معاون وزیر صمت:

قرعه کشی خرید خودرو در ماه‌های آینده به مرور حذف می شود

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صمت به‌درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال ۱۴۰۱ را مطرح کرده‌اند و در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

قرعه کشی خرید خودرو در ماه‌های آینده به مرور حذف می شود

منوچهر منطقی افزود: وقتی برای تقاضا عرضه کمی وجود دارد، به‌طور طبیعی قیمت بالا می‌رود و قیمت عرضه کارخانه با بازار، فاصله معناداری پیدا می‌کند

وی با بیان این‌که افزایش عرضه یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمت خودرو است، تصریح کرد: محاسباتی انجام شد تا نشان دهد چقدر خودرو باید عرضه شود تا نیازی به انجام قرعه‌کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: این محاسبات نشان داد که اگر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود، پس تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برای امسال هدفگذاری شده است تا عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

منطقی در ادامه یادآور شد: با این افزایش عرضه، هرچقدر جلوتر برویم تعداد خودروهای بیشتری از شمول قرعه‌کشی حذف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که حتی برخی خودروها نیز به‌صورت فروش اقساطی عرضه شوند و اکنون نیز برخی خودروسازان خودروهای خود را به‌صورت نقد و اقساط ارائه می‌دهند.

انجام روند تدریجی حذف قرعه‌کشی در طول سال

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند تدریجی حذف قرعه‌کشی‌ها، توضیح داد: این موضوع در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست، بلکه به‌مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود خواهد آمد و هرچقدر به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    بزک نمیر بهار میاد .

  • ناشناس
    0

    کشور در سال به حدود ۲ میلیون دستگاه خودروی سواری نو نیازمند است و در خوشبینانه ترین حالت خودروسازان داخلی توانسته اند سالیانه حدود ۹۰۰ هزار دستگاه تولید و روانه بازار کنند. در حال حاضر سالیانه با کمبود ۱/۱۰۰/۰۰۰ دستگاه خودروی سواری مواجه هستیم که یا باید از طریق افزایش ظرفیت اسمی تولید کارخانجات داخلی تأمین شود و یا اینکه از طریق واردات خودرو از خارج کشور کمبود مرتفع گردد. بعید است در کوتاه مدت خودروسازان داخلی بتوانند سالیانه ۲ میلیون دستگاه خودرو باکیفیت، ایمن و ارزان قیمت تولید نموده و روانه بازار مصرف نمایند تا از این طریق بتوانند روش قرعه کشی تحویل خودرو به مشتریان را حذف نمایند. امید است دولت از طریق افزایش قیمت خودرو و رساندن قیمت آن به کف بازار آزاد به دنبال حذف سیستم قرعه کشی نباشد بلکه حذف سیستم قرعه کشی را از طریق افزایش تولید خودرو و متعادل نمودن عرضه و تقاضا اعمال نماید.

  • ناشناس
    0

    یجور بلیط لاتاری درست کردند با این تفاوت ک پولش هم میگیرند حتی بیشتر

  • مستند اختاپوس (مافیای خودرو)
    0

    پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس (مافیای خودرو) را دانلود و تماشا کنید.
    نسخه کامل را دانلود کنید.

  • ناشناس
    0

    آره ارواح.....

    از زمان قرعه کشی تا الان قیمت کارخونه ۳ برابر شده حالا میخاین قیمت بازار پایین بیاد

  • مهدی
    0

    راست میگه قیمت ها رو هم میرسونن به قیمت بازار

  • ساداتی
    0

    وزیر محترم که قول داد از ابتدای ۱۴۰۱ این کار انجام می شود وحالا شما حواله می دهید به اینده بی انتها ؟ این وعده و وعیدهای توخالی فقط اعتماد عمومی را نابود می کند .

  • ناشناس
    0

    مثل همون قضیه حذف کنکور هست الان سالهاست که میخوان حذف کنند!

  • زبل خان
    0

    عزیزان اینقدر نق نزنید تمام ما ها مقصر هستیم چون با گران شدن اجناس بیشتر هجوم می آوریم و هر آشغالی میخریم سعی کنید خودمان مدیرت کنیم ماشین پراید با این قیمت کی مقصر است .آیا به خاطر بی کیفیتی خودرو ها تا الان کسی معذرت خواهی کرده .آیا به خاطر وسایل یدکی قلابی روی ماشینها کسی اعدام شده کسی که جنس قلابی روی ماشینها سوار میکنه و جان مردم میگیره باید سرش را با گرز له بکنی.چرا وچرا .به جای نق زدن خودمان نخریم .مافیا در تمام دنیا هست.عزیزان‌ما فقط میخواهیم خر خودمان سالم از پل بگذرد .من هم به خاطر حرف حق زدن هر روز بعضی همکاران میگویند اخراجش کنید تا از شرش خلاص شویم چون مانند‌بعضی چاپلوسی نمیکنم و از حقم دفاع میکنم بعضیها چشمم ندارند ولی پای اراده ام می ایستم .حالا عزیزان بیایید.اصلا خودرو نخرید اگر آب نیفتاد داخل دست وپای خودرو سازان .اینها الکی گفتند به خاطر تحریمها ماشینها را ندادیم بیرون اینها با خریدن بعضیها ودپو کردن آنها خواستند ماها را بچاپند چرا الان سریع چند هزار خودرو را دادن بیرون چون ترسیدند ودیدند الان نمیشه کلک زد.عزیزان شماها که شماره ملی خودتان را به‌دیگران دادید تا ماشین بخرند و فقط یک میلیون گرفتید آیا حقمان این نیست این بلا سرمان بیاد میدانید آنها نزدیک ۴۰الی ۵۰ میلیون سود میکردند .پس مواظب کارهایمان باشیم.نه تنها خودرو بلکه وسایل برقی خانه را هم با ممنوع شدن واردات کارخانه جات با قیمت عجیبی گران کردند که کله آدم سوت میکشه.جا داره مسئولین رسیدگی بکنند .یک دوچرخه بچه مگه از چه ساخته شده که الان ۷الی ۸ میلیون قیمت داره مگه یک اسکوتر چیه که کمترینش ۴۰۰الی ۵۰۰ قیمت داره .کلا دوکیلو آهن هم نیست .در آخر عزیزان ما ها یک حرف میزنیم ولی داد میزنیم ولی وقتی خر خودمان از پل گذشت میگوییم گور پدر دیگران .حتی رحم به خانواده خودمان هم نمیکنیم .

  • ...
    0

    کثیف بودنتون‌ برای دنیا که مشخص بود برای ما هم سالهاست‌ مشخص شده ... خودتون به زحمت نندازید و حرف مفت زیاد نزنید

  • همیشه در صف
    0

    پراید بنزینی مدل۹۱ را حدود سه سال است میخوام عوض کنم حدود۴۳ بار ثبت نام کردم برنده نشدم از اون موقع تا الان قیمت ماشینها۳برابر شده هنوز ما تو صفیم

  • محمد
    0

    کاش به جای قرعه کشی ایران خودرو وسایپا کلا جمع بشن

  • ناشناس
    0

    آقا یک نفر این عالیجناب را از خواب غفلت بیدار کند. حرف مفت هم حساب و کتاب دارد بخدا!
    تقاضای بازار بالای سه میلیون است بعلاوه اینکه مردم در این بلبشوی اقتصادی خرید خودرو را سرمایه گذاری میدانند و برای جلوگیری از تبدیل شدن سرمایه نقدی شأن به عنبر نسارا خودرو می‌خرند که نتیجه آن ثبت نام پنج میلیون نفر برای ده هزار دستگاه خودرو است

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر مدیران بی لیاقت هر دو شرکت دزد

  • ناشناس
    0

    منطق اقای منطقی در جهت منافع خودروسازان است.ایشان همه کار کردند تا چند خودروی کارکرده وارد کشور نشود.چرا که در شان مردم ایران نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها