مردم در رابطه با کاهش نرخ دلار در دو روز گذشته چگونه فکر می‌کنند؟

خبرفوری در صفحه اینستاگرام خود از مردم سئوال کرد که به نظر شما دلیل افول قیمت ارز در روزهای اخیر چگونه فکر می کنند.

مردم در رابطه با کاهش نرخ دلار در دو روز گذشته چگونه فکر می‌کنند؟

ما امروز در صفحه اینستاگرام خبر فوری از مخاطبان سئوال کردیم که با توجه به اینکه نهم مهر روز سقوط دلار شد، فکر می کنید دلیل این افول قیمت ارز چیست؟ آیا روند سقوط قیمت دلار ادامه پیدا می کند؟
نزدیک 421 نظر برای این پست آمده، برخی تنها با بله یا خیر به این سئوالات پاسخ داده اند، برخی بانک مرکزی و دولت را در به وجود آمدن این شرایط مقصر دانسته اند، برخی دیگر دلالان بازار ارز، برخی خود مردم و برخی دلایل خود را در این باره داشتند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است، "به نظر من دولت به اين شكل كمبود بودجه خودشو تكميل ميكنه ، و تنها حسني كه برای دولت داره اين كه فقط زمان و دارن ميخرن، وگرنه با اين ترفند مردم فقيرتر میشوند".
کاربر دیگری در این باره نوشته است که "دولت با این روش قصد دارد که دلار را از مردم بگیرد".
برخی کاربران کاهش قیمت دلار در تاریخ نهم مهرماه را شلیک موشک توسط سپاه به مواضع داعش در سوریه عنوان می کنند و معتقدند که این اتفاق باعث شده جایگاه ایران در منطقه و جهان تثبیت شود.
مخاطب دیگری نوشته است: "چند تا عامل باعث شدن که نرخ دلار بکشه پایین که مهمترینش اشباع شدن جامعه و آغاز پاییز و کاهش سفرهای تجملی مردم همه دست به دست هم دادن تا دلار بکشه پایین".
برخی دیگر هم معتقدند که شرایط بازار باعث شد که مردم برای حفظ ارزش پول خود دلار و طلا بخرند. حالا هم که بازار تکان خورده از ترس ضرر اقتصادی به بازار آمده اند.
کاربری در این باره نوشته است: "هر چی هست باید بیاد پایین زندگیه مردم دچار مشکل شده اجناس و ماشین هم باید بیاد پایین, همین دلار هارو هم نباید بخرن چه دلیلی داره طرف خونش و بفروشه بره دلار بخره, بعد دود گرون شدن بره تو چشم مردم که تو چشم خودشونم رفت".
کاربر دیگری با مقصر دانستن دلال ها نوشته است که "دوست عزیز من و تو باید عاقل باشیم گول دلال هایی که کارشون گول زدن مردمه. اگه فردا روزی با گرون شدن دوباره دلار من برم دلار بخرم من هم احمقم و باید یه روزی تاوان حماقتمو پس بدم".
مخاطب دیگری نوشته است که "دلار بازم پایین میاد .سیاست بود بره بالا دولت بدهیش رو بده.معلوم‌ بود با این وضع نمی مونه.معلوم شد خود مردمن که خودشونو بد بخت‌ میکنن .در این بین تر و خشک هم با هم میسوزند".

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها