازی و تشویق بیشتر برای جستجوی آن از جانب کاربران، افزایش تعامل و همچنین اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می باشد.

  • سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا فنی باعث می شود تا موتورهای جستجو بهتر وب سایت شما را مورد خزش و ارزیابی قرار دهند. قطعاً انجام این نوع سئو باعث افزایش تجربه کاربری به صورت کاملا ایده آل میشود. با توجه به آنکه موتورهای جستجو و الگوریتم های آن دائماً در حال پیچیده شدن هستند در نتیجه عملیات سئو نیز مدام کامل تر خواهد شد. برخی اقداماتی که در سئو تکنیکال انجام می شود شامل افزایش سرعت وب سایت و بارگذاری آن، سازگاری وبسایت با دیگر دیوایس ها مانند گوشی های هوشمند و همچنین بهبود ساختار سایت جهت کاربر پسند کردن آن می باشد.

Screenshot_20220510_111015

پشتیبانی سایت چگونه سبب بقای وب سایت شما می شود؟

بعد از طراحی سایت، وبسایت ما نیاز به پشتیبانی فنی و امنیتی سایت دارد. در واقع پشتیبانی باعث بقا و ماندگاری سایت می شود. ما می توانیم پشتیبانی سایت را به مانند خونرسانی به سایر اجزای حیاتی بدن تشبیه کنیم تا دیگر اعضا نیز ادامه حیات داشته باشند. ما سه نوع اصلی پشتیبانی داریم که شامل پشتیبانی محتوایی، پشتیبانی امنیتی و همچنین پشتیبانی فنی سایت می باشد که در ذیل به شرح آن ها می پردازیم.

  • پشتیبانی محتوایی

پادشاه اصلی هر وب سایتی محتوای آن است. محتوا می تواند در اشکال مختلف مانند تصویری، ویدیویی، متنی یا ترکیبی از تصویر و متن در قالب اینفوگرافیک باشد. هرچقدر در بخش محتوا کیفیت بیشتری را لحاظ کنید در بلند مدت نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.

  • پشتیبانی امنیتی

قطعاً هیچ فردی نمی خواهد پس از زحمت های فراوانی که در طراحی، سئو و پشتیبانی سایت انجام می گیرد یک شبه در اثر حملات هکرها به باد رود. امنیت وب سایت همواره در اولویت قرار دارد. به همین منظور اقداماتی در قالب پشتیبانی امنیتی انجام می‌شود تا هیچ خطری سایت را تهدید نکند.

  • پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی باعث می شود تا وب سایت شما کارکرد درستی داشته باشد و همیشه در دسترس باشد.  یک وب سایت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها در تعامل و هماهنگی با یکدیگر جهت هدفی واحد کار می کنند. ما با پشتیبانی فنی نه تنها اجازه نمی دهیم که این هماهنگی میان اجزا مختل شود بلکه به بهتر شدن آن نیز کمک می کنیم. برخی از این اقدامات شامل برطرف کردن ارورها یا خطا های وردپرسی، نصب افزونه های کاربردی و همچنین مانیتورینگ uptime سایت، بروزرسانی تمامی ماژول های سایت و بک آپ گیری می باشد.

Screenshot_20220510_110947

اهمیت تداوم در عملیات سئو و پشتیبانی سایت

سئو و پشتیبانی سایت یک نوع اقدام کوتاه مدت یا موقتی نیست. ما بعد از طراحی سایت باید این دو رکن یعنی سئو و پشتیبانی را برای همیشه انجام دهیم. البته اگر هدف ما پیشروی و جلو زدن از رقبا می باشد حتماً باید این تداوم را داشته باشیم. به همین دلیل اگر چه نتایجی که از سئو و پشتیبانی سایت دریافت می شود در کوتاه مدت نیز برای شما جلوه گری می کند. اما نتایج بزرگتر آن در بلند مدت نمود بهتر برای شما و کسب و کاری که دارید خواهد داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله تمام سعی و تلاش خود را کردیم تا اهمیت بهره گیری از سئو و پشتیبانی سایت را روشن کنیم. طبیعتاً افرادی که قصد راه اندازی وب سایت در حوزه شغل و کسب و کار خود را دارند با مطالعه دقیق این مقاله به ضرورت پشتیبانی و سئو سایت پی برده اند. در شرکت یاس وب تمامی اقداماتی که در این مسیر مهم انجام می شود در تطابق کامل با دانش روز دنیا در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو و برند سازی و همچنین بازاریابی کسب و کار شما خواهد بود. بنابراین اگر قصد همکاری با مجموعه یاس وب را دارید می توانید با مراجعه به سایت اصلی این شرکت به آدرس اینترنتی www.yasweb.net و از طریق تماس با ما درخواست خود را جهت توسعه کسب و کار آنلاین خود مطرح نمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها