پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۸ اسفند / بازار طلا جانی برای افزایش ندارد

بازار طلا و سکه امروز همانند بازار ارز روند با ثباتی را داشت. این در حالی بود که انس جهانی افزایش قیمت ۳۷ دلار را ثبت کرد. در روزهایی که نوسان دلار محدود به کانال ۲۶ هزار تومانی شده است، انس جهانی می تواند نقش اثرگذاری در روند قیمتی بازارهای داخلی بازی کند. تشدید سیاستهای انقباضی بانک های مرکزی برای کنترل تورم به عنوان عامل منفی برای انس جهانی محسوب می شود. از سوی دیگر اما تشدید تنش میان اوکراین و روسیه می تواند دوباره انس جهانی را به بیش از دو هزار دلار برساند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۸ اسفند / بازار طلا جانی برای افزایش ندارد

امروز انس جهانی دوباره روند افزایش گرفت تا لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۳۷ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۹۴۸ دلار رسید. همچنین قیمت دلار در بازار آزاد نیز تغییر چندانی را تجربه نکرد. با این وجود قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، امروز عموما با کاهش قیمت همراه بود.

 

سکه امامی در حالی معاملات خود را در قیمت ۱۲ میلیون و ۳۲۲هزار تومان آغاز کرد که تا پایان معاملات آخر هفته به ۱۲ میلیون و ۴۰۸هزار تومان هم رسید که نسبت به روز گذشته افزایش ۳۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. سکه امامی 

برخلاف سکه امامی، سایر سکه ها کاهش قیمت را ثبت کردند؛ نیم سکه آخرین معامله خود را در قیمت ۷میلیون و ۳۲۰هزار تومان ثبت کرد که نسبت به روز گذشته کاهش ۳۰هزار تومانی را تجربه کرد. طی یک هفته گذشته نیم سکه با افزایش ۴.۳۵ درصدی معادل ۳۰۵هزار تومان همراه بود. سکه امامی طی یک هفته کذشته حدود ۱۹۷ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

 

ربع سکه نیز امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به چهارشنبه به قیمت ۴میلیون و ۱۸۰هزار تومان معامله شد. طی یک هفته گذشته ربع سکه افزایش قیمت ۱۳۰هزار تومانی را ثبت کرد.

 
 

آخرین قیمت سکه گرمی نیز امروز ۲میلیون و ۴۵۳هزار تومان بود که نسب به روز گذشته عملاً بدون تغییر بود و کاهش اندک دوهزار تومانی را ثبت کرد. سکه گرمی طی یک هفته گذشته کم‌ترین افزایش قیمت را میان سکه ها تجربه کرد و با ۲۵هزار تومان افزایش قیمت کار خود را در این هفته به پایان رساند.

آخرین قیمت طلای ۲۴ عیار امروز با افزایش ۱۷هزار تومانی نسبت به چهارشنبه، یک میلیون و ۶۳۸ هزار تومان ثبت شد.

حباب سکه چقدر است؟

بر اساس آخرین قیمت های ثبت شده، سکه امامی، ۴۱۴ هزار تومان حباب دارد که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰هزار تومانی را نشان می دهد. حباب نیم سکه نیز با کاهش ۹۶هزار تومانی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان رسید. حباب ربع سکه هم کاهش ۷۲هزار تومانی را ثبت کرد و برابر با یک میلیون و ۱۲۹ هزار تومان بود. حباب سکه گرمی هم ۹۵۴ هزار تومان شد که کاهش ۱۸هزار تومانی را ثبت کرد.

دلار طی هفته های گذشته نشان داد هر چند برخی روزها با نوسان‌هایی همراه است اما کانال ۲۶هزار تومان نقطه تعادلی آن تا به سرانجام رسیدن مذاکرات است. بنابراین در شرایط کنونی انس جهانی و تقاضا، تعیین کننده قیمت در بازار طلاو سکه هستند. تشدید سیاستهای انقباضی بانک های مرکزی برای کنترل تورم به عنوان عامل منفی برای انس جهانی محسوب می شود؛ همانگونه که فدرال رزرو دیروز پس از مدت ها نرخ بهره را ۰.۲۵درصد افزایش داد. از سوی دیگر اما تشدید تنش میان اوکراین و روسیه می تواند دوباره انس جهانی را به بیش از دو هزار دلار برساند.

در صورتی که شرایط با ثباتی را در بازارهای جهانی داشته باشیم به نظر می رسد همانند دلار، کانال ۱۲ میلیون تومانی فعلا نقطه تعادلی سکه باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها