موبایل گران می‌شود/ تامین موبایل‌های وارداتی بالای 600 دلار با ارز خشکبار و زعفران

بر اساس قانون جدید وزارت صمت، نحوه واردات موبایل در سال ۱۴۰۱ تغییر می‌کند، حالا نرخ محاسبه تعرفه واردات به جای ارز 4200 تومان با ارز نیمایی محاسبه می‌شود، این یعنی قیمت موبایل در تمامی مدل‌ها حداقل 4 تا 5 درصد بالاتر می‌رود.

موبایل گران می‌شود/ تامین موبایل‌های وارداتی بالای 600 دلار با ارز خشکبار و زعفران

علاوه بر این، تعرفه واردات گوشی‌های بالای 600 دلار هم به 12 درصد افزایش پیدا کرده است و به جای ارز نیمایی فقط ارز آزاد به آن تخصیص پیدا می‌کند. وارد کنندگان ناچارند با ارز کالاهایی مانند خشکبار و زعفران، گوشی‌ها را تأمین کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • امیر
    0

    بر پدر مادره مسئولین وزارت صمت لعنت که جز گرانی و بیچاره کردن مردم هیج هنری ندارند

  • ناشناس
    0

    کاهش یا افزایش قیمت گوشی موبایل تابع کاهش یا افزایش نرخ دلار و یورو در بازار است.

  • ناشناس
    0

    چی گرون نشده؟ هر ماه قدرت خرید مردم کاهش پیدا میکنه و مسئولین هم طبق سنوات گذشته فقط ب دادن وعده و امیدواهی بسنده میکنند

  • ناشناس
    0

    بابا مردم پول ندارند و با این تدابیر هم تحریک نمیشوند

  • ناشناس
    0

    بخاطر فساد در حکومت، به همین دلیل است، بسیاری از مردم-شاید اکثریت- امیدی به این ظنام ندارند، حرف اوپسوزین بعضا خائن باور دارند و معتقدا نظام ج ا باید سرنوگون شود! چون حتی مدعیان دولت و مجلس انقلابی و سپاهی هم یا بی عرضه اند یا همراه مافایاها و مفسدان!

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرتون که نمی توانید کشور را اداره کنید واجازه واردات نمی دهید خودتان بهترین موبایل را دارید ومردم را بیچاره کردی هدف شما فقط فقرونا آگاهی مردم است خداوند خودش زودتر مرگتان را برساند و70ملیون انسان را از دست شما نجات دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها